Gå til innhold

Lyst til å flytte hele kabinettet inn i naborommet, mulig ?


Anbefalte innlegg

Har begynt å overklokke litt og montert en hel del støyende elementer inn i mitt chieftec miditower. 4*80mm*80mm ENERMAX kabinettvifter + dual fan på strømforsyning. Dette gjør at temp i kabinettet holdes godt nede, men støyer jo også en del...

 

Så det jeg lurer på. I naborommet har jeg et kott, mellom datakroken og kottet er det en lettvegg på ca. 10 cm. Kunne tenkt meg å flyttet hele kabinettet inn der, men samtidig beholde cd-rommene på datarommet. (montert i skilleveggen) Avstanden behøver ikke bli så veldig lang, men jeg lurer på hvor lange ide kabler det er mulig å få tak i og om det er muligheter/forsvarlig å skjøte strømkablene fra PSUen. (trenger ca 15 cm. ekstra)

 

Noen som har lekt med samme tanke ? eller har erfaringer med dette ? hadde vært så utrolig deilig å ha en totalt lydløs pc... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vit jeg vet kan ikke IDE kabler vere mer en 40Cm før de mister kontakten. Det er en av fordelene med serial -ata, som vist kan bli flere meter lange uten problemer.

 

Max 40?? Du surrer med a? Har jo kabler som er dobbelt så lange som det jo...

Surrer gjør jeg nokk ikke, men kan godt hende at 40cm er for lite. Nøyktig lengden vet jeg ikke, men under meteren.

Og en liten link

Og et sitat

The IDE cable length of only 45 cm will give you a hard time trying to attach cables to several IDE drives in the upper drive bays.

Lenke til kommentar

Og et sitat

The IDE cable length of only 45 cm will give you a hard time trying to attach cables to several IDE drives in the upper drive bays.

 

Sikker på at dette ikke har med selve monteringen og gjøre ? at kablene rett og slett blir for korte dersom du skal koble cd-rommer i toppen av et full tower feks ?

 

Ang. skjermkabel så er det ikke noe problem den rekker frem slik den er, så problemet eller utfordringen er cd-rommene. Hvordan ser dere på å modde strømkablene selv ? kutte og skjøte inn et stykke på si 20 cm. er det noen fare tror dere, eller vil det ikke funke ?

 

 

Tror jeg allikevel kommer til å forsøke... Takk for raske tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Det selger hvertfall 90 cm på microplex.

Vell når jeg nå søkte litt rundt etter linken fant jeg litt mindre konrett informasjon, og noen av de tillsa at det gikk greit med lengre, men at det ikke var tillrådet pga forstyrrelsene. Og en jeg fant nå sier dette:

The net result is a maximum cable length of 18 inches for reliable operation in a wide variety of environments.

10 meter går nokk dårlig uansett.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle babler om 10 meter...jeg snakker om en 10 centimeter ekstra (på en standard 80 pins ide kabel) og har gjort det fra dag 1 :yes:

ja, heawy feilesing fra min side. Beklager. :oops: Da tror jeg det skulle gå greit, og lykke til med prosjektet dit. Går det bra, så post gjerne en liten rapport, ettersom jeg har 7 vifter, og gjerne vil ha den på om natten :wink:

Lenke til kommentar

Ja har faktisk vært inne på tanken ca. 10-15 ganger om dagen siste 2 mnd. :lol: men syntes det blir litt dyrt. + at all støy forsvinner jo ikke for det man har fortsatt 2 vifter på PSU og gjerne 2 vifter på radiator. Ok man kan si at man kan kjøre disse veldig lavt, MEN man har allikevel støy... + at i kottet der jeg henger pc`en på veggen er det bare en 14-15 grader så idle temp skal ikke ligge noe særlig høyere enn 30 i alle fall...

Lenke til kommentar
ja, heawy feilesing fra min side. Beklager. :oops: Da tror jeg det skulle gå greit, og lykke til med prosjektet dit. Går det bra, så post gjerne en liten rapport, ettersom jeg har 7 vifter, og gjerne vil ha den på om natten

 

Ikke noe å beklage, vi fikk da konstatert at 10 meter ikke går :-) og der er vi skjønt enige :-) poster bilde og reaksjoner når jeg blir ferdig...

 

Men er det ingen som har reaksjoner på å skjøte powerledningene til cd-rommene, er det forsvarlig ?

Lenke til kommentar

Om du har maskinen stående inntil veggen på den ene siden og cdrommene på den andre så trenger du vel egentlig kun on/off, reset, HDD led og power led (har ingenting å si hvor lange de er) i en liten kabelsamler i tillegg til CD(RW)/DVD 90cm IDE kabel. Kabelssamlere er et must vil jeg tro. Ellers kan du jo vurdere USB 2.0 kabinetter til CD og Disk stasjon. Du kan jo ta en titt på Project OX hos overklokking.no :)Blir mye av det samme tror jeg (med unntak av at hans kabinett står under pulten).

 

Har tenkt på det samme, men jeg har ikke noe kott å plassere maskinen i :(

Lenke til kommentar
....Men er det ingen som har reaksjoner på å skjøte powerledningene til cd-rommene, er det forsvarlig ?

 

Vil ikke tro at det vil by på noe problem da mange PSU`er har kabler som er oppmot 90cm (du kan vel ikke ha behov for lengre da IDE=90).

 

Men jeg ville prøvd å holde dem så korte som mulig eventuelt lodde.

 

Ang lengde på IDE så er det ikke akkurat så mye fortyrrelser i en vegg ;)

 

Maks 18inches er nok med forbehold om at det er inne i en pc med ørten andre kabler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...