sniffmaster Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei! Jeg har en pc hjemme som har en 10k rpm's disk på 74gb + en 500gb hdd. Det jeg har tenkt og gjøre er og bruke den 10k rpm's disken som bootdisk/OS disk(kall det hva du vill) og den 500gb disken som lagrings disk. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du installerer ganske enkelt OS'et på 74GB-disken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 ... og gjør det med alle andre disker frakoplet - bortsett fra den "ene" (raptoren) . Lenke til kommentar
sniffmaster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Jo men det jeg tenkte var og gjøre det så enkelt at når du installerer noe så legges det automatisk inn på lagrings disken. Jeg legger f.eks inn word, så kommer det opp hvor du vill installere det: D:/programfiler, hvor D: er lagrings disken. Isteden for C: som er boot disken.. Vist det er mulig da? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ah, I see ... 1. Hvorfor ønsker du å gjøre det på denne måten? Regner du med at 74GB vil bli for lite til alle de programmene du har tenkt å installere, eller satser du på at alt skal gå raskere hvis OS'et ligger på en disk og programmene på en annen? (Jeg vet ikke hvor mange prosent ytelsesforbedring du kan regne med, egentlig.) For hvis OS-disken kræsjer og du må reinstallere OS, så må du også reinstallere alle programmene, selv om de ligger på lagringsdisken. 2. Mappen for programinstallasjon (normalt C:\Program Files ) er definert av en variabel i registeret et sted. Det enkleste er å bruke et program som TweakUI for å endre den - til D:\Programmer , f.eks. Alle programmer som oppfører seg pent, vil deretter bli installert på den nye plassen, men ikke alle programmer oppfører seg pent. Noen bruker C:\Program Files uansett, og noen oppfører seg rart dersom de ikke ligger der. Men det er i hvert fall tenkt at det skal være mulig å gjøre det du tenker på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Spørsmålet om 'boot disk' var jo svært misvisende. http://www.rickysays.com/change-default-installation-folder Lenke til kommentar
sniffmaster Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Takk så mye Nå vet jeg alt jeg trenger og vite, og ja jeg har tenkt og legge OS'et alene på en disk, så slipper jeg att alt jeg installerer legger seg oppå OS'et og gjør det tregere. Bortsett fra alle drivere og slikt som jeg legger på samme disk som OS'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå