Gå til innhold

Den svarte emo-tråden!

Martinma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satan meg ikke mye som er mer latterlig enn denne saueflokkmentaliteten som tilsier at enhver "emo" er fritt vilt for latterliggjøring og hets. "Emoer" er vår tids sigøynere. Selv er jeg svært langt unna å være "emo", men det er bare trist å lese slike tråder som dette, der den gemene hop kaster alle hemninger over bord i gledesrusen over å ha funnet noen det er politisk korrekt å hate gørra ut av på mest mulig fornedrende vis.

Når det er sagt ser jeg ikke bort fra at OP er et troll :p

Lenke til kommentar
Satan meg ikke mye som er mer latterlig enn denne saueflokkmentaliteten som tilsier at enhver "emo" er fritt vilt for latterliggjøring og hets. "Emoer" er vår tids sigøynere. Selv er jeg svært langt unna å være "emo", men det er bare trist å lese slike tråder som dette, der den gemene hop kaster alle hemninger over bord i gledesrusen over å ha funnet noen det er politisk korrekt å hate gørra ut av på mest mulig fornedrende vis.

Når det er sagt ser jeg ikke bort fra at OP er et troll :p

Du vet at sigøynere eksisterer enda? Og til tross for at "alle mennesker er like viktige" så byr de på mange av de klassiske stereotypene.

Lenke til kommentar
Du vet at sigøynere eksisterer enda? Og til tross for at "alle mennesker er like viktige" så byr de på mange av de klassiske stereotypene.

Selvsagt vet jeg at sigøynere eksisterer enda. Poenget er at det er mindre stuereint å harselere med sigøynere i dag enn det var tidligere.

Vel hvis du bryr deg om hva som er stuerent så er det vel vanskelig å harselere i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Du misforstår igjen.

Hvorfor spyr du ikke ut dritt om sigøynere (eller jøder, for den del) i stedet for "emoer"? Jo, nettopp fordi det ikke er stuereint. "Emoer" kan mobbes - man kan latterliggjøre selvskading og menneskers følelser av fremmedgjøring fullstendig ubetinget, uten at noen leer på et øyelokk, fordi det er allment akseptert blant flertallet at "emoer" er fritt vilt. De kler seg jo så stygt, og hører på så dårlig musikk, og så skjærer de i seg selv haha wtf lol.

Det er du som bryr deg om hva som er stuereint, og leter etter smutthull du kan pumpe negativiteten din inn i. Jeg har ikke noe behov for å snakke dritt om hverken "emoer" eller sigøynere.

Lenke til kommentar
Du misforstår igjen.

Hvorfor spyr du ikke ut dritt om sigøynere (eller jøder, for den del) i stedet for "emoer"? Jo, nettopp fordi det ikke er stuereint. "Emoer" kan mobbes - man kan latterliggjøre selvskading og menneskers følelser av fremmedgjøring fullstendig ubetinget, uten at noen leer på et øyelokk, fordi det er allment akseptert blant flertallet at "emoer" er fritt vilt. De kler seg jo så stygt, og hører på så dårlig musikk, og så skjærer de i seg selv haha wtf lol.

Det er du som bryr deg om hva som er stuereint, og leter etter smutthull du kan pumpe negativiteten din inn i. Jeg har ikke noe behov for å snakke dritt om hverken "emoer" eller sigøynere.

Jeg tror mest det der foregår i din egen lille verden. Å latterliggjøre noen som helst gruppe er ikke allment akseptert. Du tror kanskje det, siden Emo fenomenet kanskje ikke er så velkjent for folk som sigøynere er. Poenget er at uansett hvem du latterliggjør, så gjør du fortsatt det samme.

Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som er stuerent. Jeg harselerer med hvem jeg vil samma hvem det er, og når man gjør det så bryter denne "allmenne aksepten" din sammen. Det er nemlig altid noen som vil le med deg et eller annet sted. Det du trenger er en unskyldning for å velge neste offer, slik at du kan ha god samvittighet over å diskriminere utvalgte mennesker. Og når de én dag får "allmen aksept" - finner du deg noen nye å snakke dritt om.

Jeg kaller min mening for en åpen og ærlig en, mens din heller er et oportunistisk forsøk på mobbing der det er rom for det. Jeg synes hele emo konseptet er noe dritt, men det er mye annet jeg synes er dritt som ikke blir lenge på forumet her om jeg poster det.

Lenke til kommentar

Jeg trenger en unnskyldning for å velge neste offer? Jeg er en opportunist som leter etter noen å mobbe der det er rom for det? Kjære vene, her har noen misforstått.

Jeg mobber ingen, jeg reagerer bare på flokkmentaliteten som kryper fram flere steder, blant annet i denne tråden, der folk tilsynelatende ikke har noen hemninger med å trakassere andre på bakgrunn av bl.a. utseende. Vanligvis er ikke dette akseptert, men akkurat mobbing av "emoer" ser ut til å bifalles av mange her, noe jeg egentlig syns er litt trist.

Utover det er jeg enig i at man står på tryggere grunn om man sparker i alle retninger og ikke bare nedover. Det er likevel ikke problemfritt å sparke nedover dersom man dermed bidrar til en voksende ubalanse. Det kan godt være at det er som du sier, at det er bare i "min egen lille verden" at disse "emoene" blir spesielt utsatt for tyn og mobbing, meget mulig. Det er imidlertid sjelden jeg ser personangrep så uforbeholdent hatske som når typisk "emo-kultur" diskuteres, eller en slik total latterliggjøring av psykiske problemer som når temaet selvskading nevnes. Man ser også slike ting som voldsbølgen mot "emoer" i Mexico nylig, der gjenger rett og slett banket opp svartkledde ungdommer på gata. Greit, dette er ikke noe problem i Norge såvidt jeg vet, selv om det sikkert finnes mange "emoer" som får buksevann rundtomkring. Det gjør likevel ikke "emo"-mobbing noe særlig morsommere, spesielt når det tar form av "alle mot emoene".

Uansett, selv om du ikke har kommentert det, vil jeg påpeke at det ikke er deg jeg har reagert spesifikt på, men den ulne mengden av innlegg. Du svarte tilfeldigvis, og jeg ser at postene mine kan oppfattes som å adressere deg spesifikt, noe som ikke er tilfelle. Om ikke annet fortjener du respekt for å forsvare dine synspunkter.

Edit: Fikk til en slags snodig dobbelposting i samme post. Fjernet.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

De første 5-6 sidene i denne tråden er bare epic! :!:

Selv så synes jeg klesstilen er veldig kul, men mentaliteten og sutringen kan jeg klare meg uten. Hårsveisen også.

Goth og Emo er to forskjellige ting. Goth kan ha langt svart hår og gå med svarte skinnklær og bare svart nesten. Mange har også hvit maling i ansiktet. Litt som sånne satan rockere og mange heavy metal band medlemmer.

Allow me to LOL.

Men det er viktig at folk ser en forskjell på Goth og Emo, ja. Man kan godt kle seg gotisk uten å måtte sutre om hvor fæl verden er.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
De første 5-6 sidene i denne tråden er bare epic! :!:

Selv så synes jeg klesstilen er veldig kul, men mentaliteten og sutringen kan jeg klare meg uten. Hårsveisen også.

Goth og Emo er to forskjellige ting. Goth kan ha langt svart hår og gå med svarte skinnklær og bare svart nesten. Mange har også hvit maling i ansiktet. Litt som sånne satan rockere og mange heavy metal band medlemmer.

Allow me to LOL.

Men det er viktig at folk ser en forskjell på Goth og Emo, ja. Man kan godt kle seg gotisk uten å måtte sutre om hvor fæl verden er.

Kan vel igrunn kle seg "emo" også uten å måtte sutre om hvor fæl verden er.

Edit: Skriveleif... as allways...

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...