ponnihest Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Heisann! Jeg mistenker at jeg har feil fargeoppsett på min skjerm, fordi bilder jeg får er for mørke og gir for høye CMYK-verdier i målinger. Bildene er mer OK i en annen mediebedrift. Gidder noen å ta en kikk, eventuelt komme med forslag til hvilke innstillinger jeg skal bruke? Til skjerm altså. Akkurat nå, er det hovedsaklig bilder til avistrykk det gjelder. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Instillingene her ser greie ut. Det du trolig trenger er å få kalibrert skjermen(e) dine. Men hvordan ser bildene dine ut på andre skjermer/maksiner i forhold til på din? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Bilder som jeg får utenfra viser 350% total ink på svarte områder. Ba en tidligere kollega om å behandle et bilde av et par svarte, undereksponerte sko til trykk i avis (han er "proff") og det jeg fikk tilbake opp var et bilde som viste meget mørke partier hos meg (350%) og 222% hos han, i Photoshop. Legger ved en skjermdump av det også Men tilbake til kalibrering, det er det noen "utenfra" som må gjøre? Hvor mye koster det å få gjort på f. eks. 8 skjermer? Og vil kalibrering det være nyttig til avistrykk og glanset trykk? Edit: Øverst er "proffens" sko som ser greie ut hos han, men 350% hos meg, nederst skoene som jeg har behandlet, og viser oppmot 290% i det svarte hos meg og orginalen til høyre. Endret 18. september 2007 av kattekwinnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå