Gå til innhold

X360 følger ps3, men ikke lenge!

_KroSjefen_

Anbefalte innlegg

Ein liten intressan artikkel om ja ikkje så sjokkerene kansje, ps3 og x360..

x360 spilla er bedre eller holder lik standard som ps3, dette meiner utviklerene kan bli eit problem i framtida..det er mykje lettare og programme for x360 pga minnestrukturen, men det største problemet til x360 er prossesoren..

According to our source, it's easier on almost every level to work with the Xbox 360 in the development stage.  Due to the older systems large amount of RAM, developers can work with a little more head room and not worry about running out of operating memory.

Where the real problem stem is in the two system's processors.  While Xbox games can be tweaked to move up to the PS3, the reverse is not always the case.  Due to the PS3's advanced processor, games developed for the Sony backed platform sometimes can't be downgraded to the the 360's chip.

KILDE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 har større potensiale enn x360, men om det har så mye å si for konsollkrigen er jeg mer usikker på. Burnout: Paradise er jo et eksempel på et spill som tar utgangspunkt i PS3. De som har sett spillet i action sier jo at X360 versjonen ikke ser mye dårligere ut enn PS3 versjonen. PS3 er nok kraftigere, men jeg har tro på at utviklere som satser på begge platformene vil klare å få spillene til å se bra ut på både 360 og PS3.

Grunnen til at mange PS3 porter ikke har holdt mål så langt er blant annet at maskinen har hatt så liten markedsandel at de store produsentene ikke har satset så mye resursser på PS3 versjonen. Dette endrer seg etterhvert som PS3 havner i flere hjem.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Bryr meg ikke noe særligt om hvem som får best grafikk osv

Har seff begge to så da får jeg kose meg med dem spilla som kommer til Ps3 og Xbox 360 i løpet av denne høsten og ikke minst neste år :dribble:

Killzone 2, MGS 4, Alan Wake, Fable 2, GTA IV og garantert mangen fler :D

Men kraften til PS3 har ikke vist noe særligt, men det kan virkelig Killzone 2 når det kommer, det ser så evigt bra ut, grafikken er top notch av det jeg har sett til nå, Uncharted ser rimeligt lekkert ut og ikke minst Ratchet And clank :dribble:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
PS3 har større potensiale enn x360, men om det har så mye å si for konsollkrigen er jeg mer usikker på. Burnout: Paradise er jo et eksempel på et spill som tar utgangspunkt i PS3. De som har sett spillet i action sier jo at X360 versjonen ikke ser mye dårligere ut enn PS3 versjonen. PS3 er nok kraftigere, men jeg har tro på at utviklere som satser på begge platformene vil klare å få spillene til å se bra ut på både 360 og PS3.

Grunnen til at mange PS3 porter ikke har holdt mål så langt er blant annet at maskinen har hatt så liten markedsandel at de store produsentene ikke har satset så mye resursser på PS3 versjonen. Dette endrer seg etterhvert som PS3 havner i flere hjem.

9522690[/snapback]

Veldig enig :)

Tror kanskje at Ps3 vil dra fra etterhvert men ikke at det er noe problem(Xbox 720?)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...