Gå til innhold

ZELDA! Hvilket spill er en legende?

m_8

Anbefalte innlegg

Min første post på diskusjon.no, og ingen tilfeldighet at den kommer her under Zelda-tråden! Skal legge til i starten at jeg gråt mens jeg spilte ocarina of time, fordi det var så vakkert. Å, som jeg skulle ønsket at jeg var Link. Jeg har aldri hatt OoT selv, men har lånt det av en venn siden jeg var 10 og har det ennå(jeg er 16). Ikke at han får det igjen med det første :p

#1: The Legend Of Zelda; Ocarina of time!

Jeg husker ikke hvor det hele startet, men jeg tipper det kommer av at jeg har sett flere av vennene mine spille det. Det gjorde jeg ofte og jeg kom ikke lenger enn det, for jeg fikk aldri lov av dem å spille det. Husker han ene sa en gang at "Næmmen, du skjønner atte, det er så rare kontroller på denne her ama!" Men jeg var nesten like fornøyd med å sitte å se på, for det var så storslagent!

Da jeg selv spilte det fikk jeg en varm følelse innvendig. Jeg var en kjekk ung gutt i grønt(min favorittfarge) som kriget med sverd og skjold, og skulle redde en vakker prinsesse i nød! Det ble bare ikke bedre! Og det viktigste av alt var at jeg ikke fikk noe credit for det. Det gjorde, for meg, Link til den optimale helten!

Om jeg fikk hakeslep første gang jeg så Hyrule vet jeg ikke, men om jeg fikk det forrige gang (på nesten to år siden jeg spilte det)... JA! Mens jeg løp over de enorme slettene brukte jeg gjentatte ganger herrens navn i begeistring.

Spillets lengde er enorm og hovedbossene intet mindre enn fenomenale. Min favoritt er så klart sistebossen, som jeg tror jeg har tatt tresiffret antall ganger!

Zelda Ocarina Of Time er, uten tvil det beste spillet jeg noen gang har spilt!

#2 The Legend Of Zelda; Majoras Mask

Med en gang vennene mine begynte å bable om Zelda2, begynte jeg å lete i butikkene(Mega, Rimi, ovs :thumbup: ). Jeg ønsket meg spillet til min bursdag, siden jeg ikke kunne finne det egenhendig og bortskjemt som jeg var, fikk jeg det.

Det var jo ekstra spennende siden selve spillet var liksom gullfarget. Jeg ble litt forvirret i starten, da han skull-kisen kom og tok ocarinan min. Og enda mer forvirret ble jeg da jeg ble forvandla til en trestokk.. Jeg forsto ingenting og etter å ha løpt rundt i clock-town, ga jeg nesten opp. Men vennene mine hadde selvsagt klart første steget og hjalp meg. Men jeg latet selvfølgelig som jeg også hadde det og med det var kappløpet om å være den første i bygda til å runde Majoras Mask igang!

Her ifra klarte jeg meg bra på egenhånd, og kom meg gjennom de tre første bossene ganske greit. Men den fjerde var hardere. Jeg hadde ikke peiling på hvordan jeg skulle ta meg opp til stone-temple for veien så veldig lang ut. Jeg prøvde stort sett alt som var og ingen vei kom jeg med det. Derfor var jeg så "lur" at jeg kjøpte meg et blad med walktrough av spillet, noe jeg angrer på den dag idag!

Majoras Mask, hadde ikke like mye sjel som Ocarina of Time og ble litt for kjedelig i stilen. Det med maskene var en spennende vri, men uansett, langt unna standaren til OoT.

#3 Og flere Zelda-spill har jeg ikke vært borti.. Skulle så veldig gjerne prøvd Twilight Princess, men har verken Gamecube eller wii.

Ellers så har Zelda gitt meg mye her i livet! Også lærte jeg mine første Engelske ord. Blant annet disse: Occean(som jeg uttakte Okkean), Ocarina(som jeg uttalte Orkania) og i mine første Zelda-år så var helten ikke Link, men Zelda.. Spillet het jo Zelda for svarte!;)

Endret av walse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til diskusjon.no walse!

Bra innlegg, kjenner meg igjen i mye av det du skriver (bortsett fra at jeg ikke har prøvd Zelda MM enda...)

Du bør vurdere å skaffe deg en Wii (eller en Gamecube) med Zelda TP og Zelda Collectors edition.) Zelda TP er et fantastisk spill det også, om ikke på høyde med OoT, så i hvert fall ikke langt ifra!

Lenke til kommentar

Velkommen som medlem av Diskusjon.no walse. Til å være førsteinnlegg er jeg meget imponert, er et fåtall av nybegynnere som overhode vet hvordan de skal formulere et godt innlegg, godt jobbet på den fronten.

Er og meget enig med det du sier, bare det at tårene mine begynte (og fortsatt begynner) når Epona med Link på ryggen rir inn og den velkjente sangen dundrer over anlegget. Ocarina of Time holder en spesiell plass i mitt hjerte, ettersom det var det Zelda spillet som tok opp mesteparten av romjulen 1998. Intet mindre enn storslagent sier jeg bare.

Twilight Princess sies å være den "direkte" oppfølgeren til Ocarina of Time, og jeg kan skrive under på at det er et fenomenalt elegant spill. Som den totalte Zelda nerd jeg er har jeg dog tilbringet litt for mye tid i Hyrule fremfor den ekte verden.

Lenke til kommentar
Har ikke spillet master quest, men det er mange som sier at det er ufattelig lett å dø der, samt mye vanskeligere å drepe.

Om du derimot er ute etter en utfodring så er det bare å gjøre det.

9665814[/snapback]

Hmm, det ga meg en idé :!: Hvis det er flere av Zeldavettsa her på forumet som ikke har rundet Master Quest, kunne vi jo hatt en slags liten uoffisiell konkurranse. Førstemann til å komme igjennom. Jeg har også hørt at det skal være litt av en utfordring. Helt andre problemløsningsoppgaver osv.

Neida, men det hadde vært litt kos ... Tror jeg satser på å spille det i jula. Ingen jul uten zelda :)

Lenke til kommentar

Skal snike meg inn på noen auksjoner for å se om jeg finner master questen, jeg tar imot den utfordringen, men må og i tillegg se om jeg finner noen bundler med N64 kontrollere, da jeg regner med at minst 3 kommer til å takke for laget i løpet av den questen. Jeg har allerede begravet i det minste 20 håndkontrollere (ofte med medfølgende nordnorske utrykk) i løpet av det noen får år, så regner med at en master quest blir å sende blodtrykket i taket.

Ocarina of Time i romjula er like obligatorisk som grevinnen og hovmesteren er på lille julaften. Ingen jul uten.

Lenke til kommentar
Ocarina of Time i romjula er like obligatorisk som grevinnen og hovmesteren er på lille julaften. Ingen jul uten.

9666162[/snapback]

Nettopp, og derfor er jo Master Quest et alternativ :) . Vi får se om noen flere henger seg på. Om ikke det blir en konkuranse, så er det jo koslig å spille unisont med andre, slik at man kan dele erfaringer og problemer underveis ... Du har da Wind Waker til gamecube? Master Quest følger jo med der.

Lenke til kommentar

De fleste Zelda-spillene er vel tilnærmet legendariske (uten at jeg personlig er enig i at de fortjener den statusen), men de som oftest ser ut til å bli nevnt som favoritter er Ocarina of Time, A Link to the Past og Wind Waker (selv om mange tydeligvis ikke likte det pga. cel shade-grafikken). CD-I spillene er jo på sett og vis også legendariske, riktignok fordi de er horribelt skamdårlige.

In b4 LINK MAH BOI!

Lenke til kommentar

Jeg må med skam innrømme at jeg hverken spilte Majora's mask eller Ocarina of Time tilstrekkelig nok for å få et skikkelig forhold til noen av dem. Broren min hadde dem på sin N64, men de forble ganske uspilt for min del.

Uansett, mine favoritter er følgende:

1. A Link To The Past

Fikk det sammen med Super Nintendoen min for mange herrens år siden, og hadde aldri vært borti makan til spillkonsept. Noe så storslått og episk tok det lang tid før jeg fikk spille igjen(Final Fantasy VI overtok tronen flere år senere) Hadde spilt Adventure of Link hos fetteren min noen ganger, men det var langt fra like bra.

2. Twilight Princess

Da jeg tidligere i år fikk Wii'en i hus, sammen med Zelda TP, var forventningene store. Spillet hadde fått hinsides gode kritkker, og jeg gledet meg til å finne ut om de stemte. Det tok ikke mange timene før jeg kunne si meg enig i nærmest samtlige lovord jeg hadde lest om TP. Står per dags dato som årets største spillopplevelse for min del.

Lenke til kommentar

OK, USIKKER.

De beste er aLttP, OoT, MM og TWW.

aLttP fordi det har en digg 2D-stil, OoT fordi den har magien på plass, og jeg har gode minner fra det, MM fordi det var sykt digg, og alle den MYSTIKKEN!! Og TWW fordi cel-shadinga passet den perfekt, musikken er storslagen og alt ellers er digg. Bortsett fra en tidskrevende del i spillet, dere vet hvilken ;)

Lenke til kommentar

1. ocarina of time. det første zelda spillet jeg spillte, og den beste spillopplevelsen jeg har hatt(innenfor zelda hvertfall)

2. majoras mask. dette spillet er bare helt fantastisk! det er kanskje bedre enn oot, men det er bare noe helt spesielt med det spillet..

3. ikke sikker på om jeg skal ha ww eller tp her.. kan huske at jeg ikke likte ww noe særlig første gang jeg rundet det, men andre gangen elsket jeg det.. men det er veldig enkelt.. tp er og veldig bra, men det har ikke så mye som vi ikke har sett før. og som noen andre har sagt tidligere stor og verden, men ikke så mye å gjøre..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant ikke igjen 64Nintendoen min så kjøpte meg ny for 1 flaske kalinka:)

måtte ha Ocarina of time også 100kr. Fikk også med Majoras mask, aldri hatt et forhold til det spillet?

Men som sagt Nintendo kan fort bli billig:D

på finn.no ligger de på 1000kr. Personlig handler jeg ikke på finn når det gjelder pc og konsoller

uansett total prisen for Nintendo64 + 2 kontroller + Ocarina of time + Majoras mask = 225 kr:)

så alle som ikke har prøvd Zelda på 64 som jeg er fan av:)

KJØP 64 NÅ:D

Lenke til kommentar

Første Zelda spillet jeg prøvde var Wind Waker - etter det spilte jeg Twilight Princess når det kom på Gamecube.

Så i sommer spilte jeg gjennom Ocarina of Time og Majoras Mask på N64.

Av de jeg har spilt er det nok Ocarina of Time og Majoras Mask som imponerer meg mest. På tross av dårligere grafikk, lyd og prosessor så er spillopplevelsen enorm!

Synes alle 4 spillene jeg har prøvd fortjener 9 og over på en skala fra 0 til 10.

Rangeringen blir slik:

1. Ocarina of Time (For meg er dette originalen)

2. Majoras Mask ( Et spennende sidespor)

3. Wind Waker (Sprø grafikk, men fantastisk stemning)

4. Twilight Princess (Alt er perfekt - men.... de andre er bedre )

Så spørsmålet er... når skal man ta neste runde med Ocarina of Time :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...