Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, som ikke starter.

Anbefalte innlegg

Du er brennsikker på at det ikke er en "spacer" på feil plass under hovedkortet ?

Hvis du har sjans så prøv en annen PSU også.Har du kjøpt en av de nye CPU,ene til Intel er det mulig du må ha en annen CPU til å oppgradere Bios med først.

9529696[/snapback]

Har prøvd med 2 forskjellige PSUer nå, men ingen funket. Har ikke akkurat en til CPU med samme socket liggende :p

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan det se ut til at du har et Bios problem.Hvis du får flasha med en annen CPU så vær brennsikker på å laste ned Bios til Rev 1.0 hvis det er kortet du har.Glem heller ikke å resette CMOS etter flash FØR du starter opp igjen.

9530202[/snapback]

hmmm blir veldig problematisk siden jeg ikke har en cpu som passer...

Lenke til kommentar
koble alt ifra hovedkorte, ha bare CPU inne, start maskinen, spinner vifter, om så slå av, ta ut strøm, sett inn skjermkort, og koble til, start opp, får du skjermbilde?

Du skal nå få BIOS advarsel om manglende minne, sett inn minne samme måte som over, en brikke om gangen.

Om minne får maskinen til og ikke starte:

Ta ut alle minnes brikker, test dem i alle slotter en om gangen, en brikke om gangen.

Om en brikke feiler i alle slotter=brikke feil

Feiler flere brikker i samme slott=HK feil.

9529415[/snapback]

Tok ut all strøm, satt i ATX kabelen i hovedkortet den store, så ATX_12V den lille i hovedkortet. Har sottet på socket CPU kjøleren med 4 pins i CPU_FAN.

Når jeg starter går ikke viften rundt, den bare gir et lite nøkk i den så stopper den, PSUen går fortsatt..

Feil på HK? eller PSU?

9529630[/snapback]

Tror ikke du skjønte hva jeg mente. Ved siden av CPU'en så er det en liten fire pins kontakt, som står i en 2+2 formasjon. Jeg mente ikke CPU vifta når jeg sa at du skulle sette i den kabelen. Men hvis du har satt inn en kabel som har spor som står i 2+2 formasjon, så veit jeg ik!

Sånn ser den kabelen du skal sette inn i kontakten ut

Da mener jeg altså kabel "E" ;)

alfredsn

Endret av alfredsn
Lenke til kommentar

Okei nå er jeg pissed på hele pce greiene! nå når jeg satt i strømmen og skulle til å starte, så kom det røyk fra hovedkortet!! Lukter svidd og lurer på hva jeg skal gjøre nå!

Netshop blir vel veldig lite glad for dette og må vel sikkert betale for nytt hovedkort noe som jeg ikke har råd til........!! :cry:

Hvordan kan dette skje? All strøm sto riktig i osv. men den pluttselig bare sa poff..

Er veldig rart siden hovedkortet ikke har funket siden jeg fikk det for 2 dager siden!

:cry:

Lenke til kommentar

Så du hvor røyken kom ifra ? Ikke prøv å starte det på nytt!!

Ta hovedkortet ut av kassa og sjekk samtidig at ingen av skruene under kortet har stått på feil plass.Sjekk baksida på hovedkortet for svimerker osv.Ellers kan du vel ikke gjøre annet enn å sende det inn igjen å prøve få et nytt på garanti.(og håpe ikke CPU,en din ble drept i samme rennet) kjipe greier.!!

Lenke til kommentar
Så du hvor røyken kom ifra ? Ikke prøv å starte det på nytt!!

Ta hovedkortet ut av kassa og sjekk samtidig at ingen av skruene under kortet har stått på feil plass.Sjekk baksida på hovedkortet for svimerker osv.Ellers kan du vel ikke gjøre annet enn å sende det inn igjen å prøve få et nytt på garanti.(og håpe ikke CPU,en din ble drept i samme rennet) kjipe greier.!!

9537419[/snapback]

det kjipe er at jeg ser ingen merker, ingenting bare lukter svidd. Alle skruene sitter rett i kabinetett.. rare greier... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Helt sikker på at det ikke var PSU det røyk fra ?

Jeg regner med du hadde på disse avstandskruene mellom kabinett og hovedkort.Slik at det var avstand mellom kabinett og hovedkort.?

9538280[/snapback]

auch, hvis det er det som er problemet, da har han gjort det vettu :thumbdown:

Værste som kan gjøres det, utenom å kaste PC-en i bakken og gi den til hestene som hestemat.

EDIT: Leif

Endret av alfredsn
Lenke til kommentar

Jeg regner med du hadde på disse avstandskruene mellom kabinett og hovedkort.Slik at det var avstand mellom kabinett og hovedkort.?

9538280[/snapback]

Værste som kan gjøres det, utenom å kaste PC-en i bakken og gi den til hestene som hestemat.

9540379[/snapback]

Alle skruene som skal være fra hovedkortet til kabinettet står rett i, kan ikke være bruker feil, kan kanskje være en overspenn feil i PSUen.

Hilsen André (Sender inn PC-en idag)

Lenke til kommentar

9538280[/snapback]

9540379[/snapback]

Alle skruene som skal være fra hovedkortet til kabinettet står rett i, kan ikke være bruker feil, kan kanskje være en overspenn feil i PSUen.

Hilsen André (Sender inn PC-en idag)

9541142[/snapback]

Ekke det vi mener, mener det skruene som er på undersiden av hovedkortet. små gullbelagte skruer som du skrur inn i kabinettet før du setter på hovedkortet.

Har du festet slike?

Lenke til kommentar
Tror ikke du skjønte hva jeg mente. Ved siden av CPU'en så er det en liten fire pins kontakt, som står i en 2+2 formasjon. Jeg mente ikke CPU vifta når jeg sa at du skulle sette i den kabelen. Men hvis du har satt inn en kabel som har spor som står i 2+2 formasjon, så veit jeg ik!

Da mener jeg altså kabel "E"  ;)

alfredsn

9534790[/snapback]

Kanskje fare for at bildet kan misforstås, og at noen tror de skal ta avtagbar 4-pin fra 24-pin ATX og putte i CPU-kontakten? Nå vet jeg ikke om den passer, men med litt makt er det utrolig hva enkelte greier. :p

Lenke til kommentar

Da mener jeg altså kabel "E"  ;)

alfredsn

9534790[/snapback]

Kanskje fare for at bildet kan misforstås, og at noen tror de skal ta avtagbar 4-pin fra 24-pin ATX og putte i CPU-kontakten? Nå vet jeg ikke om den passer, men med litt makt er det utrolig hva enkelte greier. :p

9543177[/snapback]

Haha :p må ikke du komme med noe helt usaklig her :p Har byggd pc før og ingen av dem kommer det røyk av for å si det sånn :p

Btw: mente at skruene bak hovedkortet var festet bra og ingen stod på feil plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...