Gå til innhold

Den svarte emo-tråden!

Martinma

Anbefalte innlegg

Husk; verden er ikke imot deg hvis dere tar til dere litt fornuft. Selvskading er ikke fornuftig. Jeg kunne gledelig akseptert emoer hvis de ikke kutta seg sjæl og ikke valgte stilen for å være "annerledes". Hvis det å være emo var noe mer enn en "periode" for enkelte ungdommer med luksusproblemer hadde det vært ok, men når dere kommer og syter om at verden er imot dere, noe dere har påført dere selv, ber dere rett og slett om å bli kødda med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slutt og snakk om at vi trenger hjelp, de som driver "sellvskading" gjør det faktisk kontrollert. hvorfor sier dere bare dritt om oss? vi har faktisk følelser og har det hardt nokk fra før.

9524344[/snapback]

Herregud! Hvis dere har kontroll over selvskading har dere neppe seriøse psykoligiske problemer. Dere latterliggjør mennesker som virkelig sliter, og dere burde skamme dere. Voks opp og lær deg at av og til er livet både kjipt og hardt.

Lenke til kommentar

Hva faen gjør dere så spesielle i forhold til alle andre. Kanskje dere skal gjøre noe med mentaliteten deres å vokse opp. For også forandre det kjipe til noe bra. Du må ikke tro et sekund at dere får medfølelse av noen andre.

Luksusproblemer er det eneste dere har.

Stikk en tur til u-land der det dør 30k barn dagen bare pga sult hver eneste dag. Der har du "livet er kjipt og hardt".

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Det er ikke noe forkastelig med å være deprimert og ha problemer, men det ER forkastelig å gjøre det til en stil. Skjønner dere ikke hva dere gjør? Dere gjør depp til kred, dere gjør et ideal ut av den mest stakkarslige tilstanden et menneske kan befinne seg i, og dere tror faen tute meg dere er kule for det. Gud forby at et genuint deprimert menneske skulle komme inn i en emo-gjeng, da kommer han seg aldri opp igjen.

Sånn utover dette er stilen komplett ræva. Her om dagen kom det en fyr inn i butikken jeg jobbet i, han hadde de riktige klærne, svart hår og lang lugg med LIM i. I hvert fall håper jeg det var lim, for hvis det ikke var lim, var det ... ja, noe annet. Det verste var holdningen hans, den samme du finner hos alle ekstremt utstuderte subkultur-horer: Lett avslappet og med et ufordragelig smug-flir som avslører hvor ekstremt kul han innbiller seg at han er. Bli heller hipster, om enn motbydelige de også, kler de i hvert fall pretensjonene sine litt bedre.

Dessuten: Det er ikke automatisk bra å skille seg ut bare fordi grunnskolefrøkna di har lært deg (din lille konformist) at det er greit å være annerledes.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
livet er skjipt og hardt, er akkurat derfor vi er sånn. vi vil prøve å markere oss i et sammfunn som overser oss totalt.

9524398[/snapback]

Livet i Norge er herlig skal jeg si deg! Og hvem er det som overser deg? Dere emoer får jo oppmerksomhet fra alle kanter! Det er til og med den oppmerksomheten dere ber om! Det er ingen som kommer til å trøste deg når du sitter i kroken av klasserommet og sutrer om at ingen liker deg! Det er dere selv som gjør livet hardt!

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
livet er skjipt og hardt, er akkurat derfor vi er sånn. vi vil prøve å markere oss i et sammfunn som overser oss totalt.

9524398[/snapback]

Og hva er det vi samfunnet overser egentlig? At dere har det vondt?

Jeg har det også vondt. Alt for vondt, men samfunnet tok meg vel imot i pp-tjenesten. Gå dit. Trenger ikke bli emo for å ta kontakt med noen om problemer...

Lenke til kommentar
vi har prøvd å finne trøsst, men fant det ikke. vi ga opp, vi bannt oss sammen mot denne grusomme verrden. og hva får vi? bare hets og dritt. vi kler oss slik for at folk skal kjenne oss igjenn, kjenne igjen at vi har gitt opp.

9524463[/snapback]

Haha. Jeg ler meg i hjel av å lese hvor patetisk dere er. HERREGUD sier jeg bare.

Lenke til kommentar
vi har prøvd å finne trøsst, men fant det ikke. vi ga opp, vi bannt oss sammen mot denne grusomme verrden. og hva får vi? bare hets og dritt. vi kler oss slik for at folk skal kjenne oss igjenn, kjenne igjen at vi har gitt opp.

9524463[/snapback]

Gjør alle emoer det? siden du sier 'vi' altså. Alle de emoene jeg kjenner støtter ikke det du sier nå...

Lenke til kommentar

9524463[/snapback]

hahahahehhaehaeaeh

Hva faen har du gitt opp egentlig? Mat foreldra dine setter på bordet? Gratis skolegang? Venner?

Lenke til kommentar

personlig syns jeg at emo-stilen er spesiell. Så lenge man er grei og oppfører seg på folk flest, så gjør det meg ingen verdens ting.

Men en ting, det er selvskading. Noen gjør det, noen gjør det ikke. Men selvskading syns jeg er svakt.

selvskading er det tetteste jeg vet om. hva er meningen med det? kompensere for det vonde man har kjent/kjenner?

kanskje de som gjør det ikke tåler den harde verden. Kanskje ikke de godtar at verden er urettferdig, for det er den. No need to hide the facts. Verden ER urettferdig.

Dessuten, hvorfor? hva har forårsaket sorgen? ulykkelig kjærlighet? ensomhet? hundre tusener av mennesker har helt sikkert hatt sosiale problemer osv, men de sipper ikke så mye at de driver å skader seg selv. Da tåler man ikke verden når man begynner å skade seg selv.

Lenke til kommentar

Emo står egentlig for emosjonell. Noen folk tror Emo betyr å høre på satanmusikk og kutte seg slv men det handler mye om å være lei seg og deprimert.

Emo is a somewhat ambiguous slang term most frequently used to describe or refer to a fashion, style, or attitude linked to post-hardcore. Emo may also describe emo music or a general emotional state as in to "feel emo". It is also sometimes pejoratively used to identify someone who fits a particular emo stereotype or category or someone who is overly-emotional. The term's definition is still the subject of debate, with some question as to whether it can even be defined.(wikipedia ;) )

Men bare så det er sagt så hater jeg emoer som synes så jævlig synd på seg selv

Endret av tommyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...