Rikky Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bilen min er blitt stjålet og kræsjet (kondemnert), og jeg har ansvarsforsikring. Forsikringsselskapet sier at ansvar ikke vil dekke dette for meg, og at jeg må samle utgiftene i et erstatningskrav mot fyren som kjørte bilen. Jeg har imidlertid blitt fortalt av andre at ansvarsforsikring skal dekke tyveri og brann, er dette riktig? I så fall, innebærer dette kun erstatning av bil hvis den var forsvunnet eller vil det også gjelde skader på bil slik tilfellet er nå? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bilen min er blitt stjålet og kræsjet (kondemnert), og jeg har ansvarsforsikring. Forsikringsselskapet sier at ansvar ikke vil dekke dette for meg, og at jeg må samle utgiftene i et erstatningskrav mot fyren som kjørte bilen. Jeg har imidlertid blitt fortalt av andre at ansvarsforsikring skal dekke tyveri og brann, er dette riktig? I så fall, innebærer dette kun erstatning av bil hvis den var forsvunnet eller vil det også gjelde skader på bil slik tilfellet er nå? 9519952[/snapback] Ansvarsforsikring dekker skader som din bil gjør på andre. For å få dekket skader på din egen bil trenger du normalt (del)kasko.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Det er jeg klar over, men gjelder dette også ved tyveri? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nei, ansvarsforsikring dekker som klilleng allerede har sagt kun skader som din bil gjør på andre. For at du skal dekkes i dette tilfellet, av din egen forsikring, måtte du hatt en del/mini -kasko. Jeg formoder imidlertid at ditt selskap i det minste vil være behjelpelig med erstatningskrav mot gjerningsmann. Dette kravet kan også bli tatt opp i en eventuell straffesak Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 mener ikke å være frekk, men du kan jo lese forsikringskontrakten du har med selskapet som har gitt den. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Som sagt ansvarsforsikring dekker kun andres skader. Minikasko og dyrere dekker alt fra brann, tyveri, glass, utforkjøring osv. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ansvarsforsikring dekker kun de skader som "bilen gjer", det vil si skader som er på alle andre enn din bil. Dette er altså en lovmessig minimumsdekning som alle er pliktig til å ha på sitt kjøretøy. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Da vet jeg det, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå