DigitaL BlasteR Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har mistet en resept på et legemiddel som ble gitt av en spesialist. Fikk denne resepten i fjor (mai mnd). Er det slik at jeg må betale for en ny resept og/eller bestille ny time hos spesialisten, eller kan jeg bare ta kontakt og hente en ny resept gratis? Med tanke på at de sannsynligvis har skrevet utstedelsen av resepten ned et sted. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvis resepten var skrevet ut i mai 2006 lurer jeg på om den hadde vært gyldig. Men ok, du kan ringe legen og forklare. Sannsynligvis slipper du ny time, men vanligvis tar de noe betalt for utskrivingen av ny. Legen kan sende deg den, du kan hente den eller han/hun kan ringe resepeten til ditt nærmeste apoteket (bare unntaksvis, tipper jeg). Lenke til kommentar
V_B Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Vis legen anser deg som en seriøs person, så vil du nok få en ny resept. Men hvorfor har du en 1 år gammel respept liggende ? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har mistet en resept på et legemiddel som ble gitt av en spesialist. Fikk denne resepten i fjor (mai mnd). Er det slik at jeg må betale for en ny resept og/eller bestille ny time hos spesialisten, eller kan jeg bare ta kontakt og hente en ny resept gratis? Med tanke på at de sannsynligvis har skrevet utstedelsen av resepten ned et sted. 9522073[/snapback] Resepter er gyldige i et år fra det er skrevet ut. Hva som må til for å få skrevet ut en ny, er et skjønnsspørsmål, som både avhenger av hva slags medisin det gjelder, hva den skal brukes mot og hvorvidt legen kjenner pasienten. Dette kan kanskje ordnes med en telefon til fastlege eller aktuell spesialist. Hvis resepten ikke kan fornyes over telefon, vil du da få beskjed om å bestille time. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det er legemiddel kalt tetracyclin som brukes mot acne (kviser). Jeg var så dum at jeg ikke brukte den umiddelbart, og prøvde alternative medisiner istedenfor. En stor tabbe fra min side. For håpe jeg kan betale for ny resept, og slippe ny time. Tar fryktelig lang tid å få time hos en hudspesialist. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er ikke sikker på hvordan praksisen er med hudleger og sånn, men fastlegen har ført opp noen faste medisiner på meg, så hvis jeg noensinne trenger en resept på disse, kan jeg bare ringe til legekontoret og be om resept, så kan jeg hente de senere på dagen. (Mot 35 kroner. irriterende smågebyrer!) Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det er legemiddel kalt tetracyclin som brukes mot acne (kviser). Jeg var så dum at jeg ikke brukte den umiddelbart, og prøvde alternative medisiner istedenfor. En stor tabbe fra min side. For håpe jeg kan betale for ny resept, og slippe ny time. Tar fryktelig lang tid å få time hos en hudspesialist. 9551321[/snapback] Ring fastlegen din. Hvis han/hun kjenner deg, vil resept på Tetracyclin sannsynligvis kunne ordnes over telefon. i motsatt fall, vil du bli satt opp til time hos fastlegen, hvilket vanligvis tar mye kortere tid enn å vente på hudlege. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Tetracyclin kan altså gis av en fastlege også? Det er jo sant det du sier, fordi hudlegen har jo data på at jeg har fått resept på denne medisinen. Er jeg heldig kan jeg, som du sier, bare ringe og hente respeten i skranken. Takker for svar folkens! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 blå resepter har iallefall en levetid på et år.. jeg vet ikke hvordan det er med hvit.. men er sikkert det samme med de... Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Resepter er gyldige i et år fra det er skrevet ut. 9524403[/snapback] Det kan ikke stemme. Jeg har resept for p-piller som skal holde i 3 år. edit: Så det var tatt opp nå. Endret 23. september 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 i denne artikkelen på Wikipedia står følgende: En resept er gyldig i ett år fra utstedelsesdatoen; eneste unntak er resepter på prevensjonsmidler som er gyldige i tre år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå