deleder Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvor ofte bruker mann MMS? Jeg har brukt det kanskje 5 ganger siden det ble lansert. Og 3G? Det er da ikke så viktig. Når jeg er hjemme eller på skolen har jeg WLAN. Når jeg reiser derimot bruker jeg noe 3G, men i Norge er jo 3G-dekningen latterlig dårlig uansett. Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Næh. Tror det blir en iPod Touch rev 2 på meg. Takke meg til en liten telefon man kan ha i lomma. 9520891[/snapback] Du er ikke en om den.. -sprut- -Er den så dårlig? Trodde den var bra jeg.. Men har fremdeles lyst på den 9521081[/snapback] Nei, virker som apple har glemt mye basics som andre mobilprodusenter fant ut for lenge siden. For eksempel noe så enkelt som å sende kontaktinformasjon via sms er umulig og at d tar 5 tastetrykk bare å finne noen i telefonlista er jo helt bak mål IMO. Skjønner heller ikke hvordan de kan kalle d en smartelefon når d ikke går an å legge til egne programmer engang. Vi får håpe eple har lært noe når neste generasjon kommer. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Næh. Tror det blir en iPod Touch rev 2 på meg. Takke meg til en liten telefon man kan ha i lomma. 9520891[/snapback] Du er ikke en om den.. -sprut- -Er den så dårlig? Trodde den var bra jeg.. Men har fremdeles lyst på den 9521081[/snapback] Nei, virker som apple har glemt mye basics som andre mobilprodusenter fant ut for lenge siden. For eksempel noe så enkelt som å sende kontaktinformasjon via sms er umulig og at d tar 5 tastetrykk bare å finne noen i telefonlista er jo helt bak mål IMO. Skjønner heller ikke hvordan de kan kalle d en smartelefon når d ikke går an å legge til egne programmer engang. Vi får håpe eple har lært noe når neste generasjon kommer. 9529396[/snapback] Må si meg litt imponert over ditt resonoment. Det går nemlig an å legge inn programvare på telefonen. Ellers bruker jeg, fra vanlige skjermen maks to tastetrykk for å finne kontaktene mine... Skaff deg en før du uttaler deg så bastant om den! Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det tar 4-5 trykk fra telefonen er låst til den har funnet frem til noen på kontaktlista. Det er ikke noe å nekte på. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det tar 4-5 trykk fra telefonen er låst til den har funnet frem til noen på kontaktlista. Det er ikke noe å nekte på. 9531383[/snapback] Fra den er låst ja! 4 trykk er ikke så gale fra låst, når to av de går til å fjerne tastelåsen. Ellers er det MAKS2... På min nokia må du først gjerne tastelåsen, så finne fram til telefonboken, noe som tar minst like lang tid... Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg føler meg truffet av disse "bedreviterne" som kommer med kommentarer om at bare "fanboys" kommer til å kjøpe denne telefonen bare fordi den mangler 3g og MMS. Jeg har ikke sendt en MMS på over et år og jeg har sørget for å kjøpe telefon uten 3g helt siden det ble "populært" å ha det i telefonen. Jeg kjenner ikke en eneste person som bruker 3g eller mms aktivt, så hvorfor skal jeg da ha funksjonene selv (Er i nærheten av en pc med internett hver eneste dag, og videotelefoni er ikke noe jeg trenger)? Men men, jeg er vel en fanboy jeg da, fordi jeg liker en telefon som er ikke ser ut som alle andre mobiler på markedet. Edit: Klargjorde en setning. Endret 20. september 2007 av noelleon Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 En iPhone vil koste ca. 3000 kr med binding. En SE P1i koster rundt 4000 uten binding. Hmm... jeg vet hva jeg ville valgt ihvertfall. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 En iPhone vil koste ca. 3000 kr med binding. En SE P1i koster rundt 4000 uten binding. Hmm... jeg vet hva jeg ville valgt ihvertfall. 9537480[/snapback] En iPhone koster meg fra USA 2800,-, noe som omtrent er prisen på en k810i. Jeg vet hva jeg velger! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Og om man kjøper rett fra USA kommer den på rundt 2250 NOK... Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da velger dere i så fall å kjøpe telefonen ulovlig. Det er jo deres rett, men jeg forholder meg altså til "lovlige" tall. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da velger dere i så fall å kjøpe telefonen ulovlig. Det er jo deres rett, men jeg forholder meg altså til "lovlige" tall. 9543937[/snapback] Huh? Hvorfor er det ulovlig? Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det er da ikke ulovlig å kjøpe telefonen, men det blir andre boller om man snakker om bruk av telefonen med andre operatører enn AT&T U.S.A, eller? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da velger dere i så fall å kjøpe telefonen ulovlig. Det er jo deres rett, men jeg forholder meg altså til "lovlige" tall. 9543937[/snapback] Huh? Hvorfor er det ulovlig? 9545409[/snapback] For 2250,- kan du aldri ha betalt mva. Dette har jeg gjort, og min kom på 2800. Se om du finner en telefon som slår iPhone til den prisen du! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da velger dere i så fall å kjøpe telefonen ulovlig. Det er jo deres rett, men jeg forholder meg altså til "lovlige" tall. 9543937[/snapback] Huh? Hvorfor er det ulovlig? 9545409[/snapback] For 2250,- kan du aldri ha betalt mva. Dette har jeg gjort, og min kom på 2800. Se om du finner en telefon som slår iPhone til den prisen du! 9546702[/snapback] Hva om man tilfeldigvis er på tur til US og kjøper den? Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Den er jo ikke mulig å kjøpe uten binding i USA. Det vil si en fw hack. Apple har en avtale med tilbyderen de selger gjennom. Bryter du fw så bryter du avtalen du godtok da du kjøpte telefonen. Jeg skal ikke gå inn på en diskusjon om hvor god eller dårlig iPhone er, men forholder man seg til offisielle metoder så vil du neppe få en til 2800,-. For meg er telefonen uinteressant pga mangel på et fysisk qwerty tastatur og en hel bråte med andre ulemper. Hver sin smak. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Den er jo ikke mulig å kjøpe uten binding i USA. Det vil si en fw hack. Apple har en avtale med tilbyderen de selger gjennom. Bryter du fw så bryter du avtalen du godtok da du kjøpte telefonen. Jeg skal ikke gå inn på en diskusjon om hvor god eller dårlig iPhone er, men forholder man seg til offisielle metoder så vil du neppe få en til 2800,-. For meg er telefonen uinteressant pga mangel på et fysisk qwerty tastatur og en hel bråte med andre ulemper. Hver sin smak. 9547137[/snapback] Jeg får en iPhone lovlig til 2250 NOK. Kjøper den i USA og tar den lovlig med til Kongeriket Norge. Unlock er lov både i USA og i Kongeriket Norge. Man inngår ingen som helst avtale når man kjøper telefonen over disk. Her er du på bærtur i Nordland. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Den er jo ikke mulig å kjøpe uten binding i USA. Det vil si en fw hack. Apple har en avtale med tilbyderen de selger gjennom. Bryter du fw så bryter du avtalen du godtok da du kjøpte telefonen. Jeg skal ikke gå inn på en diskusjon om hvor god eller dårlig iPhone er, men forholder man seg til offisielle metoder så vil du neppe få en til 2800,-. For meg er telefonen uinteressant pga mangel på et fysisk qwerty tastatur og en hel bråte med andre ulemper. Hver sin smak. 9547137[/snapback] Klart du får den lovlig til den prisen, er jo med mva.. Ellers så er det også fullt lovlig å bryte simsperren, og man trenger heller ikke kjøpe mobilabonomet for å få den. Jeg kjøpte den selv fra Apple Store. Ellers får du den ikke lovlig inn i Norge for 2250 selv om du kjøper den der, dette fordi den da skal beskattes ved innreise til kongeriket norge .. Når det gjelder hvor god/dårlig mobilen er kan jeg bare si at alle som har prøvd den har fått lyst på en. Ellers klarer selv min mor på 60 å bruke telefonen veldig bra. Forstod med en gang hvordan ting fungerer, og skrev meldinger fint. Noen tanter har også prøvd den, og alle har skrøte av hvor brukervennlig den faktisk er! Og hva så om den ikke har 3G, hvem bruker det uansett? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Og hva så om den ikke har 3G, hvem bruker det uansett? 9563235[/snapback] Tydeligvis ingen som kjøper iphone? Bruker 3g og mms temmlig ofte både på jobb og utenom. Har prøvd den, og likte både skjermen og hastigheten på brukergrensesnittet. Der har de truffet rett i alle fall. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Når det gjelder hvor god/dårlig mobilen er kan jeg bare si at alle som har prøvd den har fått lyst på en. 9563235[/snapback] Du kjenner altså alle som har prøvd den? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Den er jo ikke mulig å kjøpe uten binding i USA. Det vil si en fw hack. Apple har en avtale med tilbyderen de selger gjennom. Bryter du fw så bryter du avtalen du godtok da du kjøpte telefonen. Jeg skal ikke gå inn på en diskusjon om hvor god eller dårlig iPhone er, men forholder man seg til offisielle metoder så vil du neppe få en til 2800,-. For meg er telefonen uinteressant pga mangel på et fysisk qwerty tastatur og en hel bråte med andre ulemper. Hver sin smak. 9547137[/snapback] Klart du får den lovlig til den prisen, er jo med mva.. Ellers så er det også fullt lovlig å bryte simsperren, og man trenger heller ikke kjøpe mobilabonomet for å få den. Jeg kjøpte den selv fra Apple Store. Ellers får du den ikke lovlig inn i Norge for 2250 selv om du kjøper den der, dette fordi den da skal beskattes ved innreise til kongeriket norge .. Når det gjelder hvor god/dårlig mobilen er kan jeg bare si at alle som har prøvd den har fått lyst på en. Ellers klarer selv min mor på 60 å bruke telefonen veldig bra. Forstod med en gang hvordan ting fungerer, og skrev meldinger fint. Noen tanter har også prøvd den, og alle har skrøte av hvor brukervennlig den faktisk er! Og hva så om den ikke har 3G, hvem bruker det uansett? 9563235[/snapback] I følge mine kunnskapet om Kongeriket Noreg så går vel grensa på 6000 norske kroner om man har oppholdt seg utenlands (Det vil si utenfor Kongeriket Noreg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg