_ART_ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Noen som har tips til en god workflow? Jeg synes at jeg bruker for mye tid med organisering av bildefiler. Slik gjør jeg det nå: kopierer bildene fra minnekort til mappe på PC-en. bruker visningsprogrammet til å slette dårlige bilder og snu på høydebilder. Kopierer så de bildene jeg skal behandle til en mappe. Jeg behandler de og lagrer over kopien. De som jeg skal publisere på nett forminsker jeg og lagrer i en egen nettmappe. Jeg "skyter" kun i jpeg. Hvordan effektiviserer jeg min workflow? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Bumper denne jeg. Lenke til kommentar
Bossanova Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Noen som har tips til en god workflow? Jeg synes at jeg bruker for mye tid med organisering av bildefiler. Slik gjør jeg det nå: kopierer bildene fra minnekort til mappe på PC-en. bruker visningsprogrammet til å slette dårlige bilder og snu på høydebilder. Kopierer så de bildene jeg skal behandle til en mappe. Jeg behandler de og lagrer over kopien. De som jeg skal publisere på nett forminsker jeg og lagrer i en egen nettmappe. Jeg "skyter" kun i jpeg. Hvordan effektiviserer jeg min workflow? 9520724[/snapback] Kanskje du kunne si litt om hvilke programmer du bruker til de forskjellige operasjonene i dag? LIten vits for oss å evt. foreslå store og dyre programmer dersom du er på utkikk etter gratisprogrammer. Og vice versa. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vanskelig å kutte ned på noe i henhold til beskrivelsen av din workflow, du må være mer detaljert i din beskrivelse. Gir du billedfilene nytt navn? Hva skjer etter redigeringen- legger du dem i andre mapper? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Jeg har ett forslag. Om du stiller softwaren du bruker sånn at den navngir bildene etter navnet ditt og dato (f.eks _ART_07_09_23(bildenr)) på orginalene før du gjør noe annet, og så tilføyer _web, _PS og lignende ettersom hva du gjør med kopiene så bør du ha fullstendig kontroll vil jeg påstå. Endret 23. september 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå