Gå til innhold

Dumme ting som partier gjør


Rinox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, den kan hjelpe :) Vi skal ha en partidebatt og min gruppe representerer Frp. Mens de andre kun tenker på hva som er bra med sitt parti skal vi både finne gode ting om Frp og samtidig finne dårlige ting om de andre.

 

Har dere forslag til ting som bare er dårlige ved andre partier i forhold til Frp?

 

Temaene er eldreomsorg, skole og utdanning, innvandring (vet at vi ikke har stor sjanse her), miljø og skatt og avgifter.

Lenke til kommentar
Takk, den kan hjelpe :) Vi skal ha en partidebatt og min gruppe representerer Frp. Mens de andre kun tenker på hva som er bra med sitt parti skal vi både finne gode ting om Frp og samtidig finne dårlige ting om de andre.

 

Har dere forslag til ting som bare er dårlige ved andre partier i forhold til Frp?

 

Temaene er eldreomsorg, skole og utdanning, innvandring (vet at vi ikke har stor sjanse her), miljø og skatt og avgifter.

9522131[/snapback]

Slå Knockout på KRF ved å spørre dem hvorfor mobbing fortsatt finnes i skolen. Dette skulle jo vært fjernet av KRF 23. desember 2004!

Lenke til kommentar

Røkke hjalp Arbeiderpartiet i siste Stortingsvalg og som takk ga de ham flere millliarder da de kom i regjering.

 

Da saken om muhammedtegningene var aktuell løy utenriksminister Jonas Gahr Støre med overlegg i et intervju med tv-stasjonen Al jazeera. Løgnen satte livet til en nordmann som allerede var drapstruet ytterligere i fare. Gahr Støre har aldri beklaget løgnen og den har ikke fått noen konsekvenser for man.

 

Da Jens Stoltenberg som statsminister ble tatt i å lyge fra Stortingets talerstol sa han noe slik som "Jo, men jeg sa jo flere ting og det meste var korrekt".

 

Jens Stoltenberg chartret en jetfly til en privat tur og staten fikk regningen som om det skulle være en offisiell tur.

 

Før valget gjentok Kristin Halvorsen til det evindelige at høyresiden "Tok fra de fattige for å gi skattelette til de rikeste". Da hun ble finansminister var det første hun gjorde å sette ned skatten til de som tjener mest. Selv fikk hun en skattelette på over 17 000. De lavtlønte fikk ingen skattelette.

Kristin har også nettopp gir norske skipsredere den største skatteletten de noengang har fått.

Lenke til kommentar
Takk, den kan hjelpe :) Vi skal ha en partidebatt og min gruppe representerer Frp. Mens de andre kun tenker på hva som er bra med sitt parti skal vi både finne gode ting om Frp og samtidig finne dårlige ting om de andre.

 

Har dere forslag til ting som bare er dårlige ved andre partier i forhold til Frp?

 

Temaene er eldreomsorg, skole og utdanning, innvandring (vet at vi ikke har stor sjanse her), miljø og skatt og avgifter.

9522131[/snapback]

 

Dette høres ekstremt usaklig ut. Du er ikke ute etter å få fram gode poenger, men å sverte andre for å få "vinne" debatten. Det synes jeg er billig retorikk. Om du ikke klarer å komme på noen dårlige ting med andre partier, er det bedre å holde seg til sak. Det er ingen som helst grunn til å komme med noe dritt med mindre du mener det har faktisk relevans.

 

Dette er det absolutt verste aspektet med politikk: at folk fokuserer på å få motstanderen til å se dårlig ut bare for å få motstanderen til å se dårlig ut, og ikke fordi man faktisk mener at det er et viktig poeng man vil ha fram.

Lenke til kommentar
Hei, han skal jo reprensentere FRP. :wee:

9523347[/snapback]

 

 

FRP respekterer individets frihet, selv om jeg synes det er dumt parti alt i alt.

 

Eller for å si det på en annen måte: FRP vil ha billigere øl og sprit og senke aldersgrensen. FRP vil dessuten utvise alle kriminelle innvandrere. Tror jeg..Det er i hvert fall en FRP-politikker som vil det.

Lenke til kommentar

Uffameg... Du kan ta ikke ta utgangspunkt i å finne dritt om andre partier, poenget må vel være å finne ut hva FrP står for som er bra for landet? Dette er noen av tingene FrP mener, jeg skal prøve å si det fra deres standpunkt:

 

Da kan du for eksempel snakke om aspekter ved skolepolitikken som valgfritt sidemål og fritt skolevalg. Med dagens system kan du ikke velge hvilken skole du går på, det er noe FrP vil endre. De vil også at du skal kunne velge om du vil ha nynorsk (eller bokmål) i tillegg til hovedmålet ditt. Det viktigste punktet blir nok allikevel privatskoler. FrP vil at disse skal være mer likestilte med offentlige skoler, men at staten da skal betale skolegangen på disse også. Dersom AP, SV, SP eller RV sier at FrP vil at de rike er de eneste som skal få en utdanning kan du svare at med FrPs politikk vil alle få det samme tilbudet, det være seg privat eller offentlig. Det er med dagens politikk at de rike er de som kan sende barna sine på privatskoler, nettopp fordi staten ikke betaler det. Privatskoler kan forresten ikke fjernes, det er nedfelt i menneskerettighetene.

 

Når det gjelder innvandring kommer du til å slite litt, men prøv å fokuser på at man skal stille samme krav til dem som man gjør til vanlige nordmenn og at man ikke skal forskjellsbehandle. Da slipper du greit unna. Det er heller ikke [k]så[/k] urettferdig mot de som ikke oppfører seg at de ikke får være her.

 

Miljøpolitikken til FrP går på å ta det meste av klimakuttene i utlandet. Dette er fordi de vil kunne kutte mest mulig i forhold til pengene. Vi kan få et sted mellom 10 og 20 ganger så mye for pengene dersom vi tar kuttene i fattigere land.

Her kan du forresten arrestere de sittende regjeringspartiene på å snakke om å ta kuttene innenlands, isteden for å ta ansvar har de latt Tyskland bygge et gasskraftverk, mens de selv lager en ledning fra kraftverket og hit. Dette gjør at Norge ser flinke ut på papiret, mens vi egentlig ikke bidrar noe som helst (på dette punktet).

 

Om eldreomsorgen er det viktig at du stresser poenget om at staten skal betale for ALLE! Selv om man tar i bruk et privat firma, skal utgiftene dekkes av staten. Dette er et punkt mange misforstår, de tror eldreomsorg skal være forbeholdt de rike dersom FrP får bestemme. Det FrP ønsker er å gi et bredere tilbud der den som bestemmer er den gamle selv.

 

Skatt-og avgiftspolitikken er det mye å si om. FrP vil som kjent ha lavere skatter og avgifter. I dag betaler nordmenn nesten 75% av det de tjener til staten via skatter og avgifter på ting. FrP vil redusere dette tallet betraktelig, og gi individet mer bestemmelsesrett over egne midler. Andre partier vil si at dette vil føre til et dårligere tilbud til dem som har minst. Den beste taktikken for deg når det gjelder skatter og avgifter vil nok bli å spille på hvor kjekt det hadde vært å ha mer penger å bruke. Du kan også si at da den forrige regjeringa (Høyre, KrF, Venstre) satte ned noen avgifter for enkelte bedrifter, førte dette til at de fikk mer spillerom, tjente mer, og betalte mer i skatt enn det de villa ha gjort med økte skatter. Dette er noe innviklet, men man rekner med at det førte til 60 mrd kroner ekstra til staten at man satte [f]ned[/f] skatter.

 

Dette er en kort, og veldig, veldig subjektiv innføring. Jeg er selv ikke FrPer, og en del av politikken deres tar jeg avstand fra. Som Høyremann er det allikevel enkelte punkter jeg er enig i, særlig i skolepolitikken og delvis eldrepolitikken.

 

Hvis det er noe mer du lurer på kan du sende en PM.

 

Lykke til ^^

Endret av Anigmama
Lenke til kommentar
Å finne gode punkt er jo selvfølgelig det jeg har funnet mest av, men jeg trenger også noe dritt for å vinne debatten (det er en del av oppgaven). Men nå er den ferdig og litt dritt hjalo mye :)

9537885[/snapback]

Er det en del av oppgaven å finne dritt om andre partier? Eller å vinne debatten?

9537997[/snapback]

 

Den er jo i såfall grusom nære virkeligheten; Du trenger ikke å ha rett, så lenge de andre har feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...