Gå til innhold

Sjekke innlogging i PHP side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første du gjør er å se til venstre på siden her, og velge Søk, også søke etter det i forumet, det har allerede vært utrolig mange tråder om dette.

Ellers; noen stikkord; Mysql, sessions, if. Lykke til!

EDIT: Akkurat for sen gitt..

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Altså, jeg har en side som laget i .htm. Der logger folk seg inn, noe som fungerer helt utmerket.

Men, så har det seg slik at jeg har en side i php. Jeg trodde at jeg bare legge inn en slik "check" i den sida der om var innlogget i den slik at man fikk vist PHP sida..

Lenke til kommentar

Tror du får legge ut litt kildekoden (nei vi trenger ikke HELE html-koden, ta kun det vesentlige (<form>.....</form>)), samt php-fila.

Fjern eventuelle passord etc før du legger det ut.

Og så kan du prøve å skrive selve problemstillingen din litt t-y-d-e-l-i-g-e-r-e.

@simenss (innlegg under): Selve innloggingsdelen funker fint i HTML, men "parsingen" av brukerdata fungerer dårlig i HTML. Forsåvidt i JS også.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Altså, jeg har en side som laget i .htm. Der logger folk seg inn, noe som fungerer helt utmerket.

Men, så har det seg slik at jeg har en side i php. Jeg trodde at jeg bare legge inn en slik "check" i den sida der om var innlogget i den slik at man fikk vist PHP sida..

9538099[/snapback]

Det er litt vanskelig å forstå hva du mener på grunn av noe rar formulering, men posten jeg har henvist til i forrige svar har et par tips om en slik login-funksjon.

Du sier at du har en side med filendelsen .htm hvor folk logger seg inn? Benytter du deg av JavaScript eller liknende? Det er ikke mulig å lage en godt fungere login-funksjon med kun HTML.

Lenke til kommentar

Hele forumet kan ikke være html, det går ikke ann, forumet må være skrevet i f.eks php. Men login siden, altså den siden som du skriver inn brukernavn og passord, kan være .htm, fordi denne sender informasjonen videre til et php script.

Forstår ikke helt hva du mener, mener du at du skal ha en side som kun er tilgjengelig for personer som allerede er logget inn i forumet?

Lenke til kommentar

Her må vi få to ting klart.

Altså du har en side som, den er "htm" som du kaller det. På denne siden har du selve innloggings skjema. Når du trykker "Logg inn" Så blir du ført videre til et php dokument, dette dokumentet kan håndtere informasjonen som har blitt sendt fra brukeren.

Nummer to, når du skal ha hjelp så er det fint hvis det er mulig å skjønne hva du skal ha hjelp til..

Hvis jeg skjønner deg riktig vil du ha et php side som vises hvis man er innlogget, right?

Lenke til kommentar
Her må vi få to ting klart.

Altså du har en side som, den er "htm" som du kaller det. På denne siden har du selve innloggings skjema. Når du trykker "Logg inn" Så blir du ført videre til et php dokument, dette dokumentet kan håndtere informasjonen som har blitt sendt fra brukeren.

Nummer to, når du skal ha hjelp så er det fint hvis det er mulig å skjønne hva du skal ha hjelp til..

Hvis jeg skjønner deg riktig vil du ha et php side som vises hvis man er innlogget, right?

9564917[/snapback]

Stemmer det, siden skal ikke kunne vises for de som ikke er innlogget :)

Ja, jeg har kjøpt programvare som er ett forum.

9557834[/snapback]

Kan du gi oss litt flere detaljer om hvilket forum du har kjøpt? Helst et navn, så vi kan finne ut hvordan koden er oppbygd.

9565208[/snapback]

http://sharing-file.com/

Der er programmet :)

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvor du vil hen.. det er lett å lage en sjekk som sender deg til "hemmelig" område. Men poenget er at dersom du ikke har sjekk på alle de andre sidene ( en eller annen form for restriksjon) så er det lett å gå inn en bakdør..

index.htm (som du bruker..) sender brukernavn og passord til usercheck.php .. som redirekter deg til hemmeligområde..dittdomene.com/hemmelig/index.php

dersom noen finner ut av dette kan de bare skrive rett adresse og vips så er de der likevel..

Lenke til kommentar

regner med at forumet bruker session, da er det jo en enkel sak vis hjemmesiden du skal vise er laget i .php

Problemstilling:

Du vil ha en måte og skjekke at brukeren er logget inn i forumet på en side som du har laget i php. hvis ikke brukeren er logget inn i forumet skal ikke siden du har laget i php vises, eller den skal redirecte til en annen side.

Problemløsning:

"IF brukeren er logget inn, vis denne siden

ELSE Pell deg ut herfra, du e ikkje logga inn!"

EDIT: leif

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...