Gå til innhold

Koble laptop til plasma via hdmi?

Anbefalte innlegg

Prøver lykken her inne:)

Ok, her er problemet. Skal koble laptopen min (xps 1330) til plasmaskjermen min panasonic pv60. Har prøvd å stille bildet både i klonemodus og dualview, men bildet på tv'en blir for stort for selve skjermen. Dette er vel overscan? Noen som vet hvordan jeg fikser problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver lykken her inne:)

Ok, her er problemet. Skal koble laptopen min (xps 1330) til plasmaskjermen min panasonic pv60. Har prøvd å stille bildet både i klonemodus og dualview, men bildet på tv'en blir for stort for selve skjermen. Dette er vel overscan? Noen som vet hvordan jeg fikser problemet?

9524539[/snapback]

Husk at skjermen din har oppløsning på 1024 x 768. Regner med at du kjører den oppløsningen ut fra PC-en din?

Ellers har jeg lest at plasmaskjermene til Panasonic liker best PC-signal via VGA-porten. Via HDMI må du nok kjøre de vanlige HDMI-oppløsningene som f.eks. 1280 x 720. Da vil TV'en skalere bildet riktig.

Lenke til kommentar
Har satt oppløsningen ut til 1024x768 ja, men eneste som er forskjellen på bildet fra det og 1280x720 på skjermen, er at ikonene blir større, bildet er akkurat like stort.

9525940[/snapback]

Da vet jeg ikke hva grunnen er. Sjekk også at refresh rate er satt riktig (står sikkert i manualen til PV60).

Om du ikke får det til bør du spørre på www.avforum.no. Den største kompetansen på TV, HTPC osv er der.

Lenke til kommentar
Ja, men 720p er feil oppløsning. 1024*768 er riktig. Vær oppmerksom på at dette er en 4:3-oppløsning som vil føre til at bildet vil bli strukket noe i bredden, dette er imidlertid ikke noe problem hvis man skal se film da det kan kompenseres i avspilleren.

9528108[/snapback]

Altså bare stille vlc til å vise den i 16:10, det du mener? Så i realiteten blir jeg ikke å merke forskjell om jeg kobler til med en dyr vga kabel vs hdmi? Noen som vet noen bra kabler da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...