FenrisC0de Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei hei! Kjøpte nylig en Asus A8-Serie laptop. Er ganske fornøyd med ytelsen generelt, særlig etter at jeg satt inn en ekstra GB med RAM. Problemet er at skjermkortet er vesentlig dårligere enn jeg anntok, og jeg angrer vel egentlig litt at jeg ikke investerte i en modell med bedre skjermkort.. I laptoppen ligger det et GeForce 8400m G skjermkort. Det jeg lurer på er følgende: Til hvilken grad kan jeg øke ytelsen til kortet (med feks nTune)? Er det mulig og eventuelt få inn et GeForce 8600? Greia er at jeg har lyst på bedre spillytelse, men er litt kjedelig å evnt måtte selge den, for så å kjøpe en ny. Forslag? Takker! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Maskinen din er ikke på listen over maskiner med MXM-kompatibelt kort, så det er mest sannsynlig ikke mulig å skifte grafikkortet. Det bør være mulig å klokke kortet ditt noe, for eksempel ved hjelp av Rivatuner (kan gi noe sånt som 5-10% bedre ytelse). Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 5-10% er jo ikke så ille, men vet jo at varme og slikt er et vanskeligere problem med laptopper enn med stasjonære, så holder meg foreløpig til å kjøre systemoptimaliserings greia i nTune. Hmm.. tviler vel også på at jeg jeg vil klare å få byttet inn laptoppen der jeg kjøpte den heller... Så konklusjonen er at det ikke er stort jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Tja... angreretten? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 hmm.. gjelder den da? Jeg kjøpte laptoppen for ca 4-6 uker siden, og ønsker å ha en dyrere modell istedet? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 da går nok ikke det. Angreretten gjelder i 14 dager fra du mottok varen... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 hmm.. gjelder den da? Jeg kjøpte laptoppen for ca 4-6 uker siden, og ønsker å ha en dyrere modell istedet? 9524752[/snapback] Angreretten gjelder 14 dager etter du har mottatt varen. Med kjøp på internett vel og merke. Ser ut til du må bite i det sure eplet å selge PC-en, eller godta den ytelsen du har nå. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Kjøpte den i butikk riktignok Skal sende en mail og høre. Planen var nemlig i utgangspunktet å få opp den stasjonære til basen, men nå innser jeg at det er litt diggere med laptop, heh. Får prøve å selge\bytte elns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå