frevild Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg sa ting som "Pell deg tilbake til Thailand. Her i Norge driver jo du bare faenskap, "... Og dette mener du ikke er rasisme? Hvem vet hva annet han sa siden vi ikke har loggene. 9537295[/snapback] For min del mener jeg rasisme er at man tillegger folk egenskaper ut fra deres etniske bakgrunn. Mao. påstander av typen: Negre er late men har god rytmesans, asiater er flinke med tall, hvite er smarte og hardtarbeidene. Kan derfor ikke se at dette utsagnet til hun jenta skulle være rasistisk. I overkant krast, men ikke rasistisk. Hva slags definisjon på rasisme er det i så fall du opererer med? Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Akkurat. Rasisme taes alt for lett på! Man kan ikke krangle eller noen ting med en i annen hudfarge før læreren tar deg som rasist. Det er jo helt sjukt! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Uttalelsene er helt klart ikke rasistiske i seg selv. Utrolig misbrukt ord. At det ikke var pent sagt er helt klart, men når man er 13 år og krangler (eldre og forsåvidt) sier man gjerne det som sårer mest. Men jeg regner med at trådstarter tenker seg litt mer over hva han sier neste gang. Så sånn sett har kanskje hendelsen vært greit å være gjennom? Når det gjelder konsekvenser så skjønner jeg ikke hvordan dette skal gi deg annet enn en sur lærer, og et par mindre fornøyde foreldre. Du får forklare det hele til dem, så regner jeg med det hele ordner seg. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Uttalelsene er helt klart ikke rasistiske i seg selv. Utrolig misbrukt ord. At det ikke var pent sagt er helt klart, men når man er 13 år og krangler (eldre og forsåvidt) sier man gjerne det som sårer mest. Men jeg regner med at trådstarter tenker seg litt mer over hva han sier neste gang. Så sånn sett har kanskje hendelsen vært greit å være gjennom? Når det gjelder konsekvenser så skjønner jeg ikke hvordan dette skal gi deg annet enn en sur lærer, og et par mindre fornøyde foreldre. Du får forklare det hele til dem, så regner jeg med det hele ordner seg. Morsomt å svare/finne denne tråden igjen, da, men vil si at saken er oppklart for lengst og at det gikk fint til slutt. Var MYE snakk om det blant venner/klassekamerater etc. på skolen i noen uker, samt. mye krangling med foreldre, men det gikk seg til. Nå er saken historie. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg sa ting som "Pell deg tilbake til Thailand. Her i Norge driver jo du bare faenskap, "... Og dette mener du ikke er rasisme? Hvem vet hva annet han sa siden vi ikke har loggene. <{POST_SNAPBACK}> For min del mener jeg rasisme er at man tillegger folk egenskaper ut fra deres etniske bakgrunn. Mao. påstander av typen: Negre er late men har god rytmesans, asiater er flinke med tall, hvite er smarte og hardtarbeidene. Kan derfor ikke se at dette utsagnet til hun jenta skulle være rasistisk. I overkant krast, men ikke rasistisk. Hva slags definisjon på rasisme er det i så fall du opererer med? Hehe. Jeg blir litt provosert over at folk skriker rasisme så lett. Hadde han skrevet "Pell deg tilbake til Oslo, her i Bergen driver du bare med faenskap!" hadde ingen reagert. Det må være lov til å si det man mener "in the heat of the moment" Jeg mener det ikke er rasistisk før det hele har ett gjentagende element. Det samme gjelder mobbing. Én kommentar utgjør ikke mobbing. Stadig gjentagelse derimot blir noe annet. (Påpeker at jeg var mobbeoffer i mange år) Uansett underbygger trådstarters sistepost mine påstander, de løste dette uten at det ble ramaskrik blant andre enn foreldre og lærere. Endret 27. november 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Bra det ordna seg, men ta heile saka som ein nyttig erfaring. Tenk før ein slenger ut ting. Ting som blir logga har ein stygg tendens til å kunne ha litt "backfire" spesielt når det blir tatt ut av konteksten. Endret 27. november 2007 av Jankee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå