Gå til innhold

Trøbbel med drivere til ATI x1600

stonebro

Anbefalte innlegg

Har en ny ACER laptop med ATI Mobility Radeon x1600 skjermkort. Skulle installere nye drivere i dag - men det gikk visst ikke.

Jeg har lasta ned korrekt utgave av driverne så det er ikke problemet. Når jeg kjører setup får jeg beskjed om at "Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system". Og avslutter så.

Så jeg prøver ATIs medfølgende update-tool, ATIMCatW. Der står det; "Unfortunately, this software update cannot be installed on your system. Please contant your notebook manufacturer for driver updates."

Jaha, må jeg få nye drivere fra ACER? :mad:

Hva er det som skjer egentlig? Jeg har ATI Mob Rad. x1600, og XP Media Center 2005. Driveren jeg lasta ned er for ATI Mob Rad. x1600, og XP Media Center 2005...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må laste ned driver fra Acer ja. Skjermkortet er ikke laget av ATI, men av Acer.

Du kan omtrent se det på denne måten. Jeg baker en ny type kake som blir svært populær. Du driver bakeri og vil gjerne selge denne kaken i din butikk. Dessverre har ike jeg ønske eller tid/mulighet til å bake kaken for deg, så jeg selger oppskriften til deg. Det er du som baker kaken, men du bruker min oppskrift.

Lenke til kommentar
Du må laste ned driver fra Acer ja. Skjermkortet er ikke laget av ATI, men av Acer.

Du kan omtrent se det på denne måten. Jeg baker en ny type kake som blir svært populær. Du driver bakeri og vil gjerne selge denne kaken i din butikk. Dessverre har ike jeg ønske eller tid/mulighet til å bake kaken for deg, så jeg selger oppskriften til deg.  Det er du som baker kaken, men du bruker min oppskrift.

9522662[/snapback]

Haha, skikkelig rå sammenligning :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...