Gå til innhold

Desktop Erstatter, forslag?

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Hei!

Da tenker jeg at det blir ny laptop på meg ja (må få solgt den forrige).

Planen nå er at den skal kunne erstatte desktop maskinen min med følgende spesifikasjoner:

AMD X2 4200+ s939

2GB DDR RAM

GeForce 7900 GTO 512MB (Viktig!)

Er det noen forslag på laptopper? Har selv sett litt på ASUS G1S. Pris er ikke så farlig, men jo billigere jo bedre seff. Samtidig er jo skjermkort vanskelig å få oppgradert, så det er et viktig moment. Skjermstørrelse er irrelevant, men kommer til å flytte på maskinen en del, så helst ikke noe skrøpelige greier! :)

Takker for svar!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell XPS M1710 så jo litt interessant ut. Når det gjelder pris så tenker jeg et sted mellom 10-13k. Eneste minuset er vel at 7950GTX kortet ikke støtter DX10 (og jeg som gleder meg til AoC :) ).

Ytelsesforskjellen mellom et 8600GT 512mb og et 7950GTX 512mb er vel ikke så stor?

EDIT: La nettopp merke til at M1710 utgaven med 7950GTX koster 17k.. så jeg ser ikke helt vitsen i å punge ut 5k ekstra for marginal ytelsesforskjell (i forhold til Compal Compal IFL90+ feks)?

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Dell XPS M1710 så jo litt interessant ut. Når det gjelder pris så tenker jeg et sted mellom 10-13k. Eneste minuset er vel at 7950GTX kortet ikke støtter DX10 (og jeg som gleder meg til AoC :) ).

Ytelsesforskjellen mellom et 8600GT 512mb og et 7950GTX 512mb er vel ikke så stor?

EDIT: La nettopp merke til at M1710 utgaven med 7950GTX koster 17k.. så jeg ser ikke helt vitsen i å punge ut 5k ekstra for marginal ytelsesforskjell (i forhold til Compal Compal IFL90+ feks)?

9525006[/snapback]

Vel, er ikke bare marginal ytelsesforskjell, er en god del. Men det er en fin pc som toshiba har, den har 8700GT kortet som yter opp til 25% bedre enn 8600GT.

Den har i tillegg HD-DVD om det skulle være interessant for deg. 17,1 tommer og meget pent utseende. Her er link.

Lenke til kommentar

9525006[/snapback]

Forskjellen er STOOOOR.

Et 8600GT kort er relativt treigt, det eneste pluss er at den støtter dx10. (Uansett ikke kraftig nok kort til å kjøre DX10 spill på maks.)

7950GTX minst 50% kraftigere DX9 ytelse i "alle" situasjoner

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noen spesiell anbefaling til bærbar, men ville bare si at dersom man ikke har "spesielle behov", så må det være mye bedre med en gaming pc som er stasjonær, og en lap ved siden av til bærbart bruk. Får en mye krafigere maskin mye rimeligere og mye enklere å oppgradere.

Greit nok at dette er uaktuellt, ville bare nevne det :D

Lenke til kommentar

Earth657: Her er en test av så og si alle bærbare skjermkort, sammenligner 3dmark resultat av alle kortene. Du får en viss pekepinn på hvor godt et skjermkort yter med den benchmark lista. Det viser blandt annet at 8700GT yter så og si like godt som et 7900GTX, som er svært godt på bærbare.

Tror du vil bli veldig fornøyd med toshiba'en jeg linka til deg tidligere i tråden. Den har i tillegg intel turbo memory som kan gjøre oppstarten av operativsystemet opp til 20% raskere. Og opp til 2 ganger raskere å åpne program du bruker ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...