ChroniX Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg har et trådløst nettverkskort av typen Sparklan installert på min stasjonære PC. Med dette kortet får jeg veldig ustabil tilkobling. Når jeg åpner "Local Area Connection Status" får jeg opp at tilkoblingen teller "Sent Packets" kontinuerlig, mens på received siden teller den ikke i det hele tatt. Så får jeg opp et utropstegn etter en tid, og en beskjed som forteller meg at den ikke klarer å hente en IP-adresse. Men tilkoblingen fungerer periodevis, men fremdeles veldig ustabilt. På signalstyrken står det "very low". Har tatt med jobb-PC-en hjem et par ganger, og her fungerer nettet utmerket...faktisk "very good" ifølge signal indikatoren. Er det noe innstilling som er feil på min stasjonære PC eller er det rett og slett et dårlig nettverkskort jeg har? Vuderer å kjøpe et nytt for å prøve ut om det hjelper. Noe merke som kan anbefales da? Tror den trådløse routeren er av typen MSI. Bør i så fall nettverkskortet være fra samme fabrikant for at de skal harmonere sammen best mulig? Endret 18. september 2007 av omarvi00 Lenke til kommentar
ChroniX Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Nå har jeg kjøpt meg nytt nettverkskort, av typen D-Link DWL-G510. Har nøyaktig samme dårlige kontakt med nettverket med det nye nettverkskortet. Hva er galt, noen som kan hjelpe meg......?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Problemet kan være at antennen står på nettverkskortet. Helst bør antennen stå fritt med antennekabel i mellom PC og antenne. En annen løsning er nettverk over 230V nettet. (homeplug). Lenke til kommentar
ChroniX Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Homeplug over 230V nettet? Hvordan går jeg frem for å få det til, i detalj? Hva er det billigst alternativet av disse? Problemet kan være at antennen står på nettverkskortet. Helst bør antennen stå fritt med antennekabel i mellom PC og antenne.En annen løsning er nettverk over 230V nettet. (homeplug). 9521787[/snapback] Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Husk og sjekke om firmware på router som dere kobler til er oppdatert til siste versjon. Last også ned nyeste drivere fra internett. Kan også være inkompatiblitet mellom router og trådløst kort. De største produsentene: Intel, Broadcom, Texas Instrument og flere, sier de offisielt støtter samme standard, men ingen lover at det vil funke med kort fra anen produsent på samme standar. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har nettopp, og da mener jeg NETTOPP kjøpt meg en Linksys AV "homeplug" løsning. Med 12 timers erfaring (.....) så er jeg svært godt fornøyd. Her er min setting: Har telefoninntak og ADSL modem/router i 3.etg i huset. Har et kontor i 2.etg med en svitch koblet til ethernetkontakten. Trådløst aksesspunkt koblet til svitchen. I tillegg utstyr som NAS og skriver koblet til svitchen. I stua i 2. etg - gjennom 3 lettvegger og ca 10 m avstand, har jeg en HTPC hvor jeg først installerte et trådløst nettverkskort. Jeg har en 4 Mb ADSL linje til Telenor. Innimellom fikk HTPCen greie hastigheter (2,5-3 Mb ned), men innimellom falt ytelsen ned til 600-800 kb. Hastigheten opp var håpløs (80-100 kb), og en oppgave som å aksessere eller oppdatere biblioteket i Windows Media Player kunne ta en liten evighet. Etter å ha installert homeplug har jeg "full" ADSL hastighet ut fra HTPC'en uten merkbare drop, opp-hastigheten begrenses av Telenor og ikke nettverket. Det mest merkbare rent praktisk er at jeg nå kan aksessere mediainnholdet i NAS'en uten forsinkelser. Streamer video derfra uten hakking. I web-administrasjonsmenyen for homeplug'en angis nettverkshastigheten mellom de to strøm-til-ethernet adaptrene å være 108 Mb. Om dette er riktig vet jeg ærlig talt ikke, har ikke noe uavhengig program jeg kan teste det med (finnes det?). Det ville være for dumt å si at jeg vet at problemet mitt er løst nå, jeg må ha systemet gående i noen uker for å være sikker på det. Kan bare si at førsteinntrykket mitt er veldig bra. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 For å teste hastigheten på internt nettverk kan man laste ned NetMeter, et lite gratisprogram som måler opp- og nedlastningshastigheten på nettverkskort. Start programmet overfør en fil og se hva hastigheten blir... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå