Gå til innhold

Spiser jeg for mye?


anaconda

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først, jeg er ikke overvektig :)

 

Her er hva jeg kan spise til middag:

 

-Ostesteaklets 2 stk + en halv pose chips

-En hel big one pizza

-En pose pytt i panne (600g?)

 

Er det mye til 1 person?

Har på følelsen at jeg spiser for 2 :!:

 

Av og til bruker jeg fjordland, men synes det er alt for lite mat i en pakke.

 

I tillegg bruker jeg grønnsaker/salat til maten.

 

Jeg spiser så klart ikke ferdigmat hver dag da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Først, jeg er ikke overvektig :)

 

Her er hva jeg kan spise til middag:

 

-Ostesteaklets 2 stk + en halv pose chips

-En hel big one pizza

-En pose pytt i panne (600g?)

 

Er det mye til 1 person?

Har på følelsen at jeg spiser for 2  :!:

 

Av og til bruker jeg fjordland, men synes det er alt for lite mat i en pakke.

 

I tillegg bruker jeg grønnsaker/salat til maten.

 

Jeg spiser så klart ikke ferdigmat hver dag da.

9521422[/snapback]

 

Herregud . Spiser du for 2? Du eter jo pidadø for minst 3. Skulle ønske jeg kunne gjøre det samme. Legger på meg av lukten av mat.

Lenke til kommentar

Kommer jo helt ann på det. Selv synes jeg at jeg nesten blir kunstig mett av den ferdig pizzaen. Men har jeg en slitsom dag på jobb med mye fysisk aktivitet og tunge løft så spiser jeg gedigne mengder med mat. Er jo 1.84 høy og 69 kilo, er heller ikke akkurat overvektig, men spiser generelt mye jeg og :)

Lenke til kommentar

For 3? Er det virkelig så ille?

 

Har fått høre at jeg spiser for lite av min bestemor. Hun sier at nå må jeg ikke bli noe tynnere enn jeg er. Hun tror at jeg ikke spiser nok. Har nok bare god forbrenning. Er veldig glad i potetgull og sjokolade, og spiser det hver dag.

Ja, jeg vet det er usunt. Men jeg prøver å få i meg nok frukt og grønnsaker og tar i tillegg omega 3 kapsler.

 

Får vel prøve å kutte ned på middagen da, å spise halvparten. Det er bare det at jeg er så glad i mat.

 

Sånne ostesteaklets fra gilde, er jo 2 i en pakke. Kan jeg åpne den, ta ut en, pakke den godt i plastfolie å fryse den? Blir vel fort ødelagt hvis den ligger åpnet i kjøleskap.

Lenke til kommentar
For 3? Er det virkelig så ille?

 

Har fått høre at jeg spiser for lite av min bestemor. Hun sier at nå må jeg ikke bli noe tynnere enn jeg er. Hun tror at jeg ikke spiser nok. Har nok bare god forbrenning. Er veldig glad i potetgull og sjokolade, og spiser det hver dag.

Ja, jeg vet det er usunt. Men jeg prøver å få i meg nok frukt og grønnsaker og tar i tillegg omega 3 kapsler.

 

Får vel prøve å kutte ned på middagen da, å spise halvparten. Det er bare det at jeg er så glad i mat.

 

Sånne ostesteaklets fra gilde, er jo 2 i en pakke. Kan jeg åpne den, ta ut en, pakke den godt i plastfolie å fryse den? Blir vel fort ødelagt hvis den ligger åpnet i kjøleskap.

9521739[/snapback]

 

Haha, besteforeldre ja. Sier det samme til meg, spist halve stabelen men pannekaker og dem lurer på hvorfor jeg spiser så lite :)

 

Alt kan fryses, ihvertfall nesten :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg kommer nok til å dø snart med dette kostholdet.

 

Nei, jeg spiser ikke pizza, pytte i panne og chips hver dag.

Men spiser nok store porsjoner ja. Men har alltid mye salat/grønnsaker på fatet.

Det er vel bra.

 

Og nei, jeg spiser ikke en pizza, en pose pytt i panne og 2 ostesteaklets til middag på 1 dag... Hehe... Noen som trodde det?

Lenke til kommentar
Ja, jeg kommer nok til å dø snart med dette kostholdet.

 

Nei, jeg spiser ikke pizza, pytte i panne og chips hver dag.

Men spiser nok store porsjoner ja. Men har alltid mye salat/grønnsaker på fatet.

Det er vel bra.

 

Og nei, jeg spiser ikke en pizza, en pose pytt i panne og 2 ostesteaklets til middag på 1 dag... Hehe... Noen som trodde det?

9523973[/snapback]

 

Jeg lurte ihvertfall på dette, fordi at hvis dette var 3 forskjellige middager, så synes jeg nesten at det var litt lite... :)

 

Marvin

Lenke til kommentar
En pose pytt i panne er jo for 2-3 personer, en big one pizza er for 2 personer, og den smørja med potetgull og oste(??) er ikke noe man skal spise til middag :p

 

Hvis du ikke legger på deg noe og du har holdt på med dette kostholdet, og ingen klager på at du spiser opp mye penger hver dag så er det bare å fortsette.

9522089[/snapback]

 

en viss forskjell på porson og person

 

 

Ja, jeg kommer nok til å dø snart med dette kostholdet.

 

Nei, jeg spiser ikke pizza, pytte i panne og chips hver dag.

Men spiser nok store porsjoner ja. Men har alltid mye salat/grønnsaker på fatet.

Det er vel bra.

 

Og nei, jeg spiser ikke en pizza, en pose pytt i panne og 2 ostesteaklets til middag på 1 dag... Hehe... Noen som trodde det?

9523973[/snapback]

 

 

skjønner ikke jvorfor det er snakk om at det var mye, syns heller det er ganske lite mat i de midagene du nevnte

Lenke til kommentar

Du har hvertfall en SYK forbrenning.

 

Det er mye viktigere å spise sunt enn å tenke på hvor mye du spiser. Dette gjelder selvsagt innenfor rimelighetens grenser, kan ikke spise uante mengder med mat uansett hvor sunn den er.

 

Du spiser nok en god del over gjennomsnittet, men er det egentlig noe å bry seg om? Kostholdet ditt høres ikke veldig sunt ut, derfor syns jeg heller at du skal fokusere på det istedenfor.

Lenke til kommentar

hørtes faktisk litt mye ut.. selv for meg... og jeg er en smule overvektig..

menne en sånn pytt i panne pakke er jo 600g , d e nok til 1 og 1/2 person , aldri i verden om man blir mett på 300g mat , så ikke kom å si at det er mat for 2 i den :p

 

men en pizza

2 slike oste greier

og pytt i panne ,

og en pose chips

 

det er mat for meg i 2 dager ,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...