Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alltid trøtt, sover masse

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg kan love deg at jeg er trøtt uansett hvor lenge jeg sover..

Vurderer nesten en tur til legen selv. Eter norsk sunn mat + vitamin tilskudd hver morgen. Løper ca 30-40 min hver dag og sover 7-8 timer hver natt.

Om jeg sover til jeg våkner uforstyrret kan jeg med hånda på hjertet si at jeg kan ligge der i 15 timer ihvertfall. Sover ekstremt tungt.

Og i helgene , når jeg sover rundt 12-15 timer er jeg ekstremt trøtt når jeg står opp. Tung i hue, gjerne hodepine og tilogmed svimmel noen ganger :ermm:

Kan jo ikke sove 14 timer hver natt på hverdagene. Det har jeg ikke tid til. Kan ikke legge meg klokka 7 på kvelden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå prøvd ROSENROT i 3 dager og merker forskjell. sykt. sov 3 timer inatt pga fylla har skylda, når jeg kom hjem fra jobb idag var jeg selvsagt trøtt, gikk og la meg, klarte å stå opp 2 timer seinere som normalt. før hadde jeg ikke hatt SJANS når jeg har lagt meg etter jobb, somregel har jeg sovi vekk hele kvelden.

Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye hva andre har skrevet her. Hvis du mener det ikke kan ligge på noe mentalt plan, vil jeg anbefale å prøve to enkle ting:

Ikke drikk kaffe ettter ca kl. 18.00 og ikke spis store, kraftige måltider like før leggetid, men du skal heller ikke være sulten.

Mht det mentale så er det min erfaring at den tilstanden man er i før søvn (rolig/urolig/stresset/bekymringer...selv mindre ting) kan man risikere å dra med seg inn i søvnen slik at man sover, men det blir dårlig kvalitet på søvnen.

Du skal ikke - hvis du har hatt en god søvn - være utslitt om morran, det sier seg selv. En dårlig madrass kan også ødelegge mye. Og du bør ikke være oppe etter 23.00, dette gjeder også voksne.

Lenke til kommentar
Du skal ikke - hvis du har hatt en god søvn - være utslitt om morran, det sier seg selv. En dårlig madrass kan også ødelegge mye. Og du bør ikke være oppe etter 23.00, dette gjeder også voksne.

en annen ting er at lys gjør søvnen dårlig. enten det er lys inn vinduet, eller om du har på lyset i gangen og det lyser inn i rommet ditt. slå av alt og trekk for gardinene.

Lenke til kommentar

En annen ting akkla, 1.linje og support generelt tærer på nerver og stressnivå. Sånt kan fungere som en katalysator på energinivået. Bare så du vet det. Kjenner meg svært godt igjen i det du skriver. En annen ting, stoffskiftet kan ha MYE med saken å gjøre. Prøv å sjekke nivået ditt om det er normalt og ta gjerne litt jerntilskudd da mangel på dette gir deg en depressiv og trøtt følelse, samt at man ofte føler at verden kollapser rundt seg.

Lenke til kommentar

stresset på jobb var MYE større på starten av året i år, siden ca mai i år har jeg hatt delvis fri arbeidsdag, der jeg har drevet mye med opplæring og 2.linje, og hatt lite press på meg.

har også alltid hatt en generellt avslappet holdning til jobben, krabber gjerne under bordet og henter ballen min eller lignende med brukeren på telefonen :p

men jeg har fått ny jobb nå, startet å ta vitamin-tabletter hver dag.

er ikke deprimert, er "på toppen av verden", og har egentlig vært det en stund, kjøpt meg en sportsbil, fått ny jobb som er bedre betalt og større frihet

problemene har blitt litt bedre, men jeg er fortsatt trøtt stort sett hele dagen, har kuttet ned på sovingen jeg sover nå ca 8 timer hver natt.

edit: liker ikke å gå til legen, men jeg burde vel kanskje gjøre det...

edit2: hvis jeg legger meg nedpå i 5 minutter nå, så sovner jeg, sov ca 8,5 timer i natt, og har egentlig ikke gjort noe særlig i dag.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Du burde ta en titt på den artikkelen her. Alt kan ha noe og si når det gjelder søvn

Link til artikkel.

Sånn klokke vil jeg ha :love:
Og du er ikke den eneste..

Jeg har omtrent samme døgnrytme som trådstarter.. Det gjør nesten vondt å stå opp i ukedagene, men i helgene / feriene legger jeg meg ca. 2 og er oppe 11... det er godt, det :wee:

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...