Gå til innhold

Ekstrem kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørtes bra ut!

 

Er tygoon-slangene mye bedre?

Hvor bestiller du dette?

ca. pris?

er det bedre med to "små" radiatorer enn en stor???

 

Tygon slanger er jo creme de la creme da. [www.netconnection.no]

Pris på alt sammen her: 4-5k.

Vel, teoretisk skal jo kjøleytelsen være den samme, men det er hardcore med Black Ice Extreme2! Skulle hatt den selv, men jeg har ikke plass.

Lenke til kommentar
Lættis å bruke så mye penger på ren vannkjøling. Gikk i samme fella selv, men fikk presset inn et kraftig peltier.

 

En Vapochill koster jo rundt 4-5000 hører også rykter om at det skal kunne gå ann å bare kjøpe innmaten.

 

Løp å kjøp!

 

Har ikke plass til Vapochill. Utenom det så trenger man da også en ny PSU som koster rundt tusenlappen også. Da koster det enda mere. Har tenkt på det, men jeg har bare Midi Tower. Utenom det skal jeg få kjølt GPU og NB!

Lenke til kommentar

Om to til tre uker er Vapochill mulig å få kjøpt uten kabinett fra 3dfxcool. Vurderer det selv men jeg vet ikke hvordan jeg skal integrere det i mitt planlagte system enda. Men prismessig tror jeg ikke det vil bli så dyrt at det ikke er verd det i forhold til andre ekstremkjølesystemer.

 

BTW Trenger du Black Ice Extreme1+2?

Med så stor kjøleoverflate kan du jo vurdere AquaComputer Airplex Evo240+120 (470+375 kr).

Lenke til kommentar
Om to til tre uker er Vapochill mulig å få kjøpt uten kabinett fra 3dfxcool. Vurderer det selv men jeg vet ikke hvordan jeg skal integrere det i mitt planlagte system enda. Men prismessig tror jeg ikke det vil bli så dyrt at det ikke er verd det i forhold til andre ekstremkjølesystemer.

 

BTW Trenger du Black Ice Extreme1+2?

Med så stor kjøleoverflate kan du jo vurdere AquaComputer Airplex Evo240+120 (470+375 kr).

 

1+2? Skal ha to stk av den vanlige Black Ice Extreme. Har ikke plass til Airplex.

Lenke til kommentar

har montert vspochill inn i mitt gamle fulltower med vannkjkøling.

det ser sån ut <a href= "http://www.stud.ntnu.no/~grastvei/pc.jpg">min pc</a>. Har litt igjen før prosjektet er komplett men det blir forhåpentligvis snart. Legger ut bilder av hele prosjektet da

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dale... Angrer på at jeg ikke kjøpte vapo...

 

Jeg har:

Maze 3

z-bock

gf4 block

1200l/t

BI extreeme (1)

enermax 120...

 

Men så har jeg den beste vannkjølinga JEG vet om da.... Kan hende det har noe med y koblingene å gjøre (jeg kjører CPU og GPU i paraelle kobling ikke serie...)?

 

P4 2,53 på 29grader idle 33grader load

GF4 4200 på 39idle og 42 load

med 25grader rom? veldig bra :D

 

Silikon MÅ anbefalles! Strevde/strever utrolig med sånne vanlig slanger... Kan ikke si noe om tygon, men det blir vel ikke bedre enn silikon?

Lenke til kommentar
Jeg er enig med dale... Angrer på at jeg ikke kjøpte vapo...

 

Jeg har:

Maze 3

z-bock

gf4 block

1200l/t

BI extreeme (1)

enermax 120...

 

Men så har jeg den beste vannkjølinga JEG vet om da.... Kan hende det har noe med y koblingene å gjøre (jeg kjører CPU og GPU i paraelle kobling ikke serie...)?

 

P4 2,53 på 29grader idle 33grader load

GF4 4200 på 39idle og 42 load

med 25grader rom? veldig bra :D

 

Silikon MÅ anbefalles! Strevde/strever utrolig med sånne vanlig slanger... Kan ikke si noe om tygon, men det blir vel ikke bedre enn silikon?

 

Dæven, hyggelige temps.

Lenke til kommentar
Om to til tre uker er Vapochill mulig å få kjøpt uten kabinett fra 3dfxcool. Vurderer det selv men jeg vet ikke hvordan jeg skal integrere det i mitt planlagte system enda. Men prismessig tror jeg ikke det vil bli så dyrt at det ikke  er verd det i forhold til andre ekstremkjølesystemer.  

 

BTW Trenger du Black Ice Extreme1+2?  

Med så stor kjøleoverflate kan du jo vurdere AquaComputer Airplex Evo240+120 (470+375 kr).

 

1+2? Skal ha to stk av den vanlige Black Ice Extreme. Har ikke plass til Airplex.

 

Beklager trodde du skulle ha BI extr 1+2 ikke 1+1 :-?

 

Jeg lager plass i mitt Aopen HQ08 :) Må ha en ekstra PSU da jeg skal kjøre peltier på både CPU og GPU... Thank God for Dremels ;)

Lenke til kommentar

Har ikke plass til Vapochill. Utenom det så trenger man da også en ny PSU som koster rundt tusenlappen også. Da koster det enda mere. Har tenkt på det, men jeg har bare Midi Tower. Utenom det skal jeg få kjølt GPU og NB!

 

Du kan vel alltid finnne plass et eller annet sted... oppå muligens... :roll:

Du trenger heller ikke noe spesielt stor PSU, bruker min AOpen 300W som kom med hq08 kabinettet, har aldri hatt noe problem med den... LePont PSU'en min på 470W derimot kom jeg ikke langt med, den funket en gang på Vapoen, men så begynte den å tulle seg så nå har jeg satt på AOpen'en igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...