DglZ3r0 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ok, jeg har lagd ett program, og så vil jeg att ett bilde ifra nettet skal vises inni pictueboksen min: Do Image1.Picture = ("*****") Sleep 10000 Loop [Linken er sensurert] Ingen error message komme frem, men bildet vil heller ikke vises >.< Vet noen en løsning? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Last ned bildet først med System.Net.WebClient klassen. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Eller URLDownloadToFile, om du bruker VB6. Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Ok, jeg har ett problem. Jeg greide å laste ner fila: theUrl = "*****.php" savePath = App.Path & "\*****.php" retVal = URLDownloadToFile(0, theUrl, savePath, 0, 0) Sleep 1000 Så prøver jeg å laste fila: Picture1 = LoadPicture("C:\Documents and Settings\*****\*****\*****\*****.php") Så står d: Invalid picture. Jeg tror problemet er att fila er php. Men php fila er ett bilde script. Noen hjelp? Det går ann å åpna fila i mspaint :S Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Da blir den sikkert bare lagret med uriktig filendelse. Endre .php i savePath til den riktige (.gif/.png/.jpg, ect.). Dersom du er usikker, kan du åpne filen i IrfanView og la programmet automagisk finne den riktige typen. Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Nei, d er jo en skripfil!. Det er ikke feil format. Du vet att .php filer kan lage bilder? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Nei, d er jo en skripfil!. Det er ikke feil format. 9529043[/snapback] Dersom filen kan åpnes i MSPaint, er det IKKE en skriptfil, da dette programmet ikke overhodet er i stand til å kjøre PHP-kode. Jeg vil anta årsaken er at nettleseren oppfatter den som punktgrafikk fordi dens medfølgende MIME-header krever den til det. Når filen lagres, derimot, går denne informasjonen rett og slett tapt. Løsningen er å endre filendelsen! Du vet att .php filer kan lage bilder? 9529043[/snapback] Støtter serveren PHP, er det kun unntaksvis (dette kan også unngås ved riktig konfigurering) at en faktisk vil motta ren PHP-kode - da i små deler, og kun for å dokumentere hvilket del som førte til en feilmelding. Uansett vil denne koden være såpass ribbet for intern og ekstern kontekst at den neppe har noen mulighet for å generere punktgrafikken. Endret 20. september 2007 av aadnk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bah! denne tråden minner altfor mye om uvitenhet om hvordan dette fungerer. Dersom du laster ned en php fil, vil resultatet som regel bli en HTML fil, og ikke inneholde hverken et bilde, eller PHP kode. Derfor kan du ikke bruke LoadPicture, fordi det mest sannsynlig ikke er et bilde du laster ned. Når webbrowsere viser dette, mottar det et HTML script, og et bilde som det lagrer i "Temporary Internet files" mappen til browseren. Du må derfor parse filen du laster ned, og kanskje også lage en egen HTTP download klasse. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det KAN være et bilde som lastes også, hvis mimetypen er satt tiol dette, men du FÅR IKKE PHP-KODEN! Da får du bare det bildet som produseres der og da. Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 eg vett... Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Hmm fant nettop ut att noen .jpg filer ikke går ann å åpnes. Jeg prøvde på koden: Image1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\*****.jpg") Så sto d: Invalid Picture >.< Vet noen om en måte å åpne den i VB6? Siden det går i Mspaint Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hm. Hva skjer om du åpner filene og lagrer dem på nytt? Skulle de være delvis korrupte, eller utnytte funksjonalitet VB6 ikke støtter, burde noe slikt kunne fikse problemet. Lenke til kommentar
Spenzer Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 FORKLART ENKELT: Han prøver og lage en funksjon som laster ned Anti-Bot bildene fra NordicMafia, hvor antibot linken ender med PHP så får han ikke lagra bildene for de får filetternavnet php Det stemmer Eller hva =) ? Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 ehrm, Nei? Jeg lagrer dem som .jpeg filer faktisk, og jeg får tilgang til dem. Dessvere er VB6 så gammelt at den ikke greier å åpne noen .jpeg filer, elns. Derfor lure eg på om dokk har ett triks for å komme forbi dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Støtter ikke VB6 bmp, jpg og gif da? Sjekk at det virkelig er et jpg bilde du laster ned. Jpg bilder starter ofte med EXIF(hvis det er et exif jpg bilde) PNG starter med PNG, GIF starter som regel med GIF89a, BMP starter med BM. Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 herregud, jeg er ingen n00b da Ser du ikke att jeg skriver att d går ann å åpne den med mspaint? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis du ikke hatt vært n00b, så hadde du vist at VB6 kan åpne bmp, gif og jpg. Derfor foreslår jeg nok en gang at du sjekker at det ikke er et PNG bilde du laster ned. Lenke til kommentar
DglZ3r0 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Ok. Fila jeg laster ned er PNG, men jeg lagrer den som .jpg? Endret 21. september 2007 av DglZ3r0 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da må du nesten få tak i en klasse eller dll eller noe som konverterer det. Hva du må bruke, har jeg ingen forslag til, siden jeg bruker .NET, og .NET støtter PNG Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Du er ikke n00b, men du tror at så lenge du gir et bilde filetternavnet .jpg, så blir det et jpg-bilde, selv om mime-typen en png?? Endret 22. september 2007 av Manfred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå