Flurry Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 God dag. Jeg sliter veldig med mine foreldres stasjonære PC. Jeg har formatert og installert Windows XP Pro igår, og installert drivere, men så har vi et stort problem: den kommer seg ikke på nett! Har kabel fra Lyse, PC fra Fujitsu Siemens. Nettverkskortet er et Intel VE /100 Network Connecter, og nyeste drivere er installert for det. Alle andre PC-er er på nettet, dvs 2 stasjonære PC-er, 1 stasjonær mac samt 3 tver det er mulighet for å gå på nett med. Det skal ikke være noe i veien med tilkoblingen, kabelen er koblet i i begge ender. Vi har hatt problemer med dette før, men da fikk vi det til, problemet er at vi ikke husker hvordan. Vi trengte hvertfall ikke noe nytt hardware da. Rett etter formateringen fikk jeg ikke opp noen som helst, men så installerte jeg driver for nettverkskortet og fikk opp Lokal tilkobling. Det er aktivert, og sender fra 50-5000, men mottar ingenting. Får ikke kontakt, altså ping www.vg.no funker ikke, heller ikke å gå på www.vg.no med IE. IP adressen jeg får er 169.254.93.114, og nettverksmasken(?) 255.255.0.0. DHCP er aktivert, og alt er satt til å motta alt automatisk. De andre PCene har samme instillingene. CMD -> ipconfig /release og ipconfig /renew funker ikke heller. Har prøvd å restarte routeren også. På forhånd takk ! Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 bump - sorry, men haster veldig. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Den IP-adressen du motar er av en type windows har tildelt seg selv. Så den har ikke kontakt med DHCP serveren engang. Var snedig den feilen du har, men tror jeg ville prøvd med en ny nettverkskabel. Får du lys i begge endene med den kabelen du har nå? Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Var snedig den feilen du har, men tror jeg ville prøvd med en ny nettverkskabel. Får du lys i begge endene med den kabelen du har nå? 9537268[/snapback] Lyser i PCsloten, men på routeren(?) er det ikke lys, det skal ikke være heller. Har også prøvd 3 forskjellige nettverkskabler. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Har du lagt inn drivere for hovedkortet? Det er temmelig sikkert et softwareproblem siden du nettopp har formatert. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Vet du hva hovedkort er på engelsk, og/eller hvor det står i Aida32? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Motherboard er vel det mest brukte navnet. http://en.wikipedia.org/wiki/Motherboard Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Drivere for alt er lagt inn ja. Finner ikke driver for hovedkortet som funker. Motherboard/hovedkort: Fujitsu Siemens D1520 Motherboard/hovedkort chipset: Intel Brookdale-G i845GE Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Liten oppdatering her; EDIT: Forresten, nå lyser kun the oransje lyset på PCslotten til nettverkskabelen(den øverste skal lyse grønt?). I den andre enden, altså på routeren, blinker det øverste lyset oransje(skal blinke grønt), det nederste lyser ikke(skal lyse grønt). Får svar når jeg tar cmd -> ping 127.0.0.1, btw. Sender 4, mottar 4, ingenting tapt. Har prøvd winsock fix også nå. Her er forresten hva som kommer om jeg skriver inn "ipconfig /all" på en maskin som fungerer her, som får inn nettet: Windows IP-konfigurasjon Vertnavn . . . . . . . . . . . : STASJONÆR Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Søkeliste for DNS-suffiks. . . . : lyse.net Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lyse.net Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-13-D3-99-9D-8E DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.31.141.9 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.240 Standard gateway . . . . . . . . : 10.31.141.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 213.167.96.53 DNS-servers. . . . . . . . . . . : 213.167.96.50 213.167.96.34 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 22. september 2007 20:26:12 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 24. september 2007 20:26:12 Og omtrent dette kommer på maskin det er snakk om i tråden her, den som ikke får inn internett: Windows IP-konfigurasjon Vertnavn . . . . . . . . . . . : STASJONÆR Ethernet-kort Lokal tilkobling: Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel PRO /VE 100 Internet Connector Physical adresse . . . . . . . . . : noe her DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 169.254.93.114 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : Endret 23. september 2007 av Fefas Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Tror jeg har forbedret det nå, fikk til med winsock regedit fixen som oykleppe postet, samt etterpå kommandoen ""netsh int ip reset tcpiplog.txt" in the Run line and click OK.". Også satt jeg duplex til å motta automatisk Nå virker begge grønne lyse på routeren, det oransje lyset lyser på pcslotten til nettverkskabelen, og det grønne på pcslotten blinker konstant. Jeg har fremdeles ingen standard gateway, kan ikke fornye ip-adresse, og har den apipa ip-adressen, men det står "Tilordnet av DHCP", som det skal stå, og det endret seg ikke når jeg prøvde å reparere. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 bump(trenger virkelig hjelp her..): SP2 er installert nå. Winsockxpfix og LSPFix funket ikke. Har også satt inn nytt nettverkskort, Davicom DM9102AF, CNET PRO200 Fast Ethernet Ad. Mottar 0/1 nå, sender fra 0-*. Funker ikke med statisk ip heller, jeg er sikker på at jeg har satt riktig instillinger, men funket ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå