Xantix Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei, beklager mangel av norske bokstaver, men jeg befinner meg i utlandet. Jeg lurer paa hva skal til for aa kunne slaa paa en pc via nettverk? Begg kjorer win XP pro. De vanligste eller enkleste maatene a gjore det. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du kan benytte noe som heter Wake On LAN, man sender en såkalt "magic packet" over nettverket, adressert til nettverkskortets MAC-adresse, og BIOS slår på maskinen. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 I BIOS bør maskinen som skal aktivere ha påslått noe som heter "Wake on LAN". I Windows, så er det en fordel og ha fast IP, eller et ip routing program så du kan koble til rett maskin. kort og greit. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Trenger da ikke fast ip adresse på maskinen, trenger kun MAC-adressen til maskinen du vil slå på. Når maskinen er av har det ikke en ip-adresse uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå