Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pepsi Max (Farlig?)


Pepsoman

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_nn_*

Hei

Pepsi max binder vann i kroppen. Hold opp en uke, så skal du se at du går ned 1-3 kilo. Kunstig søtstoff er ikke særlig bra, iallfall ikke i slike mengder. Brus inneholder også syre som tærer på tennne. Tannleger må nå gi 40-åringer gebiss eller implantat.

Kan være du er hekta - men det går an å løsrive seg!

Drikk vann fra springen - det er billig og sunt!

Gamla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Helio_*

Brus med kunstige søtningsstoffer er omentrent det værste du kan drikke.

 

Aspartam har mange skumle virkninger i kroppen, og før eller senere får alle merke konsekvensene om de regelmessig får denne rottegiften i seg. Hvis du vil sjekke referanser på dette kan du søke på Russell Blaylock, som har kommet med uangripelig bevis på hvordan aspartam bryter ned kroppen, og det er ikke småtterier.

 

PH-verdien i brus er ekstremt lav. Verdien er 10000 - titusen - ganger surere enn blodet ditt som ligger på ca 7.4. Denne ekstreme surheten mobiliserer alle mekanismer kroppen har for å regulere PH i kroppen til normalt nivå. Over tid vil dette svekke kroppen, og til slutt vil blodet ditt begynne å bli surere. Da snakker vi virkelig alvorlige helsekonsekvenser.

 

Ingen burde drikke brus. Drikk heller vann, det er kjempesunt, og godt når du blir vant til det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Samsung28

Jeg har oxo drukket pepsi max hver dag over lengre tid... Plagdes da med migrene og voldsom hodepine ofte. Flere jeg kjenner klager oxo over det samme symtomene.. Dette er ikke bra!!

Legen min forteller at Pepsi er med på å trigge migrene. Samme som aspartam er med å gi deg hodepine og suget etter pepsi når du ikke drikker pepsi max en dag.

Jeg mener ALL light brus med aspartam MÅ forbys. Det ødelegger oxo tennene slik at du får syreskader og hull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Brus med kunstige søtningsstoffer er omentrent det værste du kan drikke.

 

Aspartam har mange skumle virkninger i kroppen, og før eller senere får alle merke konsekvensene om de regelmessig får denne rottegiften i seg. Hvis du vil sjekke referanser på dette kan du søke på Russell Blaylock, som har kommet med uangripelig bevis på hvordan aspartam bryter ned kroppen, og det er ikke småtterier.

 

PH-verdien i brus er ekstremt lav. Verdien er 10000 - titusen - ganger surere enn blodet ditt som ligger på ca 7.4. Denne ekstreme surheten mobiliserer alle mekanismer kroppen har for å regulere PH i kroppen til normalt nivå. Over tid vil dette svekke kroppen, og til slutt vil blodet ditt begynne å bli surere. Da snakker vi virkelig alvorlige helsekonsekvenser.

 

Ingen burde drikke brus. Drikk heller vann, det er kjempesunt, og godt når du blir vant til det.

«10 000 ganger surere» høyrast ut som ei tabloidoverskrift. pH er ein logaritmeskala så 10 000 gangar surare er det same som 4 pH. Med andre ord er brus 3 pH i fylgje dine tal. Til samanlikning så er magesyra (saltsyre) 100 000 gangar surare enn blodet ditt, og det er naturleg og ein del av kroppen din!

 

Har ikkje sjekka, men eg tvilar på at brus er meir surt enn jus. Hadde vore morosamt å sjekka do ... :hmm:

Lenke til kommentar
Men nå nylig så satt jeg på med en kompis hjem fra skolen. Slik at jeg ikke fikk kjøpt noe Pepsi Max. Hodet mitt SVIDDE OG SVIDDE. Jeg kjente et HARDT sug etter det.

 

Grunner til at det svir i hodet ditt, er fordi hjernen din er vant til å få i seg en viss mengde koffein. Og da nå du ikke fikk kjøpt noe pepsi max. fikk nok hjernen din litt panikk for å si det sånn.

Og den mengden du drikker er ikke skadelig hvis du passer på å pusse tennene dine.

 

Bare forsett drikk cola hvis det gjør at du føler deg bra. Man blir sjuk hvis man skal holde seg unna alt fom er "farlig".

Lenke til kommentar
Brus med kunstige søtningsstoffer er omentrent det værste du kan drikke.

 

Aspartam har mange skumle virkninger i kroppen, og før eller senere får alle merke konsekvensene om de regelmessig får denne rottegiften i seg. Hvis du vil sjekke referanser på dette kan du søke på Russell Blaylock, som har kommet med uangripelig bevis på hvordan aspartam bryter ned kroppen, og det er ikke småtterier.

 

PH-verdien i brus er ekstremt lav. Verdien er 10000 - titusen - ganger surere enn blodet ditt som ligger på ca 7.4. Denne ekstreme surheten mobiliserer alle mekanismer kroppen har for å regulere PH i kroppen til normalt nivå. Over tid vil dette svekke kroppen, og til slutt vil blodet ditt begynne å bli surere. Da snakker vi virkelig alvorlige helsekonsekvenser.

 

Ingen burde drikke brus. Drikk heller vann, det er kjempesunt, og godt når du blir vant til det.

 

Hvordan da ? Snakker vi om diverse krefttyper eller Blodsykdommer ?

Lenke til kommentar

Brus generelt er ikke særlig kult for kroppen. Har flere venner som var brutalt avhengig av Cola (vanlig) i mange år. De klagde på at de ble feite, og de som spiste så sunt! Vel, de drakk flere liter Cola om dagen. En kompis gikk ned 15kg på 1 mnd kun ved å slutte med Cola og andre sukkerdrikker.

 

Det er heller ikke særlig bra for tennene som mange sikkert forstår. Det sliter enormt på emaljen.

 

Selv er jeg hekta på grønn iste, drikker kanskje 2 liter i uka. Men det er fordi jeg trenger sukker også. Drikker ellers bare vann, spiser veldig sjeldent søtsaker og trener mye.

 

Grunnen til at jeg sluttet totalt med søte ting og brus, var pga nyrestein jeg hadde 3 år tilbake. Jeg sluttet tvert med salt, citrusfrukter, for mye rødt kjøtt og væske som ikke var vann. Nå drikker jeg kun vann (og iste selvsagt) og ellers noen øl/vin i helgene. Men rent og deilig vann gjør underverker for kroppen - spesielt at det slukker tørsten også. Jeg drikker mye vann. Hvertfall 10-15 4dl-kopper på jobb og 2-3 halvliterflasker hjemme. Trener jeg, så kan jeg legge på 1-2 liter mer vann. Jeg skal ALDRI ha nyrestein igjen, det er det tammeste jeg har opplevd. Urologen sa noe jeg alltid skal huske: "Piss blankt, så ses vi antakeligvis ikke mer".

 

Jeg sporet av. Igjen.

Lenke til kommentar
Brus med kunstige søtningsstoffer er omentrent det værste du kan drikke.

 

Aspartam har mange skumle virkninger i kroppen, og før eller senere får alle merke konsekvensene om de regelmessig får denne rottegiften i seg. Hvis du vil sjekke referanser på dette kan du søke på Russell Blaylock, som har kommet med uangripelig bevis på hvordan aspartam bryter ned kroppen, og det er ikke småtterier.

 

PH-verdien i brus er ekstremt lav. Verdien er 10000 - titusen - ganger surere enn blodet ditt som ligger på ca 7.4. Denne ekstreme surheten mobiliserer alle mekanismer kroppen har for å regulere PH i kroppen til normalt nivå. Over tid vil dette svekke kroppen, og til slutt vil blodet ditt begynne å bli surere. Da snakker vi virkelig alvorlige helsekonsekvenser.

 

Ingen burde drikke brus. Drikk heller vann, det er kjempesunt, og godt når du blir vant til det.

 

Er helt sant at vann er sunnt, men hvorfor er pepsimax i løpet av få år blitt den mestdrikkende leskedrikken i Norge?

 

Jeg beynnte med pepsimax nesten med en gang den kom....jeg begynnte raskt å drikke alt for mye av den låg lenge på 12 liter om dagen....har prøvd og slutte mange ganger...har greid det i opp til 8 uker...men har til nå fått tilbakefall... jeg ble i 2005 slankeopperert..moe som alle mente burde være slutten på mitt pepsimax forbruk.... men jeg greide ikke å komme meg etter oprasjonen før jeg begynnte med pepsimax igjen....jeg slet med smerter og mye...beynnte så smått på pepsimax igjen...og det hjalp men trengte mer og mer... jeg drikker i dag minimum 6 liter om dagen...og jeg greier ikke slutte...og jeg har virkelig prøvd...nettopp sprukket igjen etter en 3 ukers opphold...

Ja bare le... men dette er ikke en spøk! Folk for hjelp til å slutte å : drikke alkohol, røyk, narkotika, osv men sier man at man er avhenging av pepsimax ja da ler folk.....

 

Så til dem som over lengre tid har holdt seg til max 1.5 liter pr dag....bare forsett å nyt din pepsimax...men til deg som stadig drikker mer og mer...og har begynnt å bruke det når du for vondt i hodet...slutt så fort som mulig!!!!

Lenke til kommentar
Takk, nå vart jeg lettet :)

 

Drikker MAKS 3 liter om dagen.

Jeg holder meg som regel på 1.5 liter i løpet av en dag.

 

JEg kommer til å fortsette :D

 

Det er faktisk fult mulig å bli avhengig av stoffene I for eksempel pepsi max, cola eller andre drikker og personlig så har jeg nettop vært igjennom "avrusning" på Coca-Cola. Symptomene mine på at jeg var helt avhengig var :

 

*Urolig når jeg ikke fikk noe , noe økt puls og anspenthet.

*Lite energi / trøtt.

*Sug etter cola.

*Litt tung I hodet.

 

Sjekket litt opp og flere som har hatt det samme, har man drukket cola i lengre tid så kan man få sug i flere uker etterpå selv om det sies at det kun skal ta 24 / 48 timer for å komme over det verste suget. Anbefaler at man er forsiktig med cola i alle fall ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

for å si det sånn, så drikker jeg sinnsykt mye pepsi max!! det er av og til så ille at jeg drikker 2 halvannenlitere på en dag, men som regel ligger det på en 1.5 liter..

men ja det er utrolig avhengighetsdannende og det er mange farlige tilsetningsstoffer i det.

Det som mange ikke vet er at man legger på seg av de tilsetningsstoffene, så ikke tro at man unngår å gå opp i vekt av det. (men jeg skjønner den med at man drikker pepsi MAX rett og slett fordi det er bedre og ikke fordi det ikke er sukker i det)....

 

JEG ER MEDLEM AV APMA (på russekortet asså) : Anonyme Pepsi Max Avhengige

hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...