Discipline Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hva mener du med wannabe emo, når emo er wannabe i seg selv? 9531827[/snapback] Har du lest linken da? =/. 9531938[/snapback] Ja, og jeg er fullstendig klar over at det er en subsjanger innen musikk. Allikevel ligger dette emnet i "Mote og velvære" og fokuset i dette emnet er på klær og holdning, og ikke musikk. Forøvrig så synes jeg minst mulig om kvasideprimerte emoer, og jeg liker ikke stilen heller. Siden jeg ikke har snakket med psykolog selv kan jeg ikke si at jeg har vært deprimert, men jeg har vært "nede" i perioder og i de periodene har jeg hatt ett ønske om å blende meg inn i mengden enn å skille meg ut så jeg har ingen sympati for emoer, enten de er så latterlige og tror de er deprimerte eller glorifiserer sin depresjon ved å kle seg opp. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg må bare spørre kort siden jeg ikke gidder å lese hele tråden.. Hva er meninga med å kutte seg? Hvorfor har dere valgt en egen klesstil, og hvorfor synes dere så synd på dere selv osv? Skønner det ikke jeg.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Er noen som sier at den fysiske smerten, ved å kutte seg, er lettere å kontrollere og takle enn den psykiske smerten som sorg medfører. Men er selvsagt induviduellt Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Min mening, ver enig eller ikkje: Emoer: Dere skal få lov å kle dere i svart, ha håret som dere vil. Joda, sitt å grin på doen mens dere kvesser barberbladene. Kutt i vei, til blodet spruter, joda, alt blir bedre av det. Håper virkelig dere aner litt ironi her. Men, ka oppnår dere med å sitte alene og synte synd på dere selv? Ingenting. Kva oppnår dere med å kutte dere selv? Infeksjoner og andre ulumskheiter. Men hvis dere virkelig finner glede i dette, forsett for all del, skal ikkje stoppe dere. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det merkelige er at det alle tror er emo i dag (svarte klær, tenåringer osv.) ikke er emo i det hele tatt. Les litt om det. Emo'bandene på 80-90-tallet hadde ikke noen spesiell klestype og hårstyle. Det er rart at denne tenåringsgreia har blitt kalt emo. Det er jo kun en fase. www.fourfa.com eller www.youdontknowemo.tk Hvis du tror du er en "emo", er du nok heller en fashionXcore. Du tenker omtrent 99% om moten, og 1% om musikken. Men selvfølgelig jeg vet jo ikke hvordan du er. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Bra skrevet Krokanrull Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 http://www.break.com/index/emokid.html denne er fantastisk! btw, hvordan linker jeg videoen direkte inn i posten? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg forbinder EMO med tragiske småjenter som kutter seg selv og som går i stygge klær, tar jeg feil? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg forbinder EMO med tragiske småjenter som kutter seg selv og som går i stygge klær, tar jeg feil?9549525[/snapback] Om du tar feil når det gjelder hva du forbinder emo med? Det er det bare du som vet. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg forbinder EMO med tragiske småjenter som kutter seg selv og som går i stygge klær, tar jeg feil?9549525[/snapback] Om du tar feil når det gjelder hva du forbinder emo med? Det er det bare du som vet.9549585[/snapback] Siden du ikke skjønte spørsmålet stiller jeg det på en annen måte.Hva er en EMO? Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg forbinder EMO med tragiske småjenter som kutter seg selv og som går i stygge klær, tar jeg feil?9549525[/snapback] Om du tar feil når det gjelder hva du forbinder emo med? Det er det bare du som vet. 9549585[/snapback] Siden du ikke skjønte spørsmålet stiller jeg det på en annen måte. Hva er en EMO? 9549637[/snapback] Jeg forbinder det mer med gutter... :S Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Se innlegget mitt lenger oppe for lenkene. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg hater fjortisemoer som RISPER seg selv opp for å vise det frem og tar minst to tuber hårgele i håret bare for å få oppmerksomhet. Å rispe seg opp for å vise det frem bare gjør det værre for folk som er avhengige av å kutte seg og ikke vil vise det frem. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 "Jeg har det tungt, så jeg kutter meg opp"... Makes sense.. Lenke til kommentar
Leppetroll Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Mange av disse "wannabe emoene" kutter seg bare for oppmerksomhet... Kutter seg steder som er mest synlig også videre, de gjør det bare for å få oppmerksomhet. Det er bare latterlig tragisk! ingen liker folk som kutter seg selv, ingen liker emoer! Det er så lsykt idiotisk at de kutter seg i det hele tatt. Et lite spørsmål til dere emoer der ute: Får dere glede av å kutte dere? Tror dere at dere blir kule/tøffe eller at folk syntes synd på dere fordi dere rasper dere? Emoer kler seg anerledes for å skille seg ut, det er greit nok. Men dere trenger ikke låse dere inne på rom å kutte dere! Hvis dere har dte så crappy i livet deres at dere må kutte dere, kanskje det hadde vert smart å være sosiale å få dere venner, istedet for å låse dere inne og å bli hatet. "You make me sick" Endret 22. september 2007 av Leppetroll Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 "Jeg har det tungt, så jeg kutter meg opp"... Makes sense.. 9552930[/snapback] It make sense hvis man er i den personens sko. Men nå snakker jeg ikke om emoene da. De er bare wannebe oss som er avhengige. Emo har noen greie sider og noen idiotiske sider, og opp i opp så blir bare emo-stilen for meg ikke særlig godtatt sånnerdetbare Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 It make sense hvis man er i den personens sko. Men nå snakker jeg ikke om emoene da. De er bare wannebe oss som er avhengige. Emo har noen greie sider og noen idiotiske sider, og opp i opp så blir bare emo-stilen for meg ikke særlig godtattsånnerdetbare 9553006[/snapback] Makes no sense...Jeg kjenner flere som har drevet på med selvskading på en eller annen måte. Disse personene er nedbrutt og klarer ikke skaffe seg hjelp selv. I tillegg er mesteparten av folkene rundt dem av typen som enten ikke skjønner at det er noe galt, eller som ikke skjønner alvoret i det og sier "Det går over, bare gi det litt tid". Kanskje jeg skriver no mer seinere. Har ikke mer fornuftig å si akkurat nå Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvist man er såkalt emo og sliter med psykologiske problemer, og rett å slett har det ganske fælt. Så tror jeg det siste man burde gjøre er å henge sammen med mange andre mennesker som har det akkuratt likt. Når man sliter med noe slik og man bare omgir seg med mennesker som sliter med det samme og all den negativiteten til livet er det eneste som man ser så kan ikke det være bra. Jeg tror det har helt motsatt effekt om man ikke med vilje vil ha det vondt og jævlig. Skal man bli bedre så må man faktisk ofte skifte venner litt, komme seg ut, snakke om hyggelige ting, begynne å trene osv. Er livet ditt jævlig, så er faktisk den eneste måten å komme seg ut av det å forandre på livet. Det kan ikke være sunt at en haug med depressive sorgtunge mennesker henger sammen fra morgen til kveld. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvist man er såkalt emo og sliter med psykologiske problemer, og rett å slett har det ganske fælt. Så tror jeg det siste man burde gjøre er å henge sammen med mange andre mennesker som har det akkuratt likt. Når man sliter med noe slik og man bare omgir seg med mennesker som sliter med det samme og all den negativiteten til livet er det eneste som man ser så kan ikke det være bra. Jeg tror det har helt motsatt effekt om man ikke med vilje vil ha det vondt og jævlig. Skal man bli bedre så må man faktisk ofte skifte venner litt, komme seg ut, snakke om hyggelige ting, begynne å trene osv. Er livet ditt jævlig, så er faktisk den eneste måten å komme seg ut av det å forandre på livet. Det kan ikke være sunt at en haug med depressive sorgtunge mennesker henger sammen fra morgen til kveld. 9557550[/snapback] Ja, akkurat som at man ikke bør henge med røykere hvis du skal slutte. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Lenge siden man har hørt noe fra trådstarter. Kanskje han tok til vettet?? Endret 23. september 2007 av nerval Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå