Aleksander-yo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Heisann! Jeg jobber med en nyoppstartet filmklubb i Drammen og skal lage en full grafisk profil inkl brosjyre og plakat. Vi tenker å bruke bilder fra filmer vi skal vise i brosjyren og på en plakat, men vi er usikre angående opphavsrett til bildene. Er det et sted man kan få tilgang til gratis skjermskudd fra filmer uten å måtte kontakte hvert enkelt filmselskap om tilatelse til å bruke de? Ser jo at en rekke andre filmklubber til lands bruker bilder fra filmer på sine nettsider og i deres brosjyrer. Dere skjønner sikkert hva jeg mener Takker for svar! Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Vanskelig spørsmål. Men teoretisk sett, så er det egentlig ikke så vanskelig. Film er også bilder. Film er bare mange bilder etterhverandre. Dette er bilder tatt av en fotograf som har opphavsretten. Når du da tar et av disse bildene for å reklamere for din filmklubb, så vil det bli feil. Jeg vet dessverre ikke om noen sider som gir deg tilgang på gratis skjermskudd fra filmer, men du kan godt få noen bilder fra en film jeg holder på med? Sjekk ut www.axp.no og trykk på "Miniserien Fortapt" hvis du er interessert! Den filmen skal ha premiere på Asker Kino 14 oktober Endret 20. september 2007 av Andyax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå