Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygd PC. Ikke noe bilde på skjerm.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok hovedkortet ditt er ødelagt. Eller så har du koblet noen ledninger feil. Husker ikke hva de heter, men alle de små kablene som skal settes i de pinnene for reset, power, led osv.

9532355[/snapback]

Skal godt gjøres å få 2 ødelagte hovedkort på rad synes du ikke? 2 forskjellige faktisk. MSI P965 Neo og denne. Har gått over alle koblinger og front panel koblingene du nevner er satt i riktig. Det er jo i grunnen ikke snakk om så mange. 24pins EATXPWR, 4pins EATX12V, CPU-vifte, frontpanel koblinger, that's it.. sett bort ifra IDE, S-ATA og floppy og strøm til disse. Og bortsett fra front panel er det bare en vei og sette inn disse kablene.

huff.. :(

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Hei ! Det er en egen tråd for P5K kortet. Kanskje de kan hjelpe deg hvis det er HK som gjør det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=775170&hl=

Nå kan ikke jeg så mye om HW, men jeg tror du trenger en PC6400 RAM

Edit :

Oppdatering: P5K støtter ikke lavere hastighet enn PC5300/DDR2-667.

Har man PC4200/ DDR553, vil kortet ikke boote.

Håper det hjelper :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Hei !  Det er en egen tråd for P5K kortet. Kanskje de kan hjelpe deg hvis det er HK som gjør det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=775170&hl=

Nå kan ikke jeg så mye om HW, men jeg tror du trenger en PC6400 RAM

Edit :

Oppdatering: P5K støtter ikke lavere hastighet enn PC5300/DDR2-667.

Har man PC4200/ DDR553, vil kortet ikke boote.

Håper det hjelper :)

9532475[/snapback]

Oi, der har man kanskje svaret gitt.. Angreretten har gått ut også da jeg fikk feil HK først og det tok sin tid å få sendt tilbake, få kreditt og deretter kjøpe ny :(

Lenke til kommentar
Får håpe det, det skal være et super duper kort :) Venter på lønningen for å få bestillt meg byggesettet mitt med bl.a P5K deluxe... gleder meg veldig :)

9543946[/snapback]

Jepp, har kjøpt meg nytt RAM, PC 5300, og det fungerer som bare juling! Da må jeg bare prøve å få levert tilbake disse PC 4200 brikkene som jeg ikke får brukt til noe som helst.

Utrolig hvor kald CPU er i følge BIOS og Asus Probe. Lurer på om det er feil, nesten.. Minimum 10grader på idle og maks 21grader på load? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...