Gilgamesj Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nettverket på The eXperience blir av den raske sorten. Eller hva sier du til 125 megabyte per sekund i overføringshastighet? Les mer Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 snufs...vil dit.... Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 dette høres lovende ut Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dette kommer til og bli bra. Dette er vel muligens føste store LAN med Gbit til alle sluttbrukere? Jeg gleder meg til dette ja. Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Omg, så JÆVLIG bra! Da blir det hvertfall å ta med seg en ekstern harddisk da:) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Dette kommer til og bli bra. Dette er vel muligens føste store LAN med Gbit til alle sluttbrukere? Jeg gleder meg til dette ja. 9522593[/snapback] Det stemmer, tech får litt å passe på i år! Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Dette kommer til og bli bra. Dette er vel muligens føste store LAN med Gbit til alle sluttbrukere? Jeg gleder meg til dette ja. 9522593[/snapback] Det stemmer, tech får litt å passe på i år! 9524647[/snapback] Jepp! Vi gleder oss! Dette er spennende! Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg kom på en ting, går det an å bruke en vanlig UTP Cat5e kabel eller blir det da støy eller lignende som begrenser hastigheten? Må jeg gå til inkjøp av en Cat6 kabel? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Herregud som jeg skulle ønske jeg kunne være med å sette opp det nettverket! Har dere lyst til å la oss få en liten kikk på config'en dere har tenkt å sette opp? (Bare scramble den infoen som kan utnyttes ) Endret 19. september 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Cat5e er godkjent for 1Gbit i motsetning til Cat5 som bare er godkjent for 100Mbit. Lenke til kommentar
larswey Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 jeg er ikke serlig god i likninger, kan noen hjelpe meg med å finne X?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Oisann! Det der hadde jeg likt å opplevd! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 jeg er ikke serlig god i likninger, kan noen hjelpe meg med å finne X?? 9528024[/snapback] Det er den femte bokstaven i "The eXperience" ------------- Lurer forresten på når arrangøren skal ta til vettet og innse at det er cisco-utstyr som er krem. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men regner med at dette har noe med pris å gjøre Lenke til kommentar
hNyhus Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Herregud som jeg skulle ønske jeg kunne være med å sette opp det nettverket! Har dere lyst til å la oss få en liten kikk på config'en dere har tenkt å sette opp? (Bare scramble den infoen som kan utnyttes ) 9527890[/snapback] Jeg regner med at vi kommer til å legge ut all config etter lanet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg regner med at vi kommer til å legge ut all config etter lanet.9528076[/snapback] Nydelig. Skal ikke inn der selv ( ), men gleder meg til å se configen jeg...Skal minne dere på det om og om igjen om dere glemmer det Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lukter et nettverk som kommer til å gå rett til helvette. Ser bare hvilke problemer TG har hatt når dem har kjørt utstyr som ikke er state of the art.. Og Dlink er vel ikke akkuratt kjent for å være klassens beste.. Kanskje man skulle ta med et 3G kort så har man i alle fall backup når nettet går adundas Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Gleder meg til å se configen. Dere burde også lage en dokumentar om arbeidet deres med nettet, det hadde vært dritgøy for oss å se (vi som ikke skal dit, inkludert) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Dette blir bra Håper på et stabilt nettverk! Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå blir jeg vel ofte kritisert for å være skeptisk, men shit la gå. Vi snakker her om Totalt ca 100 kantswitcher, hver med en 1Gbit uplink. PCene på en switch vil således (f eks ved filkopiering) overhodet ikke ha noen problem med å få linken til kjerneswtichen til å gå i metning. Mellom skjerneswitchene blir det dog bedre, for her er det i det minste to linker ut av 10Gbit, så de bør klare å ta godt nok unna for det som kommer fra kantswitchene. Hvis uplinken fra kjerneswitchen til hovedswitchen teames blir det dog værre synes jeg. Hvis man antar at den trafikk som er til mottakere på andre switcher (enn den kantswitchen senderen sitter på) fordeler seg jevnt over de andre kantswitchene, så har vi mao f eks 2Gbps fra kantswithch til kjerneswitch, men 20 x 2Gbps x 4/5 = ca 32Gbps, langt mer enn det som kan sendes mellom kjerneswitchene. For all del, vi snakker her om et rimelig rått nettverk som mange norske bedrifter (for ikke å snakke om skoler) vil misunne dere, men jeg synes jeg tror fortsatt at det switchene vil være en flaskehals, og da enten kantswitchene eller kjerneswitchene, avhengig av teamingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg