Gå til innhold

Bilde: Varm Vidvinkel

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bildet gir meg ikke noe særlig dessverre... Vet ikke helt hva, men føler kanskje at bygda ned i der ødelegger litt av det som ellers kunne vært et fint landskapsbilde. Kunne jo prøvd å etterbehanlde litt, med en smule mer kontrast og saturering :p

9523628[/snapback]

Hehe, sitter å venter på ny photoshop lisens så har ingen etterbehandlingsprogrammet, huff:)

Lenke til kommentar
Bildet gir meg ikke noe særlig dessverre... Vet ikke helt hva, men føler kanskje at bygda ned i der ødelegger litt av det som ellers kunne vært et fint landskapsbilde. Kunne jo prøvd å etterbehanlde litt, med en smule mer kontrast og saturering :p

9523628[/snapback]

Hehe, sitter å venter på ny photoshop lisens så har ingen etterbehandlingsprogrammet, huff:)

9524744[/snapback]

Det vet du er et håpløst argument, som ofte brukes som unnskyldning for at man ikke har giddet å gjøre skikkelig arbeid før man legger et bilde ut.

Det er nok ikke årsaken denne gang. Det er lov å bomme litt, og mer kontrast og saturation er ikke nødvendigvis det du ønsker. Mange foretrekker det mer slik din uredigerte versjon er. Jeg er litt mer ambivalent, og hadde kanskje dradd til litt mer.

Bildet er helt greit. Det er ikke noe jeg vil henge opp på veggen, men det et et fint bilde av landskapet, med den lille bygda som såvidt synes. Forgrunnen kan man kanskje ikke være helt enig om, men jeg ville beholdt den slik den er. For meg er det mer beskrivende, og dette bildet oppfatter ikke jeg som posterkunst. Det er mer et eksotisk reportasjebilde fra en japansk reiseartikkel i et ukeblad. For meg er det mer interessant i sin ærlighet enn forsøket på å lage et kunstnerisk landskapsbilde av det.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Nå var det ikke ment som et argument, men heller en beskjed til IceFox at det ikke fantes noen muligheter for min del å redigere for øyeblikket. Og som jeg har sagt tidligere er jeg ingen fan av redigerte bilder, selv om jeg har eksperimentert noe med det i det siste. Bilder skal være det fotografen ser, man skal hvertfall ikke ta et bilde , redigere det , for å så utgi det for å være et uredigert bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...