Gå til innhold

Leter etter en liten forsterker

wikket

Anbefalte innlegg

Jeg leter nå etter en liten forsterker, har kjøpt meg noen høyttalere på 8 ohm, 88 db(/mW), som jeg skal koble forsterkeren til. Det er for meg svært viktig at forsterkeren (og en evt cd-spiller) er "liten", dvs ikke full size.

Størrelse: Lite ca (30x10x30) (BxHxD). Full størrelse er uaktuelt.

Effekt: Usikker på dette, >30 W i 8 ohm kanskje

Design: Bør se bra ut, dette utelukker cambridge sine utstikkende metallstumper, og egentlig også de rimlige NAD-forsterkerene siden de har grei svart front, men billig grå topp/sider noe som ikke ser ut.

Pris: <5000 kr totalt, <4000 for forsterker om det ikke følger noen cd-spiller naturlg med i et "sett"

Tenkte meg egentlig denon dra-f102, men jeg er nå litt redd for at de ikke yter nok watt, 35W i 4 ohm, samt at de kanskje har litt mye display. Greit nok med et på cd-spilleren, men et stort på både spiller og forsterker virker litt overdrevet.

Sliter med å finne alternativer..

Endret av wikket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leter nå etter en liten forsterker, har kjøpt meg noen høyttalere på 8 ohm, 88 db(/mW), som jeg skal koble forsterkeren til. Det er for meg svært viktig at forsterkeren (og en evt cd-spiller) er "liten", dvs ikke full size.

Størrelse: Lite ca (30x10x30) (BxHxD). Full størrelse er uaktuelt.

Effekt: Usikker på dette, >30 W i 8 ohm kanskje

Design: Bør se bra ut, dette utelukker cambridge sine utstikkende metallstumper, og egentlig også de rimlige NAD-forsterkerene siden de har grei svart front, men billig grå topp/sider noe som ikke ser ut.

Pris: <6000 kr totalt, <4000 for forsterker om det ikke følger noen cd-spiller naturlg med i et "sett"

Tenkte meg egentlig denon dra-f102, men jeg er nå litt redd for at de ikke yter nok watt, 35W i 4 ohm, samt at de kanskje har litt mye display. Greit nok med et på cd-spilleren, men et stort på både spiller og forsterker virker litt overdrevet.

Sliter med å finne alternativer..

9520612[/snapback]

Se om Mission Cyrus kan være noe for deg.Små og fantastisk gode!!I tillegg koster de ikke skjorta

http://www.cyrusaudio.com/content.asp?ContentID=21

Mvh Rune

Endret av ulfsn
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt, men cyrusen så ut som en nintendo, teac så ut som noe man har på jobben om man jobber i NASA og thinkGeek så ut som en ps2... Er kanskje jeg som er kresen

I grunn vil jeg ha noe som ser ut som en vanlig stor forsterker, bare litt mindre. I.e samme enkle design i frontpanelet. Kan godt ha display, men må heller ikke.

Specsa så jeg ikke på, så rett og slett for dårlig ut..

Men takk for engasjementet så langt =)

Lenke til kommentar

Hehe, nah, synes oppriktig de var stygge å se på.. Store forsterkere flest ser jo ok ut, mens de små tydeligvis lages stygge for å få "særpreg" eller kulhet eller hva det nå skal kalles..

Er vel ikke for mye forlangt å se etter enkelt og stilrent design. Vil jo kun ha en stor en som er krympet i ytelse men ikke design. Ser ut som om onkyo har skjønt det, men disse ligger nok litt over min prisklasse.. Eller kanskje jeg må ut med såpass

ONKYO A-933

http://www.sas-audio.dk/00002/00010/00104/

Herlige 80 W i 8 ohm perfekt, nesten perfekt design (liker ikke at fronten er konkav)

27,5 cm i bredden, herlig... den er digital though, vet ikke om jeg liker det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...