Gå til innhold

VG: Amerikansk politiker saksøker Gud


Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om gud eksisterer, så vil vel han egentlig faktisk eie jorden, alle dyrene, og alle menneskene som også bor på den... Og har ikke han lov til og gjøre som han føler med sin eiendom om han har lyst til det?

9561132[/snapback]

 

Om jeg kjøper en hund, kan jeg ikke gjøre som jeg har lyst til med den? Om jeg vil binde den fast til et svært tre ute på et jorde i lynvær, er ikke det greit? Om jeg vil daske litt rundt med den? Knekke nakken på den?

 

Dette er slik tankegang. At du står som eier betyr ikke at du er uten ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke relgiøs selv på noen måte, men det er ikke bevist att han eksisterer, eller att han ikke eksisterer... Og om han eksistrerer så ville jeg tro att han er bevist på ett helt annet nivå enn det mennesker er. og om han ikke eksisterer, så er det ikke noe og bekymre seg over, for da har han heller ikke gjort noe galt :)

Endret av Espen pai
Lenke til kommentar
Jeg er ikke relgiøs selv på noen måte, men det er ikke bevist att han eksisterer, eller att han ikke eksisterer... Og om han eksistrerer så ville jeg tro att han er bevist på ett helt annet nivå enn det mennesker er. og om han ikke eksisterer, så er det ikke noe og bekymre seg over, for da har han heller ikke gjort noe galt :)

9561372[/snapback]

Poenget er, du driver ikke med tortur. Det er stygt per alle normalt aksepterte etiske standarder.

 

Jeg torturerer ikke mus heller. Gjør du?

Lenke til kommentar
Poenget er, du driver ikke med tortur. Det er stygt per alle normalt aksepterte etiske standarder.

 

Jeg torturerer ikke mus heller. Gjør du?

9561423[/snapback]

 

Rottegift er jo en ganske normal metode for og bli kvitt skadedyr... Går du rundt i hvilken som helst by vil jeg påstå att du vil se store mengder med små metall kasser med gift i, som er plasert ut av mennesker. att de ikke lider før de dør har jeg ikke tro på.

Musefeller dreper heller ikke mus momentant alltid, de kan også bli liggende fastklemt i lengere tid før de dør av skadene. Den stakkars musen har også kanskje en liten familie med mus unger, som da vil sulte ihjel, siden det ikke er noen som kan komme med mat til de...

 

Att noen mennesker lider er jo uheldig, men når det er så stor skala som det er. Så er det vanskelig og gjøre så alle sammen dør en rask og smertefri død

Lenke til kommentar
Mennesker har ikke skapt mus.

9561491[/snapback]

hva har det med saken og gjøre?

 

Og igjen, om du eier en hund, kan du gjøre som du vil?

9561491[/snapback]

 

Og nei, du kan ikke gjøre som du vil med en hund... Jeg tar avstand fra all type misshandling av hunder.

men det er forskjell på hunder og mus. hunder stiller i en helt annen klasse enn mus. de er mer inteligente, og stiller i en annen klasse mener jeg.

mus er skadedyr, gnager i stykker kabler, tøy som ligger i ett skap, og kan dra med seg sykdommer som den videre kan smitte oss med.

Lenke til kommentar
Mennesker har ikke skapt mus.

9561491[/snapback]

hva har det med saken og gjøre?

Hadde vi skapt dem med vitende om at de ville bli skadedyr og så torturert dem for å være slik vi skapte dem, ville ting stilt seg annerledes.

 

Og igjen, om du eier en hund, kan du gjøre som du vil?

9561491[/snapback]

 

Og nei, du kan ikke gjøre som du vil med en hund... Jeg tar avstand fra all type misshandling av hunder.

men det er forskjell på hunder og mus. hunder stiller i en helt annen klasse enn mus. de er mer inteligente, og stiller i en annen klasse mener jeg.

mus er skadedyr, gnager i stykker kabler, tøy som ligger i ett skap, og kan dra med seg sykdommer som den videre kan smitte oss med.

9561532[/snapback]

Og mennesker stiller i en helt annen klasse.

Lenke til kommentar

Alle ting som ofte religiøse mennesker bruker for å si at mennesker ikke er dyr (taleevne, bruk av redskap, abstrakt tankegang etc.) er bevist at andre dyr også besitter, vår er bare bedre utviklet.

Så hva er forskjellen på oss og andre dyr? hva kan vi gjøre som andre dyr ikke klarer?

 

Når man ser på gudommelig stormakt, er det så enkelt at det er ingenting som tyder på det, så uten noe som tyder på det, er det ingenting å bevise heller.

Lenke til kommentar
Og mennesker stiller i en helt annen klasse.

9561545[/snapback]

 

Mennesker ser vell på mus, slik som mus ser på maur for eksempel... Irriterende små skapninger, dyr som bare ødelegger for dem...

og da skal du ikke heller se bort i fra att det er slik en gudommelig stormakt ser på oss også..

9561576[/snapback]

En guddommelig stormakt har skapt oss, vel vitende om konsekvensene. Den er altså lite intelligent eller svært ondsinnet om den straffer oss for å oppføre oss slik den har skapt oss.

Lenke til kommentar
Og mennesker stiller i en helt annen klasse.

9561545[/snapback]

 

Mennesker ser vell på mus, slik som mus ser på maur for eksempel... Irriterende små skapninger, dyr som bare ødelegger for dem...

og da skal du ikke heller se bort i fra att det er slik en gudommelig stormakt ser på oss også..

9561576[/snapback]

En guddommelig stormakt har skapt oss, vel vitende om konsekvensene. Den er altså lite intelligent eller svært ondsinnet om den straffer oss for å oppføre oss slik den har skapt oss.

9563495[/snapback]

Så vi kan da gjøre hva vi vil? ELler lure oss selv til å tro av vi velger det siden "denne gud" allerede vet konsekvensene. Han må være jævla smart med tanke på alle små faktorer han må ta hensyn til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...