steinrr Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Poster enda et bilde i min serie fra konsentrasjonsleiren Sachsenhausen utenfor Berlin. Canon EOS 20D, EF 17-40, 17mm, f/5.6, 1/80s, ISO-1600 http://www.risa-home.com/pub_pics/sach_22_web.jpg Endret 18. september 2007 av steinrr Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Liker veldig godt hvordan rammen fyller ut kantene på bildet, bra lys, liker spesielt det sterke hvite lyset fra vinduet, det kan symbolisere håp. Flott bilde. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Likte også bildet Veldig rene linjer og former. Nå tror jeg ikke at folk i disse konsentrasjonsleiren hadde noe håp, men ja, lyset fra vinduet kan symbolisere dette. Jeg ville kanskje våget å sette ned ISO til 800, for heller å gå for litt lenger lukkertid. Det er en del støy på bildet, selv med svart-hvitt, og i den begrensede størrelsen du har lagt ut her. Jeg klarer derimot ikke helt å bestemme meg om dette er dårlig. Det gir bildet ett litt mer "slitent" preg, som kanskje hører hjemme her? ^^ Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Det er en del støy på bildet, selv med svart-hvitt, og i den begrensede størrelsen du har lagt ut her. Jeg klarer derimot ikke helt å bestemme meg om dette er dårlig. Det gir bildet ett litt mer "slitent" preg, som kanskje hører hjemme her? ^^ 9523264[/snapback] Takk for tilbakemelding. Støyen ville jeg ha med. En runde i Noise Ninja hadde fjernet den greit, men jeg syntes det ble mye bedre med støyen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) For all del, behold støyen. Hvis noen bilder trenger støy, så er det nettopp dette. Det er så deilig å ta bilder som man vet ender opp som s/h. De bildene tar jeg gjerne på H/iso 3200. Det blir ikke mer støy av det enn det du får med TriX på print, og det er jo skikkelig pent. Dette er for meg det beste bildet i serien. Jeg elsker å ta slike strenge bilder, noe som var drivkraften min bak bildet av de blå tønnene foran den hvite veggen med et vindu. Her har du fått til noe mye mer effektivt, takket være den kreative bruken av ramme som blir integrert i bildet gjennom gitteret. Gimrende. Det litt utbrente vinduet skaper en følelse av hvordan det måtte være å leve er inne, med virkeligheten utenfor som blir mer og mer uvirkelig for en. Den lille brisken med grovt sengetøy er så enkel at den blender perfekt inn i bildet, med det ubehandlede tregulvet og murveggen som bakgrunn. Nevnte jeg gitteret og rammen? Ps: Glimrende serie uten noen spesielle svakheter + 17-40 blir mer og mer fristende for meg. Et ypperlig objektiv til min bruk, ser det ut for. Endret 18. september 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg likte dette bildet. Er også enig med PMn om at støyen passet her, på en måte så tror jeg bildet ville blitt "ett av mange" uten den. Ble litt innt. i den serien dere nevner, jeg har ikke fått det med meg så jeg skal sjekke profilen din å se om jeg finner de andre. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Her har du fått til noe mye mer effektivt, takket være den kreative bruken av ramme som blir integrert i bildet gjennom gitteret.. . . Nevnte jeg gitteret og rammen? Ps: Glimrende serie uten noen spesielle svakheter + 17-40 blir mer og mer fristende for meg. Et ypperlig objektiv til min bruk, ser det ut for. 9524999[/snapback] Takk for god tilbakemelding! Jeg har faktisk ikke lagt på en ramme på bildet - har bare tatt utsnittet slik at gitteret danner en ramme. Måtte fikse bittelitt på perspektivet i Photoshop for at det skulle bli 100% rette kanter. 17-40 er et bra objektiv ja. Ikke så skarpt som min 70-200 f/4 L IS, men absolutt bra til den prisen. Neste objektiv på ønskelisten er et EF-S 10-22 for å kunne jobbe enda mer kreativt med vidvinkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå