Gå til innhold

Trenger syntetisk el-gitar (gitar-synth VSTi)

Skagen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ønske om å få til å lage noe instrumental metal, men verken har eller kan jeg spille gitar. Derfor trenger jeg anbefalinger av syntetiske gitarer som emulerer ekte el-gitarer, igjennom f.eks fysisk modellering. Jeg har prøvd meg på sample-baserte gitar-VSTier, men disse er ofte for begrenset i hva jeg kan gjøre siden de er sample-baserte.

Hittil har jeg testet følgende gitar-synther:

ReFX Slayer 2.0

Cuttermusic Revitar 2.0

Steinberg Virtual Guitarist 1.0 (samplebasert, ugh)

Forøvrig har jeg Native Instruments Guitar Rig 2.0 som jeg har testet sammen med Slayer og Revitar. Med Slayer får jeg litt spinkel lyd men med fet damping, mens med Revitar får jeg fet lyd mens dempingen har neglisjerbar effekt. Hadde det ikke vært for at dempingen i Revitar tilsynelatende ikke har noen som helst effekt, så hadde det vært midt i blinken. Revitar har også en veldig stilig 'slide' mellom f.eks to akkorder.

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg og kommer med anbefalinger utover de gitar-synthene jeg alt har testet. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+981234789

hvorfor bruke du slayer og revitar med GR2?

slik GR2 er fra pakken med litt justering er det beste software gitarene til dagsdato.

jeg bruker GR2 til demo innspillinger og senere tar det opp i studio...

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid en gitar og kommer aldri til å gjøre det (trolig), og kan verken spille gitar eller noter/grep, så gitar-synth med pianoroll er det mest egnede for meg tror jeg. :)

Men takk til Huletrollet og Dilly, skal sjekke de ut!

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...