Gå til innhold

reformatere hardisk med xp-ntfs

Anbefalte innlegg

Har en ganske ny maskin som har blitt fryktelig ustabil (har tukla med no drivere). Vil derfor reformatere hele greia og innstalere xp på nytt (Har oppgr. versjon, men har hørt at man bare kan sette inn 98-cdn et sted under innstalasjonen). Men når jeg prøvde å reformatere med xp-cdn kom det opp en feilmelding jeg ikke rakk og lese, og så ble sjermen svart. Dos og fdisk funker ikke på ntfs har jeg hørt! Hvis det gjør det, hvordan? Har ikke så veldig mye erfaring med dette. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forresten klart å slette partisjonen. :) Men når jeg prøvere å formatere, opprette en ny partisjon og innstallere xp på nytt kommer det en feilmelding "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL", blå sjerm og noen "måter å løse problemet på" :evil: Noen som vet hva som er gæærnt. Please help!!! :cry:

Mitt system

Asus A7N8X

Amd XP 2100+

2*256mb twinmos ram

Creative geforce 4 ti4600

WD1200JB

Asus dvd-spiller

Lenke til kommentar
Har forresten klart å slette partisjonen.   :) Men når jeg prøvere å formatere, opprette en ny partisjon og innstallere xp på nytt kommer det en feilmelding "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Du kan evt prøve Last known good config...

http://www.windows.no/win_skon.php

Hvis det er ikke for sent da. Hvis du har allerede prøvd å restarte maskinen, så er det nok for sent med Last known god config...

Du har vel System Restore mulighet i XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...