Toppris Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 I dag var jeg så utrolig smart, da vi snakket om tid, og hvordan sekunder, minutter og timer ble oppfunnet, og at ett år skulle ha 12 måneder i seg, og jeg spurte spørsmålet: Hvordan ble det bestemt at ett år skulle ha 365 dager i seg? Dette fikk jeg i lekse å finne ut, og si foran klassen. Jeg gikk innom Wikipedia, med håp om at det hadde noe med teorien min at det var tilkoblet planetsystemet (hvor ofte man så en planet eller lignende), men jeg fant ingen antydninger til dette i det ene minuttet jeg så. Jeg kom fram til at det må ha noe med "The Juliant Year, er selvsagt ikke helt sikker, men der kom de hvertfall fram til 365. Håper noen som kanskje har svaret i litt enklere form enn det Wikipedia skriver det, kan svare på det her:) Takk på forhånd. Lenke til kommentar
MindB Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Fordi en runde rundt sola tar ca. 365 dager? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 365 dager og bittelittegranne til, derfor vi har skuddår, for å bruke opp de timene som blir ekstra hvert år. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Som andre har sagt, 365 og 1/4 dagar. Derfor må får vi ein ekstra dag kvart fjerde år. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Et år er 365,242199 dager Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 ja nå er det jo litt vanskelig for folk å regne ut AKKURAT når jorden er på centimeteren tilbake hvor den var, da de begynte å ta tiden (vet du hva tid er?) Så jeg runder opp til 365,25 jeg. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå