Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Nå har jeg holdt på å skrudd meg idiot da jeg ikke skjønner bæra av denne forgasseren! Ser jo så simpel ut da ingen ledninger er tilkoblet denne saken.. Bilen har oppført seg slik at jeg ikke har kunnet gi gass, virker som den jobber imot, så her har jeg byttet platinastifter og justert tenning osv.. Fant i dag ut at jeg skulle prøve å plokke forgasseren fra hverandre for å se om det kunne være drit som var problemet. Da forgasseren ble satt sammen skulle jeg ikke få start på bilen i det hele tatt, etter mye prøving fant jeg ut at jeg hadde satt innmaten i choken oppned, da denne ble satt rett vei gikk bilen på choke men ikke ellers. Her har jeg nå prøvd mye, for å ha bilen i gang har jeg på litt choke, her reagerer ikke bilen lenger på tomgangs skruen.. Har dessuten flere justerings skruer. En under flotørhuset (som jeg først trodde var avtapping) en i siden som jeg antar er co (på motsatt side av bildet, men reagerer ikke på denne) og en som jeg kan vri 90 grader ved choke.. (den uten pil) Hva er alt dette og hvordan skal jeg få bilen opp å gå igjen? er det noen grove forhånds innstillinger på disse? Har prøvd i flere timer da jeg til slutt ga opp og måtte kjøre hjem på litt choke... Tok ut en plugg, den så fin og sjokoladebrun ut.. Endret 18. september 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Slik ser den ut, det er visst en CD type. Men kobling mot innsugs manifold og luftfilter ser anderledes ut... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) NR 28 er denn bunnskruen som jeg fikk i gang bilen med, skrudde den ut ca 2 omdreininger NR 40 VAR tomgangen, nå reagerer den ikke NR 19 skal vel være co men skjer ingen ting verken nå eller slik den var Det virker som at turtallet ruser seg opp ( ett lite øyeblikk) når jeg slipper gassen.. Endret 18. september 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er ikke gåen membran da. Hadde en i familien som hadde en slik forg. da var d somsagt membranen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er ikke gåen membran da. Hadde en i familien som hadde en slik forg. da var d somsagt membranen 9524080[/snapback] Hvis det er nr 9 du sikter til så en den hel ja.. Hadde som sakt forgassernen fra hverandre og så ikke noe som var uegnet.. Noen som vet noe angående den skruen i nerkant av flotørhuset? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du har selvsagt sjekket at du har nok olje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Du har selvsagt sjekket at du har nok olje? 9524184[/snapback] Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren? Endret 18. september 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det at du ikke får justert tomgangen kan være at du har choken på ? Hva med bensinpumpen ? Dør den når du gir gass ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det at du ikke får justert tomgangen kan være at du har choken på ?Hva med bensinpumpen ? Dør den når du gir gass ? 9524282[/snapback] Den dør når jeg gir gass ja, foruten om på turtall, over 3500-4000 så virker den helt fint, men har ikke særlig lyst å kjøre slik med en veteran... Har prøvd å justere tomgangen da jeg hadde den i gang uten choke (med startgass) men uten hell Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Den ligner veldig på SU sin HIF forgasser, om de er identiske så kan den øverste pila er tomgangskruen, den midterste (ikke den med pila på) hurtigtomgangs skruen og bolten under forgasseren være dysejusteringen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du har selvsagt sjekket at du har nok olje? 9524184[/snapback] Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren? 9524205[/snapback] Altså forgasserolje, ikke motorolje, men det regner jeg med du skjønte. Har selv en volvo 164 med to strombergere. Hadde noe småtrøbbel en periode, men da var det en justering av munnstykket som skulle til. Har ikke verktøyet for å justere dette, så jeg banka det ned like langt som det på den andre forgasseren. Sikkert ingen sammenheng, men. Hvilken bil er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Den ligner veldig på SU sin HIF forgasser, om de er identiske så kan den øverste pila er tomgangskruen, den midterste (ikke den med pila på) hurtigtomgangs skruen og bolten under forgasseren være dysejusteringen. 9524404[/snapback] Den midterste med pil på er hurtigtomgangen, den dras i alle fall på når choke aktiverest, den uten pil kan bare vris 90 grader, tror det er en stopper for choken.. Endret 18. september 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du har selvsagt sjekket at du har nok olje? 9524184[/snapback] Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren? 9524205[/snapback] Altså forgasserolje, ikke motorolje, men det regner jeg med du skjønte. Har selv en volvo 164 med to strombergere. Hadde noe småtrøbbel en periode, men da var det en justering av munnstykket som skulle til. Har ikke verktøyet for å justere dette, så jeg banka det ned like langt som det på den andre forgasseren. Sikkert ingen sammenheng, men. Hvilken bil er det? 9524423[/snapback] Hehe, hva er munnstykket? mulig du er inne på noe her. Ja selvsakt forgasserolje! det er en vauxhall viva Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Den dør når jeg gir gass ja, foruten om på turtall, over 3500-4000 så virker den helt fint, men har ikke særlig lyst å kjøre slik med en veteran... Har prøvd å justere tomgangen da jeg hadde den i gang uten choke (med startgass) men uten hell 9524303[/snapback] På 3500-4000rpm greier den nok å supe til seg bensin uansett. Skjekk pumpa. Noen filtre som kan være tette ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 På 3500-4000rpm greier den nok å supe til seg bensin uansett. Skjekk pumpa. Noen filtre som kan være tette ? 9524481[/snapback] Men den var jo ikke slik før jeg plokket den fra hverandre, ikke så veldig i alle fall Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dett er en gasser med variabel venturi... Nr 12 kan bli slitt. Høres mer ut som om den er tett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Dett er en gasser med variabel venturi... Nr 12 kan bli slitt. Høres mer ut som om den er tett 9524537[/snapback] Nr 12 variabel? nåla er jo skrudd fast i stempelet (nr 10), kan jo justerest noe der da (skruest fast med nr 11) Endret 18. september 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva er denne ventilen "24" godt for? og hva styrest den av? tok den av men ingen merkbar forskjell... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 I dag skrudde jeg forgasseren i desimaler igjen og rengjorde den enda en gang, satte den derretter ihop etter tegningen overnfor. Bilen ble nesten like bra som før men da så jeg at det lak fra bensinpumpa, det dryppet bensin av den.. Takk for mange gode svar men spesiellt takk til AsconaB som ledet meg til bensinpumpa! Klinte bare mye paknings silikon rundt pumpa som en midlertidig løsning mens jeg venter på ny pumpe.. Det ble tett og bilen virker bedre! Takker! Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Se der ja, glad for å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå