Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nexgentelruter og systemlys

Anbefalte innlegg

Hjelper en nabo med et nexgentel abonnement (ADSL)

Nettet er oppe osv. Modemrutern er en Speedtouch med trådløst.

Men, på internetlyset lyser det rødt. Er jeg inne på rutern og kobler ned, og så opp, så er det grønt noen sek før det går rødt. Det er altså ytterste til høyre lyset jeg snakker om. Det er også kryss ved hovedikonet inne på rutern, mens Type A3 står som oppkoblet.

Den står på type A3, den eneste som vil koble seg opp. Selv om de andre ikke vil koble seg opp og er helt like på passord og brukernavn (Type A1 osv). Det er grønn hake foran A3. Men Selve hovedsymbolet er også kryss på. Det som slår meg er at rutern kun lyser grønn når første har kontakt?

Noen som har peiling på dette? Med telenor har jeg ikke sett disse problemene (da uten trådløs, men eller samme)

For ordens skyld. Laptopen som brukes er på nett via det trådløset. Det er satt opp med kryptering osv. Så nett fungerer som det skal.

Det er bare greit at de skal kunne se på boksen om det er feil med linja inn evnt om det er krøll for dem.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du ringer support, og de tester linje for deg. er han registrert med mobil/stasjonær telefon får han adsl status før han kommer til konsulent.....

er dette første gang installasjon ?. vet ikke hvordan det er nå, men før måtte du aktivere modemet.... det står i bruksanvisning. når det gjelder "TYPE", så tror at det har noe med hastighet å gjøre. selv kjører B1 og har Mega 20000 abb.....

Lenke til kommentar

Som sagt, han er på internett, alt fungerer. Det er bare feil lys på internettlampa. Greit om den lyste grønt når en er på nett. Og rødt når den er nede. Ikke rødt samme hva.

Testa med Telnet for å slette de 3 andre profilene som ikke var i bruk etter et tips jeg fant, men det hjalp ikke.

Rutern har også vært bytta pga andre ustabiliteter. Samme feil på forrige og.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

At internettlampen lyser rødt, selv om du er oppkoblet på nettet, betyr at ruteren forsøker å koble opp en av de andre koblingene, selv om disse ikke kan brukes pga. aksessmodellen som kjøres.

Om du fjerner disse eller detacher dem og starter om ruteren vil den bli grønn igjen hele tiden.

Lenke til kommentar
Som sagt, han er på internett, alt fungerer. Det er bare feil lys på internettlampa. Greit om den lyste grønt når en er på nett. Og rødt når den er nede. Ikke rødt samme hva.

Testa med å Telnet å slette de 3 andre profilene som ikke var i bruk etter et tips jeg fant, men det hjalp ikke.

Rutern har også vært bytta pga andre ustabiliteter. Samme feil på forrige og.

9524033[/snapback]

Du må starte om ruter etter det. Pluss du må bruke "saveall" etter fjerningen av dem, så starte om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...