NorvegianDad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Cooler Master Susurro link til en AMD AM2 x2 4200+ Har også sett litt på disse 2: noctua sin,men da må jeg jo demontere HK,er ikke noe super ekspert på det.(har bare byttet ram/cpu og skjermkort før) Big typhoon og Zalman VF900-Cu link til Gainward Geforce 7900GT 512MB 550/1400 Hvor mye forskjell vil det utgjøre? Eventuelt andre kjølere jeg burde se på? budsjettet er relativt lavt til middels. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg ville gått for en Zalman-kjøler. Både til prosessor og til skjermkort. Jeg har den kjøleren du linket til på mitt skjermkort (Radeon 1950Pro) og det holder det på 38 grader idle, og 60-65 under veldig hard spilling. Til prosessoren min bruker jeg Zalman CNPS9700LED, men hvis du vil ha en billigere en, kan du kjøpe modellen under, nemlig Zalman CNPS9700LED som også kjøler veldig bra! Håper du finner dette nyttig! -Erik Lenke til kommentar
St_Sasquatch Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 uh... Fedi? var ikke det akkuratt de samme? ut fra ren gjetting, tror du mener Zalman CNPS9700 NT ? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hehe, klokken var elleve. Pleier aldri være oppe så sent (står opp kl.5), tror ikke jeg skal prøve igjen Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Var bare 5 kroner forskjell på de :!: Har vært innom å tittet på de tidligere,men jeg så en teste fra noctua sin som viste utrolig bra resultater,men da må jeg punge ut over 400..ca det samme som de du/dere linket til.. Da må jeg vente til neste lønning og det er ikke lett å vente når det er noe du har lyst på(er ganske blakk nå) Men vet dere om det er stor forskjell fra stock kjøler og Cooler Master Susurro på cpu og Zalman VF900-Cu? Endret 19. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Ingen som vet kor stor forskjell det vil utgjøre? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg ville gått for Zalman, de er kjent for sine lydløse og kjølige systemer. Go Zalman, go! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Zalman har høyt støynivå for å kjøle like godt som andre kjølere. Zalman har ikke de beste kjølerne. Man ser tydelig at Thermalright Ultra-120 Extreme er den beste kjøleren på markedet i dag. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Tror jeg går for denne først jeg: Zalman VF900-Cu Den er billig og har greie testresultater..ja fant noen etterhvert. Skjermkortet mitt blir så forbanna varmt det er helt utrolig,ligger på 55-60 idle og 100-115 under mye load uten OC. Har beskjed flere ganger om å sjekke heatsink og vifte,men har klokket det litt ned for å senke tempen litt.. Har selvfølgelig sjekket begge deler,den viften så jo latterlig liten ut og ineffektiv ut,men er litt rart at dette er noe som har skjedd med tiden,kjøleren kjølte greit nok i begynnelsen. Så blir nok Zalman i første omgang og den er ikke så dyr at den blir vanskelig å erstatte heller! Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Smart valg! Husk å legge på kjølepastaen rett da! Da får du mye mer ut av kjøleren. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Flott da var lønningen komt og varen bestilt hos datakjeden..gode ting! Fy faen som den kjølte i forhold,har nå skrudd opp igjen fra underklokk,som jeg måtte ty til til 560 core clock(550org) og 1414 memory clock(1400org) og load temp ca 50C Endret 1. oktober 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå