Gå til innhold

VG: Amerikansk politiker saksøker Gud


Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om gud eksisterer, så vil vel han egentlig faktisk eie jorden, alle dyrene, og alle menneskene som også bor på den... Og har ikke han lov til og gjøre som han føler med sin eiendom om han har lyst til det?

9561132[/snapback]

 

Om jeg kjøper en hund, kan jeg ikke gjøre som jeg har lyst til med den? Om jeg vil binde den fast til et svært tre ute på et jorde i lynvær, er ikke det greit? Om jeg vil daske litt rundt med den? Knekke nakken på den?

 

Dette er slik tankegang. At du står som eier betyr ikke at du er uten ansvar.

9561147[/snapback]

men så har vi vel det problemet at guds ord er lov? :p sier han at han kan forurense, så kan han forurense... xD

Lenke til kommentar

me sjøl og Espen pai, det blir jo en ganske meningsløs diskusjon?

 

HVIS Gud eksisterer, hvem er det da som først og fremst definerer Godt og ondt? Og hvis den Gud definerer sin egen vilje som god, og alt som går mot hans vilje som ondt? Er det da ikke slik?

 

Hvis Gud eksisterer, da må han også ha rett til å kalles Gud.

Dersom Gud eksisterer, hvorfor skulle han måtte svare til oss for hva han gjør?

 

Dersom Gud eksisterer, da er vi hans skaperverk, altså i hans vilje finner vi vårt opphav...

hvorfor skulle han da forklare den viljen?

 

Må ærlig innrømme at jeg synes mine egne forsøk på å stille Gud for dommen, på å dømme Guds hensikt, gjerninger etc, blir rimelig meningsløse.

 

Og hvis du ikke har ett satt begrep om hva/hvem Gud er, evt hva som må til for å være Gud, så blir det jo enda mere meningsløst og diskutere..

 

Når du først prater ut fra OM Gud hadde eksistert, så blir det bare komisk å tro at menneske kan sette seg til doms over Gud :)

Lenke til kommentar
me sjøl og Espen pai, det blir jo en ganske meningsløs diskusjon?

 

HVIS Gud eksisterer, hvem er det da som først og fremst definerer Godt og ondt? Og hvis den Gud definerer sin egen vilje som god, og alt som går mot hans vilje som ondt? Er det da ikke slik?

Niks. Guds mening er bare en mening. Forskjellen er at han har makt til å håndheve den.

 

Hvis Gud eksisterer, da må han også ha rett til å kalles Gud.

Dersom Gud eksisterer, hvorfor skulle han måtte svare til oss for hva han gjør?

 

Dersom Gud eksisterer, da er vi hans skaperverk, altså i hans vilje finner vi vårt opphav...

hvorfor skulle han da forklare den viljen?

 

Må ærlig innrømme at jeg synes mine egne forsøk på å stille Gud for dommen, på å dømme Guds hensikt, gjerninger etc, blir rimelig meningsløse.

 

Og hvis du ikke har ett satt begrep om hva/hvem Gud er, evt hva som må til for å være Gud, så blir det jo enda mere meningsløst og diskutere..

 

Når du først prater ut fra OM Gud hadde eksistert, så blir det bare komisk å tro at menneske kan sette seg til doms over Gud :)

9577343[/snapback]

 

Like komisk som at en mus eller en hund skal sette seg til doms over et menneske. Så vi kan vel bare gjøre som vi vil?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke relgiøs selv på noen måte, men det er ikke bevist att han eksisterer, eller att han ikke eksisterer... Og om han eksistrerer så ville jeg tro att han er bevist på ett helt annet nivå enn det mennesker er. og om han ikke eksisterer, så er det ikke noe og bekymre seg over, for da har han heller ikke gjort noe galt :)

9561372[/snapback]

Poenget er, du driver ikke med tortur. Det er stygt per alle normalt aksepterte etiske standarder.

 

Jeg torturerer ikke mus heller. Gjør du?

9561423[/snapback]

 

Jeg torturerer mus stadig vekk, det er en fin hobby

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...