Gå til innhold

Anbefalinger av system til rundt 3000kroner

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå endeli få noenlunde liv i den gamle PCen og da trenger jeg litt råd. PCen skal brukes til spilling, derfor vil jeg ha en PC som vil kunne kjøre de nyeste spillene.

Jeg har sett meg ut følgende system:

MSI KT3 Ultra2-R :860kr

AMD Athlon XP1700+ 1.46GHz :538kr

PC2100 512MB DDR minne :796kr

Sapphire Radeon 7500 128MB DDR AGP :708kr

Q-Tec Midi tower m/300W :431

EKL PAPST CPU vifte opp til 1,4GHz :235kr

Samlet pris blir da 3600kr, og alle prisene er fra Pc-utstyr.no

Er det noen som har noen anbefalinger til forandringer på systemet, som ikke vil koste meg så mye mer? Annen CPU, HK, mer/mindre minne, annet Grafikkort osv...

Vil denne viften og midi toweret være Ok for et slikt system, og hvor mye vil jeg evnt. kunne klokke dette systemet?

Jeg vil være veldig takknemlig for alle innlegg med syn på denne saken.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal nå endeli få noenlunde liv i den gamle PCen og da trenger jeg litt råd. PCen skal brukes til spilling, derfor vil jeg ha en PC som vil kunne kjøre de nyeste spillene.

Jeg har sett meg ut følgende system:

MSI KT3 Ultra2-R :860kr

AMD Athlon XP1700+ 1.46GHz :538kr

PC2100 512MB DDR minne :796kr

Sapphire Radeon 7500 128MB DDR AGP :708kr

Q-Tec Midi tower m/300W :431

EKL PAPST CPU vifte opp til 1,4GHz :235kr

Samlet pris blir da 3600kr, og alle prisene er fra Pc-utstyr.no

Jeg vil være veldig takknemlig for alle innlegg med syn på denne saken.

På forhånd takk

saphire 9100, billigere, mye bedre

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11...e31a6f3fea54d7d

cpuen kan du kanskje klokke til xp2400:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...9953&highlight=

kjøleren: f.eks

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=10...e31a6f3fea54d7d

eller den du har valgt og sette på en stillegående 80x80x25 kabinettvifte

Lenke til kommentar

ok,så du mener at 64mb ddr vil holde til en spill PC?

Nå var jeg nettopp inne på mpx.no å så der at de kunne selge XP17000+en og hovedkortet billigere..Men der fant jeg bare Sapphire Radeon 9000 64mb DDR. Men er dette kortet like bra som 9100? oghvilken vifte kan jeg eventuelt velge fra deres sortiment? noen forslag på det. Viktig å få pakken billigest mulig...

I et miditower, bør jeg da ha en kabinett vifte for å få tilstrekkelig kjøling til CPUen?

Men allikevell er det ikke mange hundre lappene som skiller mpx fra pc-utstyr så hvis jeg går for den tidligere nevnte pakken derfra, men skifter ut grafikkortet med det Gerhaldo anbefalte vil jeg vel få en bra, rimelig pakke som fikser alt av spill...(?)

Beklager å mase så fælt men hvor mye forskjell utgjør 512MB DDR mot 256MB DDR ytelesesmessig? Vil det være lurt å ha 512MB til en spill PC?

Alt jeg vil ha er en spill PC som fungerer, til en rimelig penge. Beklager da rådvillheten, men jeg vil være sikker i min sak før jeg går til kjøp :shrug:

Lenke til kommentar
ok,så du mener at 64mb ddr vil holde til en spill PC?

Nå var jeg nettopp inne på mpx.no å så der at de kunne selge XP17000+en og hovedkortet billigere..Men der fant jeg bare Sapphire Radeon 9000 64mb DDR. Men er dette kortet like bra som 9100? oghvilken vifte kan jeg eventuelt velge fra deres sortiment? noen forslag på det. Viktig å få pakken billigest mulig...  

I et miditower, bør jeg da ha en kabinett vifte for å få tilstrekkelig kjøling til CPUen?

Men allikevell er det ikke mange hundre lappene som skiller mpx fra pc-utstyr så hvis jeg går for den tidligere nevnte pakken derfra, men skifter ut grafikkortet med det Gerhaldo anbefalte vil jeg vel få en bra, rimelig pakke som fikser alt av spill...(?)

Beklager å mase så fælt men hvor mye forskjell utgjør 512MB DDR mot 256MB DDR ytelesesmessig? Vil det være lurt å ha 512MB til en spill PC?

Alt jeg vil ha er en spill PC som fungerer, til en rimelig penge. Beklager da rådvillheten, men jeg vil være sikker i min sak før jeg går til kjøp  :shrug:

radeon 9000 er litt mindre kraftig enn 9100, men derimot er den lydløs (ikke pro, men atlantis), du kan kjøre 256ddr foreløpig og kjøpe en brikke til når du har mer penger (og prisene synker ennå, forhåpentligvis i allefall fram til mars), bruker midlertidig 256mb ram og det funker utmerket. du trenger ikke kabinettvifte dersom du har en god vifte på cpu, den du har planer om å kjøpe (xp1700 tbred(a)), den kan du kjøre med en papst 12db uten kabinettvifte og ha en temp på 40-50 grader idle avhengig av varme fra grafikkort og hdd.

Lenke til kommentar

ok, men da begynner jeg å se enden på dette.. Men jeg nå fant jeg ut at Radeon 9100 ikke er inne hos pc-utstyr og det er et problem i og med at jeg vil bestille denne sjappa i morgen. på levering stode det ubekreftet 02.02.2003. Har du noen andre grafikkort forslag liggende på lur som kan skaffes fra pc-utstyr med det samme?

Og forresten beklager jeg feilstavelsen i navnet ditt i den forrige posten heraldo..

Lenke til kommentar

Til en spill-PC ville jeg ikke gått under Radeon 9500 64 MB i alle tilfelle. Kjøp det, og driver-mod det til Radeon 9500 PRO, så har du mye for lite penger. Du bør litt opp på CPU. Jeg foreslår XP 1800+ med T-bred A kjerne, den er klokkbar og fin. Ikke kjøp PC2100, det holder ikke. Kjøp en billig PC2700 brikke. HK er sikkert fint, men jeg ville valgt ASUS A7V333-X

Lenke til kommentar

ok,men dette høres bra ut.. Jeg tror jeg lytter til deg heraldo-virker som sdu har en del peiling.. Men hva er da egentlig forskjellen på PC2100 og PC2700? Hvis jeg skal ha en kabinett kjøler kan jeg bare da gå for en

Cooler Master Kabinett Vifte 80x80x25MM Vifte til 73 kroner?

Ja, men da ser det ut til at jeg kan få et ganske bra system for 3700kroner, etter mye hjelp og vink. Supert dette! takk for veldig bra respons og råd.. :D

Lenke til kommentar

Hadde vært artig om du gadd å poste noen benchmarks på systemet ditt når du får det ferdig, der er flere enn deg som har lyst på noe billig og lurer på hvor god ytelse et slikt relativt rimelig system gir!

Lykke til! Heldig som får deg ny boks.

Lenke til kommentar
ok,men dette høres bra ut.. Jeg tror jeg lytter til deg heraldo-virker som sdu har en del peiling.. Men hva er da egentlig forskjellen på PC2100 og PC2700? Hvis jeg skal ha en kabinett kjøler kan jeg bare da gå for en  

Cooler Master Kabinett Vifte 80x80x25MM Vifte til 73 kroner?

Ja, men da ser det ut til at jeg kan få et ganske bra system for 3700kroner, etter mye hjelp og vink. Supert dette! takk for veldig bra respons og råd.. :D

coolermaster bråker gjerne helt jævlig, foreslår papst 19db eller 12db @7Volt eller enermax med voltstyring

forskjell på minnene er at de kan operere på 133x2(266), 166x2(333) mhz osv. du finner gode forklaringer på dette her på forumet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå satt opp mitt system med AMD xp1800+, MSI Kt3 ULTRA 2R, twinmos 256mb DDR PC2100 og et Sapphire Radoen 900Atlantis..

Er det nå mulig å presse dette systemet litt..? Noen har snnakket om at en kan gjøre noe med softwaren slik at kortet yter bedre,-er dette sant?

Jeg har en EKL papst vifte :woot:

Holder nå en temp på ca 40 grader på CPU, og ca 32grader på system, vell og merke at kabinettet står åpent..:)

Lenke til kommentar

ehm...3500 det må være feil. Jeg sitter på et svakere system enn deg thomas_ , Athlon Tbird 1,33 GHz (266Mz), 512 sdram (PC133) og Sapphire Radoen 9000Atlantis 64 MB. Får i gjennomsnitt 5800 i 3dmark 2001 SE. Jeg tror du må forsøke å oppdatere skjermkort og chipset driveren dine.

Lenke til kommentar
ehm...3500 det må være feil. Jeg sitter på et svakere system enn deg thomas_ , Athlon Tbird 1,33 GHz (266Mz), 512 sdram (PC133) og Sapphire Radoen 9000Atlantis 64 MB. Får i gjennomsnitt 5800 i 3dmark 2001 SE. Jeg tror du må forsøke å oppdatere skjermkort og chipset driveren dine.

Du har et bedre skjermkort og en større cpu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...