Blårens Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Ja du spiser jo ganske vanlige doser mat Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Så lenge du passer på at du ikke stapper i deg den dritten hver dag, skal det gå fint. Du har god forbrenning, og sålenge du ikke legger på deg er det ingenting å bekymre seg for, med unntak av at huden din blir fæl pga. all drittmaten du stapper i deg. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Så lenge du passer på at du ikke stapper i deg den dritten hver dag, skal det gå fint. Du har god forbrenning, og sålenge du ikke legger på deg er det ingenting å bekymre seg for, med unntak av at huden din blir fæl pga. all drittmaten du stapper i deg. 9550402[/snapback] Er det så ille da? I går spiste jeg ovnsstekt ørretfilet med grønnsaker. Det må da være sunt.. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 anaconda, hvis det du spiser ikke fører til noen problemer så er det bare å spise på mengden det er snakk om er aldeles ikke gal. Hvor mye du spiser har som regel sammenheng med hvor mye du forbruker (untatt hvis du legger på deg masse da). Driver jeg med fysisk arbeid spiser jeg mer enn hvis jeg ikke gjør det. Gennerelt sett kan du tenke som så at om du ikke merker noen forverring så er det greit Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei. Hvor mye man spiser kommer an på hvor ofte man spiser. Jeg spiste tidligere helt ville luncher/middager. Gutta på jobben trudde jeg kom til å bli nye "bolla". Jeg var/er ganske slank og kollegaene mine ble sjokkert over hvor mye jeg klarte å stappe i meg iløpet av en halvtimes lunch Etter at jeg starta å spise litt mer regelmessig, spiser jeg mye mindre middag. Nedimot 1/3-1/2 av hva jeg kunne spise tidligere. Og det er litt deilig - slipper å være stappmett etter ethvert måltid også har jeg mye mer energi da kroppen slipper å bruke energi på "masseforbrenning" etter hvert måltid. Nå spiser jeg frokost(blanding), noe smått i 9-10-tida, lunch 12 (et lite rundstykke), yoghurt når jeg kommer hjem fra skole (1530-tida), middag 19~ og evt. noe til kvelds kl.21. Mye sunnere (i) Jeg mener at et sunt kosthold ikke har så mye med nøyaktig hva eller hvor mye man spiser (seff, mye sjokolade ække bra) - men hvor ofte man spiser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Melkekartong: Hvorfor er det så mye sunnere å spise 5 måltider enn 3? =) Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Fordi når man spiser fem måltider så holder forbrenninga seg på et jevnt nivå. Enn mens man spiser 3 store, så kjører forbrenninga på for fullt, så har plutselig magen ingenting å behandle, deretter får den mye mat igjen.. akkurat som en berg&dalbane. Og når magen må behandle disse store mengdene mat må den fordøye ekstra mye mat på en gang mens med 5 måltider så jobber den jevnt hele tiden og bruker gjennomsnittlig mindre energi - at man blir mer opplagt. Det er jo en grunn til at man blir skikkelig slapp/trøtt etter at man har spist et gigantisk måltid Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Så lenge du passer på at du ikke stapper i deg den dritten hver dag, skal det gå fint. Du har god forbrenning, og sålenge du ikke legger på deg er det ingenting å bekymre seg for, med unntak av at huden din blir fæl pga. all drittmaten du stapper i deg. 9550402[/snapback] Er det så ille da? I går spiste jeg ovnsstekt ørretfilet med grønnsaker. Det må da være sunt.. 9555035[/snapback] Ikke noe galt med det, nei. Siktet til det du listet opp i første posten. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei! Først, jeg er ikke overvektig Her er hva jeg kan spise til middag: -Ostesteaklets 2 stk + en halv pose chips -En hel big one pizza -En pose pytt i panne (600g?) 9521422[/snapback] Alt for mye palmefett og transfett her. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Så lenge du passer på at du ikke stapper i deg den dritten hver dag, skal det gå fint. Du har god forbrenning, og sålenge du ikke legger på deg er det ingenting å bekymre seg for, med unntak av at huden din blir fæl pga. all drittmaten du stapper i deg. 9550402[/snapback] Er det så ille da? I går spiste jeg ovnsstekt ørretfilet med grønnsaker. Det må da være sunt.. 9555035[/snapback] Knallsundt er det, spis til du spyr! Lenke til kommentar
magicus Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har 2 ganger i mitt liv spist de der 960gram pizzaene som er formet sånn rektangulært... var bare nam og tok det i ett jafs.. Men på slutten av pizzaen begynner smaken å bli dårligere og en blir tørr i munnen. Var SULTEN når eg spiste hele denne pizzaen og jeg ble ikke sulten igjen før dagen etterpå. Har lynrask forbrenning. Dette anbefales ikke å gjøre i lengden dog.. er en sikker måte å få magekatarr. Og det drittet har eg hatt før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå