Gå til innhold

råd til mp3/film spiller

kaerfA

Anbefalte innlegg

Null stress å se video på 2,5" skjermen til 'poden spør du meg. Som togpendler har jeg lært meg å sette pris på den for å si det sånn! :p De gangene jeg flyr foretrekker jeg også 'poden framfor skjermene på flyet faktisk, men igjen så kommer dette helt an på bruksmønster.

Når kommer du til å se film, hvor kommer du til å se film og hvor mye film trenger du plass til? Essensielle spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Jeg kommer til å se på film i klasserom og på tog, der blir vel det mest film titting. Kan være greit med 100gb så jeg kan ha en del filmer og musikk på avspilleren

9527195[/snapback]

Med d2 sitt format går det ca 100 MB per 20 min, dvs over tre timer per GB. Personlig går det aldri så lenge mellom hver gang jeg er nær en datamaskina t jeg trenger å ha med meg over tre hundre timer film, men skal man være borte i to uker og skal se film 24 timer i døgnet så kan det jo være greit....not

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hender at jeg ikke har tilgang til pc på ett par dager.

9529505[/snapback]

da kommer du til å ha mer bruk for det faktum at D2 har 52 timer batteri og kan lades via stikkontakt enn at du har plass til mer video. Eks ZVM selges ikke med annet enn USB lader, og har heller ikke lang batteritid. samme med ipod

Lenke til kommentar

Nå hevdes 160GB iPod Classic å ha 40 timer batterikapasitet da (og 7 timer video), mens iLounge faktisk spilte av musikk i 58 timer og 14 minutter med standard skjerm og lydinnstillinger og video i 9 timer og 28 minutter med standard innstillinger. Så batteritiden er ikke så utrolig forskjellig alt i alt. Man må kjøpe 230V lader ved siden av til iPoden, det er et minus, absolutt. Tullete at det ikke følger med egentlig.

D2s store fortrinn er lydkvaliteten. Og den bør jo i grunnen veie tungt når man kjøper en mp3-spiller. Jeg trang plassen og måtte møte meg selv på halvveien. Individuel sak.

Lenke til kommentar
Hender at jeg ikke har tilgang til pc på ett par dager.

9529505[/snapback]

da kommer du til å ha mer bruk for det faktum at D2 har 52 timer batteri og kan lades via stikkontakt enn at du har plass til mer video. Eks ZVM selges ikke med annet enn USB lader, og har heller ikke lang batteritid. samme med ipod

9529856[/snapback]

Synd at de ikke selger den med lader lengre. Det var en av grunnen til at jeg valgte den.

Nå hevdes 160GB iPod Classic å ha 40 timer batterikapasitet da (og 7 timer video), mens iLounge faktisk spilte av musikk i 58 timer og 14 minutter med standard skjerm og lydinnstillinger og video i 9 timer og 28 minutter med standard innstillinger. Så batteritiden er ikke så utrolig forskjellig alt i alt. Man må kjøpe 230V lader ved siden av til iPoden, det er et minus, absolutt. Tullete at det ikke følger med egentlig.

D2s store fortrinn er lydkvaliteten. Og den bør jo i grunnen veie tungt når man kjøper en mp3-spiller. Jeg trang plassen og måtte møte meg selv på halvveien. Individuel sak.

9532354[/snapback]

Nå høres ikke iLounge ut som en objektiv kilde :p .

Lenke til kommentar
*snip*

9533546[/snapback]

Ref signatur:

anythingbutipod.com? Du virker ikke helt "ufarget" du heller! :!:

Nei, ser frem til andre tester av batteritiden også. Selv opplever jeg at jeg i dag har spilt musikk på 80 % volum i 6 timer uten noen reaksjon på batteriindokatoren. Det sier ikke stort om den totale batteritiden, men til sammenlikning ville 5.5G 'poden min vært på omtrent 40-50% batteri etter en slik arbeidsdag. Karakter "godkjent" fra meg, jeg tror det har skjedd store ting med - 'pod-batteriene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er selv uberavhengig av god batteritid. Var avgjørende for mp3 spiller, laptop etc. 6 timer uten at batterietmister noen streker er dog ikek veldig mye, med 4 streker er det kun 24 timer som ikke er veldig mye, men er vel bedre enn gamle ipod in any case ;)

Lenke til kommentar
*snip*

9533546[/snapback]

Ref signatur:

9535781[/snapback]

SRD Busted :p

Hoved grunnen til at det står der er pga iPod shuffle, og 2nd gen nano, som var overpriset og hadde elendige specs. Men jeg kommer ikke til å kjøpe iPod før lydkvaliteten har blitt bedre (5.5 gen), de støtter flere filformater og operativsystemer, og bedre skjerm. Men en 160 GB classic frister;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
*snip*

9533546[/snapback]

Ref signatur:

9535781[/snapback]

SRD Busted :p

Hoved grunnen til at det står der er pga iPod shuffle, og 2nd gen nano, som var overpriset og hadde elendige specs.

9537871[/snapback]

Siden det er en link så betyr vel ikek det noe i seg selv :p

Forøvrig har jeg ingenting med det stedet å gjøre :innocent:

Lenke til kommentar

Haha! :!: Det er lov å mislike 'podene, det har virkelig vært mye skrot også de siste årene. Men nå er Apple på rett spor igjen, jeg må si det.

Lyden er forresten mye bedre enn på 5.5G. 5.5Gen hadde jo det fordømte suset når du koblet i hodetelefonene og greier. Selv pensjonerte jeg min Zen Touch 40GB (elsk.. :love: ) og kjøpte meg 5.5G og blei noe skuffa når lydkvaliteten var så elendig som den var. For det var virkelig dårlige greier. Det var min første 'pod, så det var med blandede følelser jeg tok sjansen på en Classic, men den innfrir 95%! Det er alltid noe å plukke på, men som ekstern lommedisk og mp3-spiller er den helt topp! Men har fremdeles til gode å teste en spiller som er så enestående på lyd som D2 er. Hadde den bare kunne doble som ekstern lommeharddisk så skulle jeg ikke bedt om mer. Men det er vanskelig å gjøre meg 100% fornøyd! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Haha!  :!: Det er lov å mislike 'podene, det har virkelig vært mye skrot også de siste årene. Men nå er Apple på rett spor igjen, jeg må si det.

Lyden er forresten mye bedre enn på 5.5G. 5.5Gen hadde jo det fordømte suset når du koblet i hodetelefonene og greier. Selv pensjonerte jeg min Zen Touch 40GB (elsk..  :love:  ) og kjøpte meg 5.5G og blei noe skuffa når lydkvaliteten var så elendig som den var. For det var virkelig dårlige greier. Det var min første 'pod, så det var med blandede følelser jeg tok sjansen på en Classic, men den innfrir 95%! Det er alltid noe å plukke på, men som ekstern lommedisk og mp3-spiller er den helt topp! Men har fremdeles til gode å teste en spiller som er så enestående på lyd som D2 er. Hadde den bare kunne doble som ekstern lommeharddisk så skulle jeg ikke bedt om mer. Men det er vanskelig å gjøre meg 100% fornøyd! :p

9538667[/snapback]

vel du får jo ikke 160GB da :p om et halvt års tid kan det hende du får 40GB da, 32GB sdhc kort er på vei

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Archos 605.  fås i 4, 30, 80 og 160gb :thumbup:

9551666[/snapback]

Link?

9551744[/snapback]

isåfall 4GBen med SDHC kort... harddisken på de har jeg hørt bråker fælt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...