Buno Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Kjøpte et kabinett til 1100 kr hos *******. Fikk beskjed om at det var en demo/angrefrist vare.. greit nok det det er jo billigere en et nytt et.. Da jeg fikk det var det en stor bult i baken der hvor man monterer PSU og i hjørne oppe på ene siden. Det er i aluminiun så det vises meget godt.. Sto ikke noe i anonsen at det var bulket og ikke så ut i måneskinn Måtte banke ut halve kabinettet for og få inn psu og får ikke inn I/O branketten? da alt bak er maltraktert.. Mener at jeg burde har vært opplyst om at det hadde en skade.. Jeg syns at dette blir for dårlig og 1100kr for et ødelagt kabinett er horibelt..Kunne ha fått en fint Lian li til den prisen.. Måtte bare få ut litt frustrasjon her.. Ellers har jeg ikke noe og si om *******, men de burde kontrolere varene litt mere nøye. men finn nå meg en liten sjokolade.. Endret 20. september 2007 av Buno Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det du skulle ha gjort her, var å sende inn på angrefristen da du så at bulken var større enn forventet. Lenke til kommentar
Buno Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Sto jo ikke om noen bulk i anonnsen.. bare at det var en demovare..! Har kjøpt mange demovarer rundt om kring men de har ikke vert maltraktert. ! Burde har vert opplyst om i anonnsen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ser ikke problemet,da du har 14 dagers angrefrist på et produkt, bulken kan uansett ha kommet under transport fra dem til deg . Har du ikke benyttet angrefrist,ja da har du bare deg selv å takke. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Angrerett er en enkel og kjapp løsning. Eventuelt kan man helt fint reklamere da demovarer ikke skal være skadet på en måte som gjør dem defekte som du beskriver her. Uansett er det greieste å faktisk kontakte butikken istedet for å henge dem ut på HW.no i håp om ekstraservice. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Ser ikke problemet,da du har 14 dagers angrefrist på et produkt, bulken kan uansett ha kommet under transport fra dem til deg .Har du ikke benyttet angrefrist,ja da har du bare deg selv å takke. 9520935[/snapback] Nettop. Man kan egentlig ikke legge skylden på NetShop her. Det er nettop dette angreretten er for, og det var jo tross alt en demovare, og da er det tatt forbehold om eventuelle skader, men jeg tviler på at det skal være store bulker. Uansett, bare bruk angrefrisen. Hvis det har gått mer enn 14 dager, ja, da har du deg selv å takke. EDIT: Legg ved et bilde av bulken da Endret 18. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg er enig med både Snekker'n og TEE i denne saken. For min del synes jeg det begynner å bli litt mange "Henge ut" tråder her på forumet. Det er bare å benytte angreretten hvis du ikke er fornøyd med en vare. Skaden kan godt ha skjedd under transport også, som sagt her tidligere. Hvor mange tråder skulle det ikke blitt hvis alle som ville benytte angreretten startet en ny tråd her? (måtte bare få ut litt frustrasjon her...) Endret 18. september 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Syntes det er veldig mye hets omkring NetShop (Ofte ubegrunnet). Sansyneligvis har den skaden skjedd i posten, tviler på at NetShop hadde sendt ut en slik vare. Bare å reklamere på det så burde du få ett nytt eller pengene tilbake. Det blir ikke riktig å benytte seg av angrefrist slik, blir lureri etter mitt syn. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nå må folk på slutte på død og liv å disse folk som faktisk opplever noe som for dem virker som "dårlig" service fra en webshop. I steden for å forsvare webshopen, eller angripe han som i frustrasjon skriver et innlegg her inne, som faktisk omhandler webshop og butikkdiskusjoner, prøv å gjøre noe konstruktivt i steden: F.eks: * Prøv å rettled/veiled han som tydeligvis er unødvendig frustrert, eller har rettet sin frustrasjon i feil retning. * Kom med konstruktive forslag som får den frustrerte til å enten bli mindre frustret eller se saken på en annen måte. Eks: Du burde ha tatt kontakt med Netshop med en gang du oppdaget skaden, sansyneligvis har den skjedd i posten. Ikke gjør følgende: * I innlegget ditt bare si at du kun har gode erfaringer med den webshopen. Det snur ikke trådstarters frustrasjon og har ingenting med denne spesifikke saken å gjøre. Det eneste du muligens oppnår er å starte en argumentasjon for og i mot webshopen. Noe jeg neppe tror var trådstarters intensjon i første omgang. * Angripe trådstarter for språkbruk eller unødvendige angrep på webshopen. Synes du det er så ille, rapporter det i steden. Dette er nå det jeg mener, la folk komme med sine frustrasjoner her inne, hvis folk med mer erfaring kommer med konstruktive innlegg som kan hjelpe, eventuelt snu frustrasjon til trådstarter, så får vi et mye bedre nettsamfunn. Jeg vet at mange liker å diskutere, men det synes jeg faktisk offtopic delen av diskusjon.no er bedre egnet til. I denne spesifikke sak skjønner jeg at trådstarter er frustrert, han fant et "billig" kabinett som han hadde lyst på og ønsket å ta i bruk med en gang. Dessverre var det litt herpet, antageligvis i transport. Jeg opplever ikke at han angriper Netshop, men bare lufter litt frustrasjon som han opplever der og da. Jeg vet ikke hvem trådstarter er, hans alder, erfaring eller lignende. Hvorfor skal jeg dømme han for et innlegg som han skrev i frustrasjon. Dere som roper opp om at han burde brukt angreretten, dere har selv sagt i andre tråder, at hvis produktet er ødelagt, så burde man ikke bruke angreretten. Tar jeg helt feil, eller kommer dere med anbefalinger etter eget godt befinnende? Men uansett, det som har skjedd her, er noe som kan skje når man bestiller på "postordre", og da må man få lov til å få ut litt frustrasjon. Jeg skulle bare ønske at sånne tråder ikke hver gang sklir ut til en pro/anti diskusjon om en webshop. Men som jeg sier lengre oppe, kom med konstruktive innspill som hjelper trådstarter til å føle bedre. Man trenger ikke nødvendigvis løse problemet hans, men gi han forståelsen av at sånt kan skje, og at det nok ikke var webshopen sin feil, men at man kan forvente sånne ting og gi en pekepinn hvordan løse slike frustrasjoner. mvh Benny Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dere som roper opp om at han burde brukt angreretten, dere har selv sagt i andre tråder, at hvis produktet er ødelagt, så burde man ikke bruke angreretten. Tar jeg helt feil, eller kommer dere med anbefalinger etter eget godt befinnende? Å bruke angreretten her er faktisk en grie ting, og ved bruk av angreretten er det fullt mulig å skrive hvorfor du retunerer varen,selv om det ikke er et krav, saken går hurtig og med en beskrivelse ang grunnen kan da nettbutikken selv avgjøre om de vil endre det til en reklamasjon,garantisak el. Når det blir tatt til ordet for å ikke bruke angreretten er det i tilfeller der folk kjøper et produkt rett og slett for å prøve det og så angre,eller der folk etter å ha motatt og ofte tatt i bruk varen,finner et bedre tilbud og angrer kjøpet, det er "missbruk" og noe helt annet enn det vi snakker om her. Så før en kritiserer andre for at de kritiserer så bør en se forskjellene . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Dere som roper opp om at han burde brukt angreretten, dere har selv sagt i andre tråder, at hvis produktet er ødelagt, så burde man ikke bruke angreretten. Tar jeg helt feil, eller kommer dere med anbefalinger etter eget godt befinnende? Å bruke angreretten her er faktisk en grie ting, og ved bruk av angreretten er det fullt mulig å skrive hvorfor du retunerer varen,selv om det ikke er et krav, saken går hurtig og med en beskrivelse ang grunnen kan da nettbutikken selv avgjøre om de vil endre det til en reklamasjon,garantisak el. Når det blir tatt til ordet for å ikke bruke angreretten er det i tilfeller der folk kjøper et produkt rett og slett for å prøve det og så angre,eller der folk etter å ha motatt og ofte tatt i bruk varen,finner et bedre tilbud og angrer kjøpet, det er "missbruk" og noe helt annet enn det vi snakker om her. Så før en kritiserer andre for at de kritiserer så bør en se forskjellene . 9524578[/snapback] Det var faktisk en annen tråd for en stund tilbake om et hovedkort som var antatt ødelagt ved levering som folk mente ikke burde bli returnert på angrerett men at webshopen måtte få lov til å reparere/erstatte. Skal se om jeg ikke finner den tråden i løpet av kvelden. Når det blir tatt til ordet for å ikke bruke angreretten er det i tilfeller der folk kjøper et produkt rett og slett for å prøve det og så angre,eller der folk etter å ha motatt og ofte tatt i bruk varen,finner et bedre tilbud og angrer kjøpet, det er "missbruk" og noe helt annet enn det vi snakker om her.Så før en kritiserer andre for at de kritiserer så bør en se forskjellene . 9524578[/snapback] Jeg skjønte forskjellen. Men det var ikke denne forskjellen jeg snakket om. Edit: Jeg satte bare et spørsmåltegn ved anbefalingen, det var ikke ment som krass kritikk. Det er mer det andre jeg er kritisk til. I min kritikk mener jeg at vi er på vei bort fra å diskutere webshopene, men faktisk går mer og mer i retning fanboys vs hatere. Hvis vi klarer å diskutere på en annen måte her inne, så kanskje vi kan snu trenden. F.eks at de med masse erfaring hjelper de som er uerfarne og i sin uvitenhet blir sint på ting som de egentlig ikke trenger bruke så mye energi på. Endret 19. september 2007 av BennyXNO Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Synes det blir for dumt å legge ut en tråd om skadet kabinett på forumet allerede før man har kontaktet webshoppen. Man burde være så real at webshoppen får lov til å rydde opp først. En veldig mulig årsak til skadet kabinett er nok posten, slik at det har blitt ksadet i transporten til deg. Løsning: Kontakt Netshop og få de til å sende deg et nytt kabinett. Du har full reklamasjon selv om det står demo, og bulket kabinett vil jeg nok tro de fleste mener går på reklamasjon. Eller så kan du bruke angrerett, men her må du betale for porto en vei. Ulik metode, samme løsning. Men skal du ha kabinett så er det bedre å ta det på reklamasjonen mener nå jeg. Og heller kanskje be om å få tilsendt samme eller annen modell hvis du ville ha Lian Li. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Dere som roper opp om at han burde brukt angreretten, dere har selv sagt i andre tråder, at hvis produktet er ødelagt, så burde man ikke bruke angreretten. Tar jeg helt feil, eller kommer dere med anbefalinger etter eget godt befinnende? Å bruke angreretten her er faktisk en grie ting, og ved bruk av angreretten er det fullt mulig å skrive hvorfor du retunerer varen,selv om det ikke er et krav, saken går hurtig og med en beskrivelse ang grunnen kan da nettbutikken selv avgjøre om de vil endre det til en reklamasjon,garantisak el. Når det blir tatt til ordet for å ikke bruke angreretten er det i tilfeller der folk kjøper et produkt rett og slett for å prøve det og så angre,eller der folk etter å ha motatt og ofte tatt i bruk varen,finner et bedre tilbud og angrer kjøpet, det er "missbruk" og noe helt annet enn det vi snakker om her. Så før en kritiserer andre for at de kritiserer så bør en se forskjellene . 9524578[/snapback] Det var faktisk en annen tråd for en stund tilbake om et hovedkort som var antatt ødelagt ved levering som folk mente ikke burde bli returnert på angrerett men at webshopen måtte få lov til å reparere/erstatte. Skal se om jeg ikke finner den tråden i løpet av kvelden. Når det blir tatt til ordet for å ikke bruke angreretten er det i tilfeller der folk kjøper et produkt rett og slett for å prøve det og så angre,eller der folk etter å ha motatt og ofte tatt i bruk varen,finner et bedre tilbud og angrer kjøpet, det er "missbruk" og noe helt annet enn det vi snakker om her.Så før en kritiserer andre for at de kritiserer så bør en se forskjellene . 9524578[/snapback] Jeg skjønte forskjellen. Men det var ikke denne forskjellen jeg snakket om. Edit: Jeg satte bare et spørsmåltegn ved anbefalingen, det var ikke ment som krass kritikk. Det er mer det andre jeg er kritisk til. I min kritikk mener jeg at vi er på vei bort fra å diskutere webshopene, men faktisk går mer og mer i retning fanboys vs hatere. Hvis vi klarer å diskutere på en annen måte her inne, så kanskje vi kan snu trenden. F.eks at de med masse erfaring hjelper de som er uerfarne og i sin uvitenhet blir sint på ting som de egentlig ikke trenger bruke så mye energi på. 9525356[/snapback] Neida jeg skjønner at det ikke var krass kritikk og jeg skjønner også at du sier en kan bruke noe annet enn angreretten her, på en måte er jeg enig i det da det ser ut som angreretten brukes til alt de første 14 dagerne. Når jeg sa angrerett her var det fordi det var et skadet produkt som var kjøpt som demovare og derfor finnes det vel bare ett av dette. Kunden får da raskt hevet kjøpet,men det er en fordel at kunden legger ved en grundig beskrivelse. Hadde det vært et produkt som ikke var demo og som fortsatt var i salg,ja da ville det jo vært reklamasjin/garanti dette skulle gått på . Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå må folk på slutte på død og liv å disse folk som faktisk opplever noe som for dem virker som "dårlig" service fra en webshop.............................. 9524407[/snapback] Hør, hør. Kan også legge til at dersom en butikk utmerker seg spesielt dårlig en periode, blir det for dumt at enkelte forumbrukere nærmest omtaler dette som bedriftshemmeligheter... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 En veldig mulig årsak til skadet kabinett er nok posten, slik at det har blitt skadet i transporten til deg. Jepp, har fått et par slike uten at man se noe særlige merker på selve esken. Posten har erstattet begge to. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvordan kan man egentlig vite om det er posten eller butikken sin feil? Og hva hvis posten og butikken skylder på hverandre? Litt OT kanskje, men kan være interessant for trådstarter likevel Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvordan kan man egentlig vite om det er posten eller butikken sin feil? Og hva hvis posten og butikken skylder på hverandre? Litt OT kanskje, men kan være interessant for trådstarter likevel 9531144[/snapback] Tja? si det du.. I mitt tilfelle hadde eskene skader. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Nå må folk på slutte på død og liv å disse folk som faktisk opplever noe som for dem virker som "dårlig" service fra en webshop.............................. 9524407[/snapback] Hør, hør. Kan også legge til at dersom en butikk utmerker seg spesielt dårlig en periode, blir det for dumt at enkelte forumbrukere nærmest omtaler dette som bedriftshemmeligheter... 9531044[/snapback] Nei jeg omtaler det ikke som bedriftshemmeligheter Og så foretrekker jeg klare meldinger Endret 19. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvordan kan man egentlig vite om det er posten eller butikken sin feil? Og hva hvis posten og butikken skylder på hverandre? Litt OT kanskje, men kan være interessant for trådstarter likevel 9531144[/snapback] Tja? si det du.. I mitt tilfelle hadde eskene skader. 9531190[/snapback] Om en skade oppstår så melder du fra til posten med det samme og også til butikken der varen er kjøpt (viktig å ikke vente/sitte på varen), blir det da uklarheter om annsvar får du varen refundert der den er kjøpt og så tar de saken vidre med posten. Lenke til kommentar
Buno Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Var ikke meningen og henge ut noen som helst.. mente bare at man har ventet en uke på noe som ikke er direkte defekt men ikke i den stand den var anonsert. Blir ikke og benytte angreretten for at jeg klarer sikkert og benke det værste.. Har nesten ingenting negativt og si om netshop og kommer til og handle dær igjen.. men mener bare at det burde ha vert opplyst i annonsen om at kabinettet er skadet.. (har ikke skjedd i posten da kabinettet lå i sin skadete eske inne i en stor annen. Og fant en postit lapp om at kabinettet var bulket og at det skulle legges i demo.) Så jeg henger som sakt ikke ut noen men mener bare at nettbuttikkene generelt burde bli flinkere til og gi informasjon om et demoproukt. Ser i etterkant at jeg skulle ha sensurert navne på nettbutikken... Men men litt sent nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå