Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stromberg! Lær meg om denne forgasseren!


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Nå har jeg holdt på å skrudd meg idiot da jeg ikke skjønner bæra av denne forgasseren! Ser jo så simpel ut da ingen ledninger er tilkoblet denne saken.. Bilen har oppført seg slik at jeg ikke har kunnet gi gass, virker som den jobber imot, så her har jeg byttet platinastifter og justert tenning osv.. Fant i dag ut at jeg skulle prøve å plokke forgasseren fra hverandre for å se om det kunne være drit som var problemet. Da forgasseren ble satt sammen skulle jeg ikke få start på bilen i det hele tatt, etter mye prøving fant jeg ut at jeg hadde satt innmaten i choken oppned, da denne ble satt rett vei gikk bilen på choke men ikke ellers. Her har jeg nå prøvd mye, for å ha bilen i gang har jeg på litt choke, her reagerer ikke bilen lenger på tomgangs skruen.. Har dessuten flere justerings skruer. En under flotørhuset (som jeg først trodde var avtapping) en i siden som jeg antar er co (på motsatt side av bildet, men reagerer ikke på denne) og en som jeg kan vri 90 grader ved choke.. (den uten pil) Hva er alt dette og hvordan skal jeg få bilen opp å gå igjen? er det noen grove forhånds innstillinger på disse? Har prøvd i flere timer da jeg til slutt ga opp og måtte kjøre hjem på litt choke... Tok ut en plugg, den så fin og sjokoladebrun ut..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

NR 28 er denn bunnskruen som jeg fikk i gang bilen med, skrudde den ut ca 2 omdreininger

 

NR 40 VAR tomgangen, nå reagerer den ikke

 

NR 19 skal vel være co men skjer ingen ting verken nå eller slik den var

 

Det virker som at turtallet ruser seg opp ( ett lite øyeblikk) når jeg slipper gassen..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Det er ikke gåen membran da. Hadde en i familien som hadde en slik forg. da var d somsagt membranen :thumbup:

9524080[/snapback]

 

Hvis det er nr 9 du sikter til så en den hel ja.. Hadde som sakt forgassernen fra hverandre og så ikke noe som var uegnet.. Noen som vet noe angående den skruen i nerkant av flotørhuset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Du har selvsagt sjekket at du har nok olje?

9524184[/snapback]

 

Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Det at du ikke får justert tomgangen kan være at du har choken på ?

Hva med bensinpumpen ? Dør den når du gir gass ?

9524282[/snapback]

 

Den dør når jeg gir gass ja, foruten om på turtall, over 3500-4000 så virker den helt fint, men har ikke særlig lyst å kjøre slik med en veteran... Har prøvd å justere tomgangen da jeg hadde den i gang uten choke (med startgass) men uten hell

Lenke til kommentar
Du har selvsagt sjekket at du har nok olje?

9524184[/snapback]

 

Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren?

9524205[/snapback]

 

Altså forgasserolje, ikke motorolje, men det regner jeg med du skjønte.

 

Har selv en volvo 164 med to strombergere. Hadde noe småtrøbbel en periode, men da var det en justering av munnstykket som skulle til. Har ikke verktøyet for å justere dette, så jeg banka det ned like langt som det på den andre forgasseren.

 

Sikkert ingen sammenheng, men.

 

Hvilken bil er det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Den ligner veldig på SU sin HIF forgasser, om de er identiske så kan den øverste pila er tomgangskruen, den midterste (ikke den med pila på) hurtigtomgangs skruen og bolten under forgasseren være dysejusteringen.

 

 

post-113559-1190145054_thumb.jpg

9524404[/snapback]

 

Den midterste med pil på er hurtigtomgangen, den dras i alle fall på når choke aktiverest, den uten pil kan bare vris 90 grader, tror det er en stopper for choken..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Du har selvsagt sjekket at du har nok olje?

9524184[/snapback]

 

Ja klart, er det noen som har noe information om denne forgasseren?

9524205[/snapback]

 

Altså forgasserolje, ikke motorolje, men det regner jeg med du skjønte.

 

Har selv en volvo 164 med to strombergere. Hadde noe småtrøbbel en periode, men da var det en justering av munnstykket som skulle til. Har ikke verktøyet for å justere dette, så jeg banka det ned like langt som det på den andre forgasseren.

 

Sikkert ingen sammenheng, men.

 

Hvilken bil er det?

9524423[/snapback]

 

 

Hehe, hva er munnstykket? mulig du er inne på noe her. Ja selvsakt forgasserolje! det er en vauxhall viva

Lenke til kommentar
Den dør når jeg gir gass ja, foruten om på turtall, over 3500-4000 så virker den helt fint, men har ikke særlig lyst å kjøre slik med en veteran... Har prøvd å justere tomgangen da jeg hadde den i gang uten choke (med startgass) men uten hell

9524303[/snapback]

 

På 3500-4000rpm greier den nok å supe til seg bensin uansett. Skjekk pumpa. Noen filtre som kan være tette ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
På 3500-4000rpm greier den nok å supe til seg bensin uansett. Skjekk pumpa. Noen filtre som kan være tette ?

9524481[/snapback]

 

Men den var jo ikke slik før jeg plokket den fra hverandre, ikke så veldig i alle fall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Dett er en gasser med variabel venturi... Nr 12 kan bli slitt. Høres mer ut som om den er tett :hmm:

9524537[/snapback]

 

Nr 12 variabel? nåla er jo skrudd fast i stempelet (nr 10), kan jo justerest noe der da (skruest fast med nr 11)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I dag skrudde jeg forgasseren i desimaler igjen og rengjorde den enda en gang, satte den derretter ihop etter tegningen overnfor. Bilen ble nesten like bra som før men da så jeg at det lak fra bensinpumpa, det dryppet bensin av den.. Takk for mange gode svar men spesiellt takk til AsconaB som ledet meg til bensinpumpa! Klinte bare mye paknings silikon rundt pumpa som en midlertidig løsning mens jeg venter på ny pumpe.. Det ble tett og bilen virker bedre! Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...