HFL Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg fikk en mail fra anonym avsender, hvor det stod: >>Det er mulig at jeg har fått et virus som har angrepet min >>adressebok. Det heter jdbgmgr.exe og det blir i hvert fall ikke >>oppdaget av Norton antivirusprogram. Viruset angriper etter 14 >>dagers opphold på din pc. For å bli kvitt det må du gjøre som >>følger: >> >> >> >>1. Gå til start og trykk på søk og Etter filer og programmer. >> >>2. Der skriver du filnavnet jdbgmgr.exe >> >>3. Vær sikker på at du søker i C. >> >>4. Klikk på Søk nå >> >>5. Viruset har en grå teddybjørn som ikon >> >>IKKE ÅPNE PROGRAMMET ! >> >>6. Høyreklikk på ikonet og slett det >> >>7.Gå til papirkurven din og tøm den. >> >> >> >>Dersom du finner viruset bør du varsle alle som står oppført i >>adresseboka di. Jeg gjorde det, og til min store overaskelse var den der, er dette farlig?, skal jeg slette den? Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nei den er ikke farlig. les mer her: http://securityresponse.symantec.com/avcen....file.hoax.html Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Dette er nok helt sikkert en virus hoaks. Florerer med sånne meldinger på nettet. Det du risikerer er å slette viktige windowsfiler. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 http://www.snopes.com/computer/virus/jdbgmgr.htm Lenke til kommentar
HFL Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Skjønner ikke helt jeg, er det farlig eller er det ikke farlig? Jeg sletta det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Den mailen er et "virus" i seg selv, iom. at den ber deg slette ei intern fil i windows som har noe med Java å gjøre. Aldri hør på slike "virus-mailer", Norton får vite om nye virus uansett og oppdaterer, samme med andre virusprogram. Du kommer til å få trøbbel neste gang du kjører en java-applet på ei eller anna webside tipper jeg. Lenke til kommentar
HFL Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Du hadde dessverre helt rett. Er det noen måte jeg kan få denne filen tilbake på? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Du hadde dessverre helt rett. Er det noen måte jeg kan få denne filen tilbake på? Sjekk mailen din. Lenke til kommentar
HFL Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Der var den jo Takk for filen :wink: Lenke til kommentar
HFL Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 du har ikke tilfeldigvis denne SULFNBK.EXE filen også? Jeg kom ut for å slette den også, det stod på den ene siden at dette også var et virus, så jeg sletta den. Dumt gjort, skal tenke meg om neste gang :oops: Håper noen har filen. Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Moralen blir: La deg aldri lure av kjedemailer. Send dem aldri videre uansett hvor edle deres hensikt synes å være. Send aldri virusadvarsler. Følg aldri virusadvarsler. Stol på ditt eget antivirusprogram. Bruk websidene til dit antivirusprogram. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 du har ikke tilfeldigvis denne SULFNBK.EXE filen også?Jeg kom ut for å slette den også, det stod på den ene siden at dette også var et virus, så jeg sletta den. Dumt gjort, skal tenke meg om neste gang :oops: Håper noen har filen. Sjekk mailen din du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå