Gå til innhold

Picturebox - linke til URL

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har lagd ett program, og så vil jeg att ett bilde ifra nettet skal vises inni pictueboksen min:

Do

Image1.Picture = ("*****")

Sleep 10000

Loop

[Linken er sensurert]

Ingen error message komme frem, men bildet vil heller ikke vises >.<

Vet noen en løsning? Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har ett problem. Jeg greide å laste ner fila:

theUrl = "*****.php"

savePath = App.Path & "\*****.php"

retVal = URLDownloadToFile(0, theUrl, savePath, 0, 0)

Sleep 1000

Så prøver jeg å laste fila:

Picture1 = LoadPicture("C:\Documents and Settings\*****\*****\*****\*****.php")

Så står d: Invalid picture. Jeg tror problemet er att fila er php. Men php fila er ett bilde script. Noen hjelp? Det går ann å åpna fila i mspaint :S

Lenke til kommentar
Nei, d er jo en skripfil!. Det er ikke feil format.

9529043[/snapback]

Dersom filen kan åpnes i MSPaint, er det IKKE en skriptfil, da dette programmet ikke overhodet er i stand til å kjøre PHP-kode.

Jeg vil anta årsaken er at nettleseren oppfatter den som punktgrafikk fordi dens medfølgende MIME-header krever den til det. Når filen lagres, derimot, går denne informasjonen rett og slett tapt. Løsningen er å endre filendelsen!

Du vet att .php filer kan lage bilder?

9529043[/snapback]

Støtter serveren PHP, er det kun unntaksvis (dette kan også unngås ved riktig konfigurering) at en faktisk vil motta ren PHP-kode - da i små deler, og kun for å dokumentere hvilket del som førte til en feilmelding. Uansett vil denne koden være såpass ribbet for intern og ekstern kontekst at den neppe har noen mulighet for å generere punktgrafikken. Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Bah! denne tråden minner altfor mye om uvitenhet om hvordan dette fungerer.

Dersom du laster ned en php fil, vil resultatet som regel bli en HTML fil, og ikke inneholde hverken et bilde, eller PHP kode.

Derfor kan du ikke bruke LoadPicture, fordi det mest sannsynlig ikke er et bilde du laster ned.

Når webbrowsere viser dette, mottar det et HTML script, og et bilde som det lagrer i "Temporary Internet files" mappen til browseren.

Du må derfor parse filen du laster ned, og kanskje også lage en egen HTTP download klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...