Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja. tenkte litt på det, men tror kanskje jeg bør gå for noe serverbasert, slik at man har tillgang til det både fra nett og vanlige programmer. Såe.. lurer nok på om det blir MySQL, siden det er gratis og jeg har litt erfaring med det. Problemet er at jeg vet ikke helt hvordan det er sammen med Objective-C?

Fant http://mysql-cocoa.sourceforge.net/ som jeg tenkte å se litt på senere. Men ser ut somd et ikke er gjort noe med på over et år, så ja... kanskje det er perfekt og fungerer som det skal :p

Lenke til kommentar
skalerer? skal uansett ikke være en stor database, så ja... men er PostgreSQL lettere å snakke med fra Objective-C?

9526129[/snapback]

Akkurat det aner jeg ikke. Det er greit, kanskje du ikke har behov for det nå, men det som jeg ser på som det deidert største problemet med MySQL er at folk tror MySQL er "gratisdatabasen", og bruker den ukritisk. Det virker som om det er en policy at man skal bruke MySQL fordi det er gratis, uten å tenke på at det finnes andre gratis og vesentlig kraftigere databaser, som f eks PostgreSQL. For all del, MySQL har sine bruksområder, og det kan muligens fungere greit i ditt tilfelle, men i miljøer med høy grad av parallellitet (f eks mange brukere) så ser jeg litt for klare tegn til at MySQL kommer til kort, og siden jeg er en som har tenkt til å jobbe MYE med databaser fremover, og da også mange forskjellige, anbefaler jeg heller PostgreSQL enn MySQL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...