Arve28 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bruker og her brukt Raw Shooter Premium (for Canon 30D). Tar et par sekunder for hvert bilde skal komme frem helt. Bli helt klart. (Har en Dual core T2300med 2gb ram). ACDsee pro2 vises rawbildene lynkjapt. (Eldre ACDsee 8 viste bildene tregt). Adobe Lightroom v1,0 har jeg testet, men dette følte jeg var enda tregere. Vet ikke om nyere versjon er raskere? Er det andre programmer som er lynkjappe. Liker Raw shooter Premium veldig godt bortsett fra at det er litt tregt på å vide bildene når man blar fra et til neste. Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bibble skryter av at de har den raskeste raw-konverteren. Jeg bruker Bibble Lite og synes det er kjapt nok (har ikke målt tiden mellom hvert bilde - har aldri følt behov heller) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Tror faktisk ikke noen av dagens konvertere er raskere enn RsP, som var utrolig hurtig faktisk. Husk at dette er store filer. Bibble er i alle fall ikke raskere, i følge mine erfaringer. Hvis du har Canon så er kanskje DPP raskest. Jeg savner forøvrig RsP. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bibble skryter av at de har den raskeste raw-konverteren. Jeg bruker Bibble Lite og synes det er kjapt nok (har ikke målt tiden mellom hvert bilde - har aldri følt behov heller) 9518694[/snapback] Bibble er ikke direkte kjapp når du sitter med bildet og justerer innstillinger, der mener jeg både Canons DPP, UFRAW og LightRoom raskere. Det bibble påstår de er kjappe på er når du konverterer bildet til JPG/TIFF/PNG, dette er i følge denne rapporten:http://www.sphoto.com/techinfo/rawconverte...rs.htm#features. Dette har jo betydning når man konverterer et par hundre bilder i batch. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Si jeg har 50 bilder i raw. Legger de på harddisken. Åpner Raw Shooter Premium. Får da opp alle bildene i små format øverst. Det jeg gjør er å trykke på ene bildet slik at det vises stort på skjermen. Er det bra så jeg vil convertere til jpg. Setter jeg et 1 tall på dette. Slik går jeg gjennom bildene. Det som tar tid er å se bildet stort tar et par sekunder. Dette jeg synes er litt tregt, når man skal gå gjennom å se hvilken bilder som er noe. Deretter forandrer jeg på de bildene jeg har satt til pri 1. Hvordan gjør dere dette? RSP fungerer fortsatt om man ikke her det nyeste kamerane. Har Canon 30D som er et av de siste som det funker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå