Gå til innhold

Diskusjon.no-brukeres forferdelige Quotesykdom!

Anbefalte innlegg

Dette er et kjempeflott forum, der det står VELDIG mye nyttig og interessangt, men det er en ting jeg irriterer meg over stadig vekk.

Hvorfor i all verden skal folk bruke Quote HELE tia?

Det er ikke sjeldent jeg ser tråder der det er Quote i 1. post! Hva er poenget med det folkens? Quote er noe man skal bruke når man skal henvise til noe som er et annet sted! fem-seks innlegg lenger opp, på siden før ol.

ALLE skjønner jo hvem man svarer til og hva man svarer på når man er førstemann som svarer på tråden! Samme når man svarer til personer med innlegget rett over, eller når man Quoter gang på gang på gang. Eksempel:

Pakistanske gutter er namnam, de er alltid vel trente og har en personlighet som ingen norske gutter har!

Ingen kan si di imot ass fordi de har ÆRE som ikke norske guttene har.

HAHA. Glem det.

He-He. Godt å høre at nordmenn ennå er attraktiv. *Selvtillitt steg fem hakk*

Du følte deg truet av bare én kommentar :whistle:

Jeg synes kroppsbygningen, med muskler, er viktigere enn hudfargen. En fin brunfarge (gjerne nordmann som vet å bevege seg ute i sola) er tiltrekkende, bare det ikke er for perfekt! Vil jo ikke føle seg utkonkurrert :ermm:

Jeg tok hennes kommentar som et kompliment, derfor jeg bare sa det for moro skyld. Jeg føler meg mere truet av deg :ph34r:

Sensurerte det, for jeg er ikke interissert i å henge ut enkeltpersoner. Er bare interissert i å henge ut alle dere med Quote-syken! Disse innleggene var forresten rett etterhverandre alle sammen. Bare se på tiden de ble postet. Alle på under en time.

Vær så snill, demp dere litt. Hadde man gjort det hadde det blitt 15 sider på en tråd istedenfor 42! Det må vel være en regel her mot slikt?

Puh, litt frustrasjon ute. Håper bare noen skjønner poenget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av og til kan det være greit med store quoter, f.eks i "Snedige ting du lurer på"-tråden, hvor det ofte går mange diskusjoner om hverandre. Det jeg har gjort de få gangene det har vært nødvendig er å legge mesteparten av det som siteres i en spoiler, sånn at spesielt interesserte kan få lese det.

Lenke til kommentar

Bruk skjulfunksjonen. Skal du sitere eit langt innlegg, eller eit med to-tre sitater allereie så putt ein skjult-tag på dei første innlegga. Når du svarer på ein post er det stort sett den siste utvikling som er interessant, det er ikkje nødvendig å sitere heile hendelsesforløpet frå A til Å.

Lenke til kommentar

Hadde det vært noe å fjerne padding/mellomrom i begynnelsen av en quote?

Slik at det blir slik:

Pakistanske gutter er namnam, de er alltid vel trente og har en personlighet som ingen norske gutter har!

Ingen kan si di imot ass fordi de har ÆRE som ikke norske guttene har.

HAHA. Glem det.
He-He. Godt å høre at nordmenn ennå er attraktiv. *Selvtillitt steg fem hakk*

Du følte deg truet av bare én kommentar :whistle:

Jeg synes kroppsbygningen, med muskler, er viktigere enn hudfargen. En fin brunfarge (gjerne nordmann som vet å bevege seg ute i sola) er tiltrekkende, bare det ikke er for perfekt! Vil jo ikke føle seg utkonkurrert :ermm:

Jeg tok hennes kommentar som et kompliment, derfor jeg bare sa det for moro skyld. Jeg føler meg mere truet av deg :ph34r:

og ikke slik som det blir vist i første innlegg.
Lenke til kommentar

Nødvendigheten av quoting varierer vel i fra sub-forum til sub-forum?

Jeg quoter ofte masse i trådene i RFL, dette fordi det gir en mer strukturert og oversiktlig debatt. Har intrykk av at i det sub-forumet oppfattes dette også som den riktige måten å gjøre det på.

I de mer fagrelaterte sub-forumene, hvor svarene oftere er korte og konsise, deler jeg absolutt trådstarters irritasjon over unødvendig quoting.

Lenke til kommentar

Heilt enig med L4r5, det er den enklaste og lettaste måten å behandle unødvendig quoting. Ofte er det 4-5 personar som har quota kvarandre, det er ikkje lett å få heile bølingen til å redigere innlegga sine. Send ein rapport så fikser ein moderator opp i det kjapt og du slepp å bli anklage for å være leikemoderator. :thumbup:

Lenke til kommentar

En merkelig tendens jeg har lagt merke til er at om jeg nå skulle svart på Zephs innlegg over som et eksempel, uten å kvote ham, er det mange som tror jeg svarer direkte til trådstarter istedet for eksempelvis Zeph om jeg ikke quoter posten rett over (ikke bare at andre som leser tråden misforstår eller overser svaret mitt til Zeph, men kanskje Zeph selv óg).

Så jeg vet ikke helt hva som er det beste; å quote eller la folk misforstå eller gå glipp av hva jeg skriver til dem.

Men quoting kan gjøres med smak, eksempelvis nedkortning og utluking av irrelevant tekst. Så lenge man korter ned og ikke kvoter hele 12 binds innlegg for å svare på kort og konsist på en setning eller noe, vil jeg si det kan være greit å quote, i korthet, innlegg rett over av grunnen jeg nevnte innledningsvis.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...