Gå til innhold

Hvilken standard ICC i byrå?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg mistenker at jeg har feil fargeoppsett på min skjerm, fordi bilder jeg får er for mørke og gir for høye CMYK-verdier i målinger. Bildene er mer OK i en annen mediebedrift.

Gidder noen å ta en kikk, eventuelt komme med forslag til hvilke innstillinger jeg skal bruke? Til skjerm altså. Akkurat nå, er det hovedsaklig bilder til avistrykk det gjelder.

post-59075-1190096939_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder som jeg får utenfra viser 350% total ink på svarte områder. Ba en tidligere kollega om å behandle et bilde av et par svarte, undereksponerte sko til trykk i avis (han er "proff") og det jeg fikk tilbake opp var et bilde som viste meget mørke partier hos meg (350%) og 222% hos han, i Photoshop. Legger ved en skjermdump av det også :)

Men tilbake til kalibrering, det er det noen "utenfra" som må gjøre? Hvor mye koster det å få gjort på f. eks. 8 skjermer? Og vil kalibrering det være nyttig til avistrykk og glanset trykk?

Edit:

Øverst er "proffens" sko som ser greie ut hos han, men 350% hos meg, nederst skoene som jeg har behandlet, og viser oppmot 290% i det svarte hos meg og orginalen til høyre.

post-59075-1190100417_thumb.png

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...